مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه برای سال تحصیلی جدید منظم و مرتب شویم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه برای سال تحصیلی جدید منظم و مرتب شویم

تا به حال کشوی خود را باز کرده و ریخت و پاشی که کرده اید را دیدید؟ کیف مدرسه را در خانه باز کرده و در هم ریختگی را دیدید؟ دوست دارید شما هم در سال تحصیلی منظم و مرتب شوید؛ مثل آن دانش آموزانی که کیف و کتاب مرتبی دارند و ورقه ها را داخل کلاسور می گذارند؟ پس این چگونه را بخوانید تا دیگر آن فرد قبلی نباشید!

چگونه برای سال تحصیلی منظم و مرتب شویم

قبل از شروع سال تحصیلی باید اتاق خود را مرتب کنید. اول دفترها و کتاب ها و ورق های قدیمی را دور بریزید. بعد کمد خود را تمیز کنید. این وسایل دور ریختنی را سه دسته کنید: یک دسته برای نیازمندان، یک دسته که به حدی وضعشان وخیم است که جایشان سطل زباله است، و دسته آخری برای استفاده مجدد. با دسته نیازمندان و زباله که می دانید باید چه کرد. حالا بروید سراغ میز مطالعه. وسایل و ابزارها را تمیز و مرتب کنید و زباله های روی میز را دور بریزید.

حالا که اتاقتان برای سال تحصیلی منظم و مرتب شده است، وقتش رسیده که کار را شروع کنید. در اینجا لیستی از وسایل مورد نیاز را می بینید. غیر از این اگر چیزی خواستید می توانید به لیست اضافه یا از آن کم کنید:
– مداد
– خودکار
– لاک غلط گیر
– خط کش
– هایلاینر
– دفتر
– کاغذ
– کلاسور
– مداد شمعی
– قیچی
– منگنه
– پاک کن
– مداد تراش
– ماشین حساب
– کیف و یا کوله پشتی
– جا مدادی
– برنامه ریزی

بیشتر بخوانید  اهمیت غیرتی بودن شوهر نسبت به زن

همه این وسایل را تا زمان شروع سال تحصیلی منظم و مرتب نگه دارید. آن ها را داخل کیف نگه دارید. اغلب بچه ها کیف را نزدیک در اتاق قرار می دهند تا وقتی که می خواهند به مدرسه بروند، کیف را از همانجا بردارند. اما در تابستان، بهتر است کیف را در جایی امن، مثل کمد قرار دهید تا آسیبی به آن نرسد.

مراقب سلامتی خود باشید. هر روز حمام کنید و قبل از شروع مدرسه، سعی کنید به آن عادت کنید. هر روز دندان ها را مسواک بزنید و هر روز عطر بزنید. همیشه تمیز و مرتب باشید، کسی هم پیدا نمی شود که بخواهد شما را مسخره کند. در ضمن، ورزش کنید! بدوید، پیاده روی کنید، دوچرخه و اسکیت سواری کنید، شنا کنید و… بهتر است قبل از مدرسه، همه این کارها را شروع کنید تا به مرور برایتان عادت شود.

ساعت خواب معینی داشته باشید. مثلاً ساعت را برای 7:00 صبح گذاشته و شب ساعت 10:00 به رختخواب بروید. این گونه فردا صبح که بلند می شوید احسالس خستگی نمی کنید. برای صبح برنامه ریزی کنید، مثلاً:
7:00 – بیدار شدن
7:10 – صبحانه
7:20 – پوشیدن لباس
7:40 – رفتن به مدرسه
8:00 – شروع کلاس

در دوران مدرسه، دانش آموز خوبی باشید! درس بخوانید، به معلم گوش دهید، نوت برداری کنید، تکالیف را انجام دهید، و سخت کوش باشید. البته، تمام زندگی خود را هم به مدرسه محدود نکنید! به بیرون بروید، با مردم ارتباط داشته باشید و دوستان جدیدی پیدا کنید!

مودب باشید. دوستانی جدید پیدا کنید، به معلم احترام بگذارید، و شلوغ نکنید. قوانین مدرسه را رعایت کنید. با شخصیت باشید. مردم دوست دارند با کسی دوست باشند که بتوانند با او شوخی کنند. اما دیگران را مسخره نکنید. اگر کسی با شما شوخی بدی کرد، خودتان آن را به یک شوخی بامزه تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید  با این کارها هیچ وقت در زندگی ناامید نشوید

در فعالیت های بعد از مدرسه شرکت کنید. اگر بسکتبال دوست دارید، عضو گروه سرود یا تئاتر مدرسه شوید. اگر عاشق نویسندگی هستید، روزنامه دیواری درست کنید و بیشتر از کتاب های کتابخانه استفاده کنید. هر دو را دوست دارید؟ پس هر دو را انجام دهید!

با والدین خود در مورد چگونگی رفتن به مدرسه صحبت کنید تا بهترین مسیر را به شما نشان دهند. اگر قرار است شما را با ماشین ببرند، از شب قبل همه وسایل لازم، پول، کتاب غذا و … را آماده کنید تا فردا صبح معطل نشوید. اگر با اتوبوس یا پیاده می روید، کیف را جلوی در بگذارید تا فردا از همانجا برداشته و بروید.

کیفتان را تمیز نگه دارید. اول سال، یک کیف خوب و مقاوم بخرید و همیشه آن را تمیز نگه دارید. غذا را با ظرف داخل کیف بگذارید، تا اگر بیرون ریخت کتاب ها را کثیف نکند. فقط کتاب ها را داخل کیف بگذارید، نه غذا. غذا را در ظرف غذا ببرید. نوشیدنی هم به هیچ وجه داخل کیف نگذارید. کیف بهتر است دو قسمت داشته باشد:
قسمت کوچک برای وسایل ضروری روزانه مثل کیف پول، ماشین حساب، کلید.
قسمت بزرگ برای کتاب ها، دفترها، کلاسور، جامدادی.

جدول برنامه ریزی را به روز نگه دارید. اطلاعات ضروری مدرسه را یادداشت کنید تا هیچ وقت فراموش نکنید. برنامه را هر شب چک کنید تا فردا صبح منظم باشید.
تاریخ های مهم را می توانید با هایلایتر علامت بزنید.

در طول سال تحصیلی منظم و مرتب بمانید. در اینجا نکاتی را که برای این موضوع لازم است می بینید:
– برنامه درسی تان را هر روز چک کنید.
– قبل از خواب، برنامه درسی را داخل کیف بگذارید.
– میز مطالعه تان را هر هفته تمیز کنید.
نکات و هشدارها
سوال بپرسید. اگر در کلاس درسی را متوجه نمی شود، سریع از معلم بپرسید. نگذارید برای شب امتحان بماند.
سعی کنید خودتان باشید. اعتماد به نفس داشته باشید. در این صورت دوستان زیادی هم پیدا می کنید.

بیشتر بخوانید  بهترین روش برخورد با افراد دمدمی مزاج چیست ؟

شما چجوری برای سال تحصیلی آماده می شین؟ پیشنهادی برای نظم و ترتیب و ممتاز شدن توی مدرسه دارید؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *