مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه کسانی به ام اس مبتلا می شوند؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چه کسانی به ام اس مبتلا می شوند؟
معمولاً دو گروه از افراد مبتلا به ام اس وجود دارند: اما چه کسانی؟

چه کسانی به ام اس مبتلا می شوند؟

الف- دسته اول افرادی هستند که فوق العاده حساس، سریع و عصبی هستند و با کمترین دردسر از حالت عادی خارج می شوند و تعادل خود را از دست می دهند.
یکی از دلایل اصلی این بیماری عصبی بودن است و مهم ترین دلیل آن کمبود مواد مغذی یا مواد معدنی و ویتامین ها در بدن و همچنین مواد زائد در سلول ها و بافت ها است. زمانی که فرد دچار اختلال جسمی شود، هم دچار اختلالات روحی و هم روانی می شود و با کوچکترین تماسی واکنش نشان می دهد.

زمانی که تعادل مواد معدنی در بدن به هم بخورد، فرد با کمترین تماس عصبی می شود و کار غدد درون ریز بدن نیز مختل می شود. این امر منجر به اختلال در ترشح طبیعی معده و افزایش اسید معده دو برابر میزان طبیعی می شود.
معده یک فرد بالغ روزانه حدود دو لیتر اسید کلریدریک ترشح می کند که نقش مهمی در هضم غذا دارد. وقتی انسان عصبی می شود این مقدار اسید به دو برابر حجم واقعی و طبیعی خود می رسد که در واقع ترشح چهار لیتر اسید معده که فوق العاده قوی است در روز است.
اختلال در کار غدد درون ریز منجر به اختلال در سیستم داخلی بدن و خروج فرد از حالت تعادل روحی و روانی می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بهترین راهبرد درمانی که در پیشگیری از ام اس برای این گروه موثر خواهد بود، پرهیز از استرس در روابط بین فردی و تلاش برای کنترل احساسات و عواطف شخصی است.افراد اولیه و حساس باید سعی کنند خود را تفسیر کنند. کمترین فشار روانی بر آنها
گروه دوم افرادی هستند که از نظر ژنتیکی سرد هستند و دائماً غذاهای سرد فراوان (غذاهای با PH اسیدی) مصرف می کنند و علاقه زیادی به خوردن ترشی، سرکه، تمر هندی، ماست، شاه توت و مانند آن دارند.

بیشتر بخوانید  دلیل نخوردن همزمان خیار و گوجه چیست ؟

افرادی که این مزاج را دارند، اگر به رژیم غذایی روزانه خود توجهی نکنند، بیشتر در معرض ابتلا به ام اس هستند.
به طور کلی در بیماران ام اس خون HPH متمایل به اسیدی است و در صورت عود این حالت به دلیل نوع رژیم غذایی، بیمار در معرض حملات مداوم قرار می گیرد و به تدریج وضعیت بیمار بدتر می شود. جالب است که این نوع از بیماران به مصرف مواد غذایی مبتلا به اسیدوز مانند: ماست، بستنی، ترشی، تمر هندی، ماهی و مانند آن علاقه زیادی نشان می دهند.
چنین بیمارانی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری باید از خوردن غذاهای اسیدی خودداری کنند. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در افراد دیگر، مصرف متعادل مواد غذایی به ویژه پرهیز از غذاهای اسیدی توصیه می شود.
منبع: salamatnevs.com


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *