مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه چیزی باعث علائم بیماری عروق کرونر در برخی از بیماران می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان لگمان با اشاره به آخرین وضعیت بیماران عروق کرونر در این بیمارستان، علت بازگشت علائم عروق کرونر در برخی افراد پس از مدتی بهبودی را تشریح کرد.

شروین شکوهی رئیس بخش عفونی بیمارستان لوگمان در خصوص آخرین وضعیت بیماران عروق کرونر در این بیمارستان گفت: در حال حاضر تعداد بیماران عروق کرونر ثابت است، اما به دلیل افزایش آمار ابتلا، تعداد فوتی ها رو به افزایش است. به شدت در هفته های اخیر خوشبختانه، اکنون می توان تعداد توصیه های فعلی را با توجه به توانایی های ما کنترل کرد.

وی گفت: پیش‌بینی ما برای شیوع تاج در هفته‌های آینده به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی رفتار مردمی است که متأسفانه اصلاً به پروتکل پایبند نیستند و دیگری رفتار مسئولانی که گویا قصد اعمال محدودیت ندارند. از سوی دیگر، رفتار ویروس کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است و می‌تواند خودبه‌خود عقب‌نشینی کند.

شکوهی درباره رده سنی اصلی مربوط به تاج گل گفت: درصد قابل توجهی از کودکان در حال حاضر واکسینه نشده اند و به همین دلیل بیشتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند. دقیقاً به دلیل واکسیناسیون، در اوج فعلی مشتریان کمتری نسبت به دلتا داریم.

در برخی موارد مصرف آنتی بیوتیک ها می تواند وضعیت بیمار را بدتر کند

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان لوگمان گفت: از مردم می‌خواهیم برای کنترل شدت پیک به اقدامات بهداشتی احترام بگذارند. متأسفانه برخی از همکاران در مصاحبه های تلویزیونی به این نکته اشاره می کنند که اگر جوانان واکسینه شوند، این بیماری یک سرماخوردگی معمولی خواهد بود. همه فکر می کنند هیچ اتفاقی نمی افتد، در حالی که مبتلایان به کووید می توانند باعث مرگ احتمالی فرد دیگری شوند و باید در این زمینه مراقب باشند. به علاوه بارها گفته ایم که بازگشایی مدارس اشتباه ترین کار در شرایط فعلی است و عواقب خوبی در پی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید  افزایش غلظت آلودگی هوا در شهرهای بزرگ؛ کدام شهرها بالاترین رکورد آلودگی هوا را داشتند؟

وی نسبت به مصرف آنتی بیوتیک در مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب هشدار داد و افزود: درصد بسیار کمی از مبتلایان به بیماری عروق کرونر باید آنتی بیوتیک مصرف کنند. خود مردم هم نباید خودسرانه آنتی بیوتیک مصرف کنند یا اصرار به تجویز آن داشته باشند و نه همکارانی که متاسفانه در حال حاضر این داروها را برای مردم تجویز می کنند. این باعث مقاومت وحشتناک در برابر آنتی بیوتیک ها می شود. بسیاری از افراد به مدت دو سال آزیترومایسین مصرف می کنند، اما کوچکترین تأثیری بر بیماری آنها ندارد. آنتی بیوتیک ها نه تنها روی این بیماری اثری ندارند، بلکه در برخی موارد می توانند وضعیت را بدتر کنند.

علت عود علائم کرونری در برخی افراد

شکوهی با اشاره به علت عود علائم کرونری در برخی از افراد بلافاصله پس از بهبودی، گفت: اگر علائم گهگاهی در طی 14 روز عود کند، جای نگرانی نیست. اگر 10 تا 14 روز بگذرد و علائم دوباره عود کند، احتمال بازگشت به عوارض عروق کرونر، مانند درگیری سینوس که در افراد مبتلا به آلرژی یا افراد با سابقه آلرژی که ممکن است سرفه داشته باشند، بیشتر می شود.

وی افزود: در صورت بازگشت دما شرایط کاملا متفاوت می شود و ممکن است نشانه التهاب غده تیروئید باشد اما در صورت بازگشت همه علائم به احتمال زیاد با ویروس دیگری در گردش خون مواجه خواهیم شد. حتما از اطرافیان خود بپرسید که آیا عود بیماری را تجربه می کنند یا خیر و اگر دیگران آلوده شده باشند، ممکن است شما به ویروس جدیدی آلوده شده باشید.

بیشتر بخوانید  افزایش آمار مبتلایان اومیکرون در کشور به ۴۳ نفر / سویه جدید به ١٢ استان رسید+ اسامی

رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان لوگمان گفت: در حال حاضر آنفولانزا در جامعه نیز در حال پخش است. البته لازم به ذکر است که احتمال بازگشت کووید پس از یک ماه بسیار اندک است، اما نمی‌توان گفت که بعید است. ویروس های دیگری نیز در گردش هستند و متأسفانه به خصوص در افرادی که فرزندان خود را به مهدکودک و مدرسه می فرستند، حداقل هر از چند گاهی به آن مبتلا می شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *