چگونه سازش ها راه را برای عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا فراهم کرد؟ – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمدر مقاله جدید ، عبدالباری عطوان ، تحلیلگر برجسته عرب و سردبیر روزنامه ریالیوم ، موضوع عضویت صهیونیست ها در اتحادیه آفریقا را مورد بحث قرار می دهد و زمانی که وزیر خارجه اسرائیل ، یائر لاپید تصمیم اتحادیه آفریقا را برای اجازه اسرائیل انکار می کند ، می نویسد برای پیوستن به اتحادیه. به عنوان یک روز تاریخی در نتیجه دو دهه کار شدید دیپلمات های اسرائیلی ، تصمیمی که نقطه عطفی خطرناک برای قاره آفریقا است ، که همیشه در کنار عرب ها ، به ویژه فلسطین ایستاده است.

اما پس از آن ، به دنبال شعارهای فریبنده ایالات متحده و توطئه هایی که برای تقسیم امت اسلامی و تضعیف آن در جهت منافع رژیم صهیونیستی طراحی شده است ، متاسفانه امروز هیچ واکنش رسمی اعراب به این اقدام اتحادیه آفریقا وجود ندارد ، به استثنای الجزایر

اما چرا کشورهای آفریقایی را که به نفع اتحادیه آفریقا رأی دادند و درهای پایتخت خود را به روی دیپلمات های صهیونیست و سفارتخانه هایشان گشودند ، مقصر و مقصر دانست؟ در واقع ، همه تقصیرها به گردن اعراب و مسلمانان است و خود فلسطینیان مقصر هستند که قبلاً با رژیم اشغالگر صهیونیستی توافق نامه سازش شرم آور امضا کرده اند و ما نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را با بیشترین بودجه مالی و نظامی آمریکا می بینیم. و رژیم صهیونیستی آنها مرتکب گناه تاریخ به نام هماهنگی امنیت با اسرائیل به منظور سرکوب شهروندان فلسطینی به نفع صهیونیست ها و محافظت از امنیت شهرک نشینان صهیونیست و جلوگیری از عملیات مقاومت می شوند.

بیشتر بخوانید  عجیب‌ترین نشست خبری؛ رئیس اتحادیه کله پاچه داد! + فیلم

جمال عبدالناصر رئیس جمهور فقید مصر ، که این روزها سالگرد او را گرامی می داریم ، اهمیت استراتژیک قاره آفریقا را برای مصر و همه اعراب درک کرد و از تمام منابع سیاسی ، اقتصادی و علمی مصر برای رشد و شکوفایی قاره آفریقا استفاده کرد . قبلاً این قاره را از هر نوع استعمار آزاد می کرد و از هرگونه نفوذ اشغالگران صهیونیست محافظت می کرد.

دیگران مانند مرحوم یاسر عرفات ، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین ، قاره آفریقا را برای حمایت از آرمان فلسطین بسیج کردند قبل از اینکه خیانت در توافقنامه اسلو را ببندند و درهای آن را به روی استعمارگران و مزدوران آنها ببندند.

اما اخیراً ، هنگامی که اتیوپی با استفاده از تجربه اسرائیل و پول عرب ، در مقابل چشم و گوش اعراب و مسلمانان شروع به ساخت سد عناهدا کرد ، این نوک پیکان پروژه اسرائیل برای نفوذ به قاره آفریقا و سوراخ کردن ملت عرب شد. از پشت

اکنون می بینیم که اتیوپی درهای خود را به قاره آفریقا باز کرده است تا در بسیاری از پایتخت های آفریقا به رژیم نژادپرست و اشغالگر اسرائیل نفوذ کند و نمی توان فراموش کرد که چگونه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین اسرائیل اخیراً به اتحادیه آفریقا خطاب کرده است. آدیس آبابا وارد اتیوپی می شود

یکی از مظاهر مضحک این ماجرا این است که رژیم نژادپرست صهیونیستی که سرزمین های عربی و اسلامی و مزارهای آنها را اشغال کرده و طبق اسناد شورای بین المللی حمایت از حقوق بشر و دادگاه کیفری بین المللی مرتکب انواع و اقسام شده است جنایات جنگی علیه بشریت آنها کمک بزرگی به اتحادیه آفریقا در مبارزه با تروریسم و ​​اپیدمی تاجگذاری می کنند.

بیشتر بخوانید  مجموعه فرهنگی هنری سرپلذهاب 90٪ پیشرفت فیزیکی دارد

ما می دانیم که این اظهارات و جلسه ای که در این رابطه برگزار شد ، اوج دروغ و تقلب و گمراه کردن افکار عمومی بود. از آنجا که اسرائیل حتی در وهله اول حتی قادر به مقاومت در برابر آن نیست ، شکست اخیر این کشور در جنگ غزه علیه مقاومت بهترین اثبات این مسئله است. علاوه بر این ، تل آویو تاکنون هیچ واکسنی علیه کرونا تولید نکرده است و فقط به واکسن های شرکت های غربی اعتماد می کند. حتی امروز نیز ، همیشه تعداد زیادی اپیدمی تاج در سرزمین های اشغالی وجود دارد که دروغ های صهیونیست ها را برای کمک به اتحادیه آفریقا افشا می کند.

اکنون حدود 50 سفارت عرب در پایتخت های آفریقا وجود دارد که ده ها میلیون دلار در سال برای دیپلمات ها در سفارتخانه های خود هزینه می شود و اینکه آیا این کشورها حق س toال از دولت های خود در مورد دستاوردهای سفارتخانه ها در خدمت به مسائل اسلامی دارند یا خیر. درباره پروژه های صهیونیستی سوال دارید؟ البته نباید از سفارتخانه های به اصطلاح فلسطین در کشورهای آفریقایی که پر از همان دیپلمات ها هستند ، غافل شد.

واقعیت این است که بسیاری از احزاب در برابر ذهن اسلامی و مشکلات و مقدسین آن مجرم و جنایتکار هستند – خواه سازش های عربی که با امضای توافق نامه های عادی سازی به برادران فلسطینی خود خیانت کرده اند یا خائنین به تشکیلات خودگردان فلسطین.

در همین حال ، مصر در قاره آفریقا طی 40 سال گذشته مورد غفلت قرار گرفته است ، خصوصاً از زمان امضای توافقنامه کمپ دیوید (پیمانی که توسط انور سادات رئیس جمهور وقت مصر و مناخم بگین ، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در 17 سپتامبر 1978 امضا شد) ). توافقنامه صلح (بزرگترین مسئولیت تأثیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در قاره آفریقا است. البته مصر تاوان این اشتباه را پرداخت هنگامی که اکثر کشورهای آفریقایی به تحریک اسرائیل و ایالات متحده از بحران سد Ennada دست کشیدند ایالت ها.

بیشتر بخوانید  تقدیر اساتید دانشگاه های استان هرمزگان از عملکرد یک ساله سازمان منطقه آزاد قشم

امروز اسرائیل از دروازه های توطئه و غفلت اعراب وارد اتحادیه آفریقا شد و اگر کنترل نشود ، به لطف کشورهای سازشگر عربی ، فردا به اتحادیه عرب و سپس به شورای همکاری اسلامی می پیوندد.

سرانجام ، ما امیدواریم که مرحله تحقیر و تحقیر اعراب در حال پایان باشد و شاید پیروزی در “نبرد قدس شمشیر” که توسط موشکهای مقاومت به دست آمد ، بزرگترین دلیل در این زمینه باشد ، و ما به اسرائیل می گوییم ، که این وضعیت (شادی و آزار صهیونیست ها) ادامه خواهد داشت و نخواهد داشت.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید