مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه به راحتی از شر پلاک دندان خلاص شویم؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه بدون هیچ هزینه ای از شر “خمیر دندان” خلاص شویم؟

آشنایی با پلاک و زردی دندان

پلاک روی دندان چیست؟

پلاک دندان گذشت زمان علاوه بر ایجاد ظاهر ناخوشایند سنگ مرمر منجر به از بین رفتن لثه ها می شود، بنابراین جرم زدایی باید جدی گرفته شود. و برای رفع آن گام برداشت.

خوردن غذا و حتی نوشیدنی هر روز چای یا قهوه باعث می‌شوید دندان‌هایتان زرد شده و از حالت خالصی که می‌خواهید خارج شوند.

رنگ زرد دندان می تواند نشانه آن باشد پوسیدگی و تراکم جرم بودن. این مشکل پس از مصرف مواد غذایی مختلف نیز به وجود می آید اما با رعایت نکات زیر می توانید زردی دندان ها را از بین ببرید و آنها را زیباتر کنید.

پلاک های دندانی به راحتی با مسواک زدن پاک می شوند. یکی از دلایلی که دندانپزشکان مسواک زدن را به دفعات توصیه می کنند، حذف پلاک دندانی است که به سرعت روی سطح دندان ایجاد می شود. پلاک دندانی اگر برداشته نشود در ابتدا باعث التهاب لثه می شود رنزیوت میگویند.

به تدریج پلاک از نرم به سفت تبدیل شد یعنی به این میگن جنایت بودن.

جرم گیری دندان

چه چیزی باعث ایجاد پلاک دندانی می شود؟

لازم به ذکر است که هرگونه تغییر در رنگ دندان ها نشانه پوسیدگی نیست، بلکه پوسیدگی باعث تغییر رنگ طبیعی دندان ها نیز می شود.

گاهی اوقات لکه هایی روی دندان ایجاد می شود که حتی با لایه برداری نیز از بین نمی روند که می تواند نتیجه مصرف دارو در طول رشد و نمو دندان ها باشد. یکی دیگر از علل شایع پوسیدگی دندان، مصرف زیاد چای و قهوه و از همه بدتر سیگار کشیدن است.

جرم گیری دندان

خمیر دندان چگونه تشکیل می شود؟

تقریباً 10 دقیقه پس از مسواک زدن، ماده ای به نام پلاک دندانی شروع به تجمع روی سطح دندان می کند. پلاک دندان در اثر غذا یا مواد معدنی موجود در بزاق ایجاد می شود، اگر بعد از شستشو در طول شب کمی مراقب باشیم و هنگام بیدار شدن از خواب چیزی نخوریم، اگر با زبان روی دندان تماس پیدا کنیم، احساس خاصی می کنیم. خشونت. در واقع همان پلاک دندانی است.

پوسیدگی در واقع یک فرآیند مخرب است.

پوسیدگی لثه ها و بافت های نگهدارنده دندان را از بین می برد، لثه های سالم را به لثه های بیمار، خونی و ملتهب تبدیل می کند، عمق شیار لثه را افزایش می دهد و لثه های چسبنده نگهدارنده دندان ها را در حفره استخوانی از بین می برد. سپس استخوان می آید. تخریب، که در نهایت منجر به لق شدن دندان می شود که پریودنتیت نامیده می شود.

بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن Sudan stain در آزمایش مدفوع

پریودنتیت اغلب منجر به از دست دادن استخوان و متعاقب آن از دست دادن دندان می شود و تخریب استخوان گاهی آنقدر شدید است که جایگزینی آنها پس از از دست دادن دندان ها بسیار دشوار است.

بسیاری از مردم فکر می کنند که جرم گیری برای دندان هایشان مضر است. و توجیه آنها این است که بعد از کندن دندان هایمان پوسیده شده یا لثه هایمان از بین رفته است و برخی دندان هایمان را توجیه می کنند که حساس می شوند، از پوسته شدن فرار می کنند و با همان توهمات شدیداً از لایه برداری پرهیز می کنند. باعث پوسیدگی نمی شود اما لثه ها را نیز از بین نمی برد. لایه برداری تازه و حذف جرم از تخریب و از بین رفتن لثه ها جلوگیری می کند.

لثه ها بدون خونریزی آبدار و کاملا صورتی می شوند و بوی نامطبوع ناشی از ورم لثه از بین می رود و برای تسریع در رفع حساسیت استفاده از دهانشویه توصیه می شود.

دلیل تصور پوسیدگی بعد از جرم گیری این است که این دندان ها پوسیدگی خفیفی داشتند و با قرار دادن پلاک در همان مکان ها عملاً مسواک در آن مکان ها شسته نمی شود و این پوسیدگی های کوچک به تدریج در زیر پلاک افزایش می یابد. و هنگامی که مقیاس بندی به پایان می رسد، فقط میزان کاهش آن را نشان می دهد.

لازم به ذکر است که داشتن دندان های پوسیده به مراتب بهتر از داشتن لثه های پر از پلاک است، زیرا پوسیدگی به راحتی قابل ترمیم است، اما عدم لایه برداری با وجود داشتن دندان های سالم در مدت زمان کوتاه می تواند منجر به بی دندانی شود. ، چه می خواهید لثه های سالم و خوشبو داشته باشید یا لثه های ملتهب با دهان بدبو، یا می خواهید بدانید که هنگام مسواک زدن از لثه های خونریزی دهنده چکه می کند یا با لذت مسواک بزنید.

جرم گیری دندان

چگونه دندان هایی زیبا و بی وزن داشته باشیم؟

حالا چه باید کرد؟

چگونه دندان ها را به طور طبیعی و سریع سفید کنیم

پودر خمیرمایه

این ماده ای است که دندان های شما را سفید می کند. می توانید این ماده را روی مسواک بزنید و روی دندان هایتان بمالید. البته باید مراقب باشید که آن را قورت ندهید و در حین مسواک زدن با این ماده، دهان خود را با آب پر کنید تا غلظت بالای این ماده باعث از بین رفتن مینای دندان نشود.

بیشتر بخوانید  خطرات استفاده از ژیلت برای موهای بدن

برخی از غذاها مانند سیب و هویج دندان ها را سفید می کنند، زیرا این دو میوه حاوی موادی هستند که باعث از بین رفتن پلاک روی دندان و از بین رفتن پلاک از روی دندان می شوند.

جرم گیری دندان

بی کربنات سدیم یا جوش شیرین

بی کربنات سدیم یا جوش شیرین یک درمان طبیعی و بسیار موثر برای سفید کردن دندان است. این سفید کننده در اکثر خمیردندان های صنعتی استفاده می شود.
جوش شیرین با کمک دانه های ریز خود به از بین بردن لکه های کدر روی دندان کمک می کند.

در واقع به عنوان یک لایه بردار پوست عمل می کند. البته باید دندان های خود را با دقت مسواک بزنید.

دستورالعمل ها

خیلی ساده است. اگر می خواهید برای عید دندان های خود را سفید کنید، می توانید از این ماده برای مسواک زدن دندان های خود استفاده کنید. کمی روی مسواک بریزید و دندان های خود را با دقت و به آرامی مسواک بزنید.

نیازی به استفاده از خمیر دندان نیست زیرا در این صورت خاصیت سایندگی جوش شیرین افزایش می یابد و خطر آسیب احتمالی دندان افزایش می یابد.

تمام دندان های خود را با دقت مسواک بزنید و در نهایت طبق معمول با آب بشویید.

جرم گیری دندان

ریحان

این گیاه علاوه بر درمان بسیاری از بیماری ها، سفید کننده دندان نیز می باشد و از دهان در برابر بیماری ها و بیماری های مختلف محافظت می کند. برگ های ریحان را خشک و آسیاب کنید سپس به خمیر دندان اضافه کنید و هر روز استفاده کنید.

جرم گیری دندان

بنابراین

نمک یکی از قدیمی ترین درمان های زردی است. فقط کمی نمک و زغال چوب را مخلوط کنید و دندان های خود را با آن مسواک بزنید. دانه های نمک پولیش می شوند و لایه زرد رنگی که به دندان می چسبد از بین می رود. این روش تاثیر ملایم تری نسبت به خمیردندان دارد.

جرم گیری دندان

پوست پرتقال

پوست پرتقال یک درمان عالی برای بوی بد دهان و دندان های زرد است. فقط قبل از خواب پوست پرتقال را روی دندان های خود بمالید. ترکیب کلسیم و ویتامین C موجود در آن میکروب های دهان و یرقان را از بین می برد و دهان را خوشبو می کند. پودر پوست پرتقال را نیز می توان به خمیر دندان اضافه کرد.

جرم گیری دندان

هویج

فیبر موجود در هویج به عنوان خمیر دندان عمل می کند. همچنین پلاک و یرقان را از بین می برد.

جرم گیری دندان

چریش

نیم به مدت طولانی به عنوان یک عامل سفید کننده دندان استفاده می شود. چوب چریش نه تنها ذرات غذا را از روی دندان پاک می کند، بلکه بوی بد دهان و تمیزی زبان را نیز از بین می برد. این گیاه دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده طبیعی است.

بیشتر بخوانید  فواید و موارد مصرف پماد آیدوزورب کدوکسومر آیوداین اسمیت اند نفیو

جرم گیری دندان

کربن گیاهی یک راه فوق العاده است

کربن گیاهی از سوزاندن چوب برخی از گیاهان به دست می آید. در کشورهایی مانند هند، سال هاست که مردم از آن برای سفید کردن دندان استفاده می کنند.

خوب است بدانید که کربن گیاهی برای بدن خطرناک نیست و حتی از پودر آن برای رفع مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و استفراغ، بوی بد دهان و … استفاده می شود.

دستورالعمل ها

می توانید از پودر زغال گیاهی خالص استفاده کنید. کافی است مقداری از این پودر را روی مسواک بریزید و دندان های خود را طبق معمول مسواک بزنید.

به خاطر داشته باشید که نیازی به خمیردندان ندارید، زیرا خطر سایش دندان را افزایش می دهد.

همچنین می توانید پودر زغال گیاهی را با چند قطره آب لیمو یا آب معمولی ترکیب کنید تا یک ماده خمیر مانند به دست آورید. همچنین می توانید از این خمیر برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید.

توصیه می کنیم هفته ای دو بار از این روش استفاده کنید نه بیشتر. پودر زغال گیاهی معمولا در داروخانه ها و عطاری ها به فروش می رسد.

جرم گیری دندان

خمیر دندان طبیعی خود را بسازید

برای داشتن طبیعی ترین شکل، همیشه دندان های سفید و مرواریدی داشته باشید، دست به کار شوید و یک خمیر دندان دست ساز بردارید.

می توانید یک یا دو بار در هفته از خمیر دندان خود استفاده کنید و از سفیدی دندان های خود لذت ببرید.

دستورالعمل ها

خیلی ساده است. مسواک خود را در کمی خاک رس سبز یا جوش شیرین آغشته کنید.

سپس یک قطره عصاره روغنی (آب خوراکی) لیمو یا نارنگی روی آن بریزید.

با این مخلوط به آرامی دندان های خود را مسواک بزنید و در نهایت دندان های خود را مسواک بزنید.

در نهایت می توانید از جوشانده نعنا به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

جرم گیری دندان

چند درمان خانگی ساده دیگر

میوه ها و سبزیجات سفت مانند هویج و سیب به دلیل سختی با فشار بیشتری گاز می گیرند که باعث ایجاد حالت سایش دندان می شود که در از بین بردن پلاک دندان فوق العاده موثر است.
کرفس و هویج دارای خواص یکسانی هستند.
توت فرنگی را روی دندان های خود بمالید تا پوستی طبیعی و خوشمزه داشته باشید.

درمان خمیردندان در منزل

جرم گیری دندان

جرم گیری دندان

جرم گیری دندان

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *