مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه با چند ترفند / عکس ساده اعتماد به نفس را افزایش دهیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اعتماد به نفساین اصطلاح در روانشناسی است که ارزیابی یا ارزیابی فرد از ارزش های خود را منعکس می کند.

اگر عزت نفس یا اعتماد به نفس پایینی دارید، می توانید از موقعیت های اجتماعی دوری کنید، چیزهای جدید را امتحان کنید و از مشکلات چالش برانگیز اجتناب کنید.

اجتناب از چالش ها و موقعیت های دشوار در کوتاه مدت به شما احساس امنیت بسیار بیشتری می دهد. اما در دراز مدت، این اجتناب می تواند برای شما کاملاً مضر باشد زیرا شک و ترس شما را تقویت می کند. این قانون بیهوده را به شما می آموزد که تنها راه سازگاری با مشکلات اجتناب از آنهاست.

زندگی با عزت نفس پایین می تواند به سلامت روان شما آسیب برساند و منجر به مشکلاتی مانند افسردگی و اضطراب شود.

راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس

خودت را به چالش بکش

همه ما گاهی اوقات از چیزهای خاصی عصبی یا می ترسیم. افراد با عزت نفس بالا اجازه نمی دهند احساسات آنها را از چیزهای جدید یا چالش برانگیز منحرف کند. برای خود هدفی تعیین کنید، مانند رفتن به کلاس های ورزشی یا شرکت در یک رویداد اجتماعی. دستیابی به اهداف باعث افزایش عزت نفس شما می شود.

شجاع و مصمم باشید

قاطعیت یعنی احترام گذاشتن به عقاید و نیازهای دیگران و همین توقع از آنها.

یکی از راه‌های انجام این کار، نگاه کردن به رفتار افرادی است که قاطعانه عمل می‌کنند و کاری را که انجام می‌دهند تکرار می‌کنند. دکتر ویلیامز می گوید: «این به این معنا نیست که تظاهر به چیزی که نیستید باشید. در عوض، به این معنی است که نکات و توصیه هایی را از افرادی که تحسین می کنید یاد بگیرید و اجازه دهید واقعیت شما آشکار شود. هیچ فایده ای ندارد که فوراً بگویم که می خواهم کریس هوی، قهرمان جهان در دوچرخه سواری باشم، اما ممکن است بتوانید دوچرخه خود را از انبار خارج کنید و کمی بعد دوباره سوار دوچرخه شوید.

بیشتر بخوانید  بازیگر سریال سقوط غوغا کرد

روابط مثبت ایجاد کنید

اگر افرادی را می شناسید که از بودن با آنها احساس بدی در شما ایجاد می کنند، سعی کنید زمان کمتری را با آنها بگذرانید یا حتی نظر خود را در مورد حرفه یا رفتارشان به آنها بگویید. به دنبال روابطی باشید که در آن طرف مقابل فرد مثبتی است که شما را تحسین و تشویق می کند.

چگونه با چند ترفند / عکس ساده اعتماد به نفس را افزایش دهیم

از تحقیر خود بپرهیزید

از تحقیر خود حتی در قالب شوخی و مطالب خنده دار خودداری کنید. اگر تصور بدی از خود داشته باشید، افکارتان منفی می شوند و تاثیر بدی روی احساسات و رفتار شما خواهند گذاشت. وقتی احساس بدی دارید، فقط چیزهای ناخوشایند را به یاد می آورید و بدبین می شوید، پس افکار منفی در مورد خودتان را که در ذهنتان می چرخد، از خود دور کنید و از انتقاد و قدردانی خود دست بردارید. همه اجزای وجودت را همانطور که هستند دوست بدار و عیب هایت را بپذیر، هیچکس کامل نیست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *