مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مجموعه فرهنگی هنری سرپلذهاب 90٪ پیشرفت فیزیکی دارد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایرنا ، “نورالدین فرزادی پور” سه شنبه شب در حاشیه بازدید از سیده “راحله رودکی” مدیرکل برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی از مجتمع آیت الله خامنه ای در سرپل- e ذهاب ، افزود: “این شهر در مناطق مختلف فرهنگی از فرصت های بسیاری برخوردار است.” و از هنری برخوردار است که در صورت نبود امکانات لازم ، زمینه بروز و بهره برداری از این استعدادها را فراهم نکرده است.

وی گفت: این زمین لرزه منجر به اعتبار و حداکثر توان دولت برای بازسازی مناطق آسیب دیده شده است ، اما از برنامه های توسعه چشم پوشی نشده و این مجموعه تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان 1400 با اعتبارات لازم به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: ساکنان این شهر خسارات زیادی را در هنگام زلزله به بزرگی 7.3 ریشتر در نوامبر 1996 متحمل شدند و دولت مبلغ زیادی را برای ساخت 36000 واحد مسکونی اختصاص داد.

فرزادی پور افزود: فضای اداری از جمله مجتمع فرهنگی آیت الله خامنه ای نیاز به توجه لازم جهت تقویت مردم از نظر فرهنگی و هنری دارد و امیدواریم این سفر مثمر ثمر واقع شود و بتوانیم این پروژه را تا پایان سال مدیریت کنیم. انتظارات ما این است که این پروژه در اسرع وقت شروع به کار کند.

تأمین اعتبار پروژه مجتمع آیت الله خامنه ای در سرپل ذهاب

در حاشیه این بازدید ، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی گفت: و امیدواریم که تا پایان سال 1400 آن را فعال کنیم.

بیشتر بخوانید  افزایش دوباره قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا+جدول

سیده “راحله رودکی” افزود: توزیع 100٪ اعتبار آن توسط سازمان برنامه ریزی بودجه اعلام شده و امیدواریم بخشی از پول و بخشی از خزانه در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد و توسط اداره کل بودجه هزینه شود. پایان سال ”

وی ادامه داد: در ابتدای سال 2 میلیارد و 500 میلیون تن اعتبار تأمین شد اما به دلیل تغییر قیمت ها در صورت افزایش مبالغ می توانیم بخشی از بدهی های سال 1401 را پرداخت کنیم.

مجتمع فرهنگی هنری آیت الله خامنه ای در سرپل ذهاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر وی به استان در سال 1990 مورد تأیید قرار گرفت. این مجموعه شامل یک اتاق جلسات با 5000 صندلی ، یک تئاتر با 200 صندلی ، و مکانهای زیادی برای تمرین گروههای مختلف هنری.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *