مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه به کودک مان کمک کنیم تا در مدرسه تمرکز داشته باشد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه به کودک مان کمک کنیم تا در مدرسه تمرکز داشته باشد

کودکان به دلایل متعددی قادر به تمرکز در مدرسه نیستند. بیشتر بچه ها به خاطر سروصدا، حرکات و رفت و آمدها، حضور سایر بچه ها کنار او و … نمی توانند تمرکز کنند. گرچه بعضی از بچه ها به اختلالاتی چون اختلال کم توجهی (Attention deficit disorder) یا بیش فعالی (Attention deficit hyperactivity disorder) مبتلا هستند، اما کودکانی هم هستند که تنها مشکل تمرکز دارند.

چگونه به کودک مان کمک کنیم تا در مدرسه تمرکز داشته باشد

با فرزندتان و معلمش درمورد تکالیف مدرسه صحبت کنید، ببینید تکالیف، دشوار هستند یا خیر. اگر تکالیف بیش از توان او باشد، فرزندتان خسته شده و تمرکزش به هم می ریزد.

به معلم پیشنهاد کنید تکالیف را بخش بندی کند. بخش بندی ها می توانند به صورت بازه های زمانی یا یک موضوع خاص باشد. سپس، با کامل شدن آن بخش، به کودک اجازه ی انجام فعالیت دیگری را بدهند، مثل نقاشی کشیدن یا چیزی که کلاس را به هم نزند. این فعالیت باید طوری باشد که باعث استراحت ذهنی و فکری کودکتان، قبل از انجام فعالیت بعدی شود.

با فرزند خود و معلمش در مورد جای مناسب وی در کلاس صحبت کنید. بعضی از بچه ها، کنار معلم عملکرد بهتری دارند، و بعضی ها هم وقتی که در انتهای کلاس باشند. صندلی ای را برایش انتخاب کنید که در آنجا تمرکز داشته و حواسش به سایر چیزها، مثل فعالیت های بیرون از پنجره، پرت نشود.

فاکتورهای دیگر حواس پرتی را نیز درنظر بگیرید. آیا فرزندتان تمام طول روز گرسنه و تشنه است؟ آیا در کلاس با کسی مشکل دارد؟ با فرزندتان در مورد اینکه چه چیز باعث حواس پرتی اش می شود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید  چه کنیم تا خانواده مان اشتباهات ما را فراموش کنند

با پزشک کودک خود مشورت کنید و یک برنامه ی فیزیکی برای فرزند خود داشته باشید تا هرگونه بیماری و اختلالی، در صورت وجود، معلوم شود. پزشک ممکن است آزمایش های دیگری مثل آزمایش ADD (اختلال کم توجهی) یا ADHD (بیش فعالی) نیز از او بگیرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *