مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه در هوش ششم و نهم پذیرفته شویم؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مدارس تیزهوشان از جمله مدارسی هستند که سطح تحصیلات بالایی دارند و به همین دلیل خانواده های زیادی علاقه مند هستند فرزندانشان در این مدارس به تحصیل ادامه دهند. امروز می خواهیم راهکارهای پذیرش تیزهوشان ششم و نهم را به شما آموزش دهیم و در پایان بهترین تیزهوشان کشور را به شما معرفی کنیم، تا پایان با ما همراه باشید.


مدارس هدیه چگونه هستند؟

مدارس تیزهوشان که با نام مدارس سمپاد نیز شناخته می شوند، مجموعه ای از مدارس تحت مدیریت سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) هستند که هدف آن شناسایی و پرورش دانش آموزان نخبه در سراسر کشور است. همانطور که می توان حدس زد این مدارس از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و طبق تحقیقات و آمار منتشر شده توسط سازمان ساتش بیش از 67 درصد از بهترین آزمون های ورودی در مدارس هدیه تدریس می شود.

با توجه به مزایای فراوان مدارس سمپاد، بسیاری از خانواده ها حاضرند فرزندان خود را به این مدارس بفرستند تا زندگی آنها در آینده آسان شود. اما ورود به مدارس هدیه کار ساده ای نیست و نیاز به تلاش زیادی دارد.


بر چه اساسی می توان وارد مدارس هدیه شد؟


بر چه اساسی می توان وارد مدارس هدیه شد؟  - پذیرش استعدادهای درخشان

هر ساله در پایان دوره ابتدایی و همچنین در پایان دوره اول متوسطه آزمونی به نام آزمون تیزهوشان برگزار می شود و پذیرفته شدگان در این آزمون می توانند در این مدارس تحصیل کنند. برای ثبت نام در مقطع متوسطه اول باید برای آزمون استعدادهای درخشان ششم و برای ثبت نام در مقطع متوسطه اول برای آزمون استعدادهای درخشان نهم اقدام کنید. این آزمون معمولا پس از پایان امتحانات دانش آموزی در پایان خرداد ماه برگزار می شود و تعداد داوطلبان زیادی دارد.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید پوشک نوزاد با جذب بالا

مقایسه آزمون ششم به هفتم با آزمون تیزهوشان نهم به دهم

یکی از رایج ترین سوالاتی که والدین می پرسند این است که کدام پایه برای دانش آموزان برای ورود به مدارس هدیه بهتر است ششم یا نهم؟ بسیاری از والدین بر این باورند که ثبت نام در هدایا از کلاس ششم است و می توان دانش آموز را از مدرسه اخراج کرد. دیگران از کلاس ششم راحت تر درخواست می کنند. اما حق با کیست؟!

در پاسخ به این سوال می توان گفت که هر دو باور تا حدی درست است! اما نحوه کار مدارس تیزهوشان، به خصوص در دبیرستان، کاملاً با آنچه اکثر خانواده ها فکر می کنند متفاوت است. معمولاً در دبیرستان به آنها سختگیری بسیار کمتری داده می شود، بنابراین اگر دانش آموزان علاقه مند به یادگیری باشند، نه تنها مدرسه را از دست نمی دهند، بلکه به دلیل رقابت با دانش آموزان دیگر رشد خواهند کرد.

مشکل دیگر این است که با توجه به اینکه دانش آموزان دبیرستانی تیزهوشان امکان تحصیل مستقیم و بدون قبولی مجدد در دبیرستان برای تیزهوشان را دارند، ظرفیت ثبت نام در این مقطع به مراتب کمتر از مدارس پایین است. البته شانس شما برای قبولی در آزمون استعدادیابی ششم بسیار بیشتر خواهد بود. همچنین به همان دلیلی که برخی والدین فکر می کنند دانش آموزی می تواند مدرسه را ترک کند، تعداد داوطلبان در دبیرستان دوم نیز بیشتر خواهد بود.


رازهای شرکت در آزمون استعدادیابی!


رازهای شرکت در آزمون استعدادیابی

سطح آزمون ها و سوالات تیزهوشان از سطح کتاب ها و بروشورهای مدرسه بالاتر است، به همین دلیل دانش آموزان تنها با مطالعه کتاب و بروشور نمی توانند شانس زیادی برای قبولی در بین تیزهوشان داشته باشند. دو راهکار کلی برای پذیرش تیزهوشان وجود دارد که اکثر دانش آموزان یکی از این راه ها را طی کرده اند.

بیشتر بخوانید  بهترین راه های درمان اسهال در کودکان

1) کتاب های هوشمند موجود در بازار را بخرید و بخوانید

کتاب های هدیه زیادی در بازار وجود دارد که می توانید آنها را بخرید و بخوانید و تا حد زیادی برای تسلط بر موضوعات تیزهوشان در آزمون شرکت کنید. اما این ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد. خیلی از دانش آموزان هستند که معلم باید به آنها آموزش دهد و آنها از خواندن کتاب سر در نمی آورند. این دانش آموزان باید راه حل دیگری انجام دهند.

2) در کلاس های آماده سازی تست هدایا شرکت می کند

اکثر پذیرفته شدگان در مدارس هدیه در کلاس ها و کلاس ها شرکت کردند تا برای آزمون های هدیه آماده شوند. با شرکت در این کلاس ها، موضوعات آزمون تیزهوشان آموزش داده می شود و شما به برنامه ریزی مشاوران ادامه می دهید و در طول سال به تمام آنچه برای پذیرش در مدرسه تیزهوشان نیاز دارید، دست خواهید یافت. البته به شرطی که در یک موسسه با استعداد خوب ثبت نام کنید.


بهترین مدرسه تیزهوشان تهران کجاست؟


بهترین مدرسه تیزهوشان تهران کجاست؟  - پذیرش استعدادهای درخشان

در سال های اخیر نهادهای بسیاری در حوزه اطلاعاتی شروع به فعالیت کرده اند. برخی از این مدارس به دلیل عملکرد ضعیف در سال های اولیه تعطیل شدند، در حالی که برخی دیگر برجسته شدند. با بررسی این مدارس به این نتیجه رسیدیم که موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت واقع در خیابان پاسداران، اداره با استعدادهای برتر کشور را در اختیار دارد. موسسه موفقیت علاوه بر استفاده از معلمان با استعداد، مشاوران دلسوز و حامی دارد که راه درست یادگیری را به دانش آموزان نشان می دهند.

بیشتر بخوانید  زمان بندی واکسیناسیون کودکان و مراقبتهای بعد از آن

آزمون های شبیه سازی نیز هر دو هفته یکبار در این مؤسسه برگزار می شود که در آن دانش آموزان می توانند مورد آزمایش قرار گیرند و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند. مدرسه موفقیت هم برای دانش آموزان تیزهوش ششم و هم برای دانش آموزان تیزهوش پایه نهم کلاس های مجزا دارد. موفقیت موسسه در حدود 85 درصد است که به این معنی است که از 7 دانشجو 6 نفر پذیرفته شده اند.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس آمادگی موسسه آزمون استعدادهای درخشان به وب سایت آموزش استنر به آدرس (www.amoozeshcenter.com) یا با شماره تلفن مدرسه تماس بگیرید. (02122891840)


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *