مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه کسانی در لیست دریافت سهام عدالت هستند؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بر اساس گزارش ها شمانیوز: «حسین قربان زاده» در نشست خبری با اشاره به بند الف تبصره 2 قانون بودجه گفت: بر اساس این بند دولت موظف است به مشمولان کمیسیون مددکاری، مددکاری اجتماعی و افراد واجد شرایط در این بند سرمایه پرداخت کند. مطابق ماده 44 قانون سیاست.

وی ادامه داد: تبصره 3 ماده 34 قانون سیاست گذاری در ماده 44 سازوکاری را برای وزارت رفاه اجتماعی در نظر گرفته تا افراد مشمول عدالت را تعیین کند. در این راستا جلسات متعددی با وزارت رفاه برگزار شد تا به اشراف کافی در این زمینه دست یابیم. البته مدتی است که موضوع رفع طبقه بندی و یارانه ها توسط وزارت رفاه اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفته است، اما این موضوع باید تا پایان خرداد ماه روشن شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه ابتدا باید پرداخت سهام قانونی دو دهک اول و چهار دهک بعدی می بود، گفت: اما از کل درآمد اشرافی در کشور وجود ندارد. در ابتدا سهم قوه قضائیه بر اساس طبقه بندی مشاغل بود، به عنوان مثال، کارمندان، رانندگان تاکسی و مساجد، که منجر به این شد که برخی افراد حق دریافت سهام عدالت را نداشته باشند، سهام عدالت دریافت کنند. و بالعکس. رده بندی توسط وزارت رفاه انجام می شود. اما هنوز مشخص نیست چه تعداد سهم و به چه شکلی فروخته می شود.

قربان زاده افزود: البته باید اقدامات ارزشمندی را به دست مردم بسپاریم. این تا زمانی است که تعداد شرکت های دولتی ارزشمند به انگشت دو دست برسد. در واقع برخلاف سال های گذشته، دولت در انتخاب سهام آزاد نیست. از سوی دیگر علاوه بر عدالت باید به سایر وظایف دولت نیز توجه شود که 130 هزار میلیارد تن تبصره 2 مربوط به سازمان تامین اجتماعی، 70 هزار میلیارد تن که اعتبارات بودجه است و 35 هزار میلیارد تن. تن افزایش سرمایه دولتی

بیشتر بخوانید  یک کارت هوشمند برای بیش از 16000 معلول در زنجان صادر شده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

نحوه فروش سهام

قربان زاده در پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت تصمیم گیری در خصوص فروش سهام عدالت گفت: شورای عالی بورس باید در مورد مدل بهینه مدیریت سهام عدالت تصمیم گیری می کرد. بر این اساس کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند باید منتظر بازگشایی نمادهای شرکت های سرمایه گذاری استانی باشند تا مردم بتوانند خرید و فروش کنند. این نیز زمانی اتفاق می افتد که مجامع این شرکت ها به درستی برگزار شود و در مورد شرکت های مستقیم نیز سازمان بورس باید تکلیف خود را مشخص کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *