مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه نوع واکسنی برای کودکان 5 تا 11 ساله مجاز است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



سازمان بهداشت جهانی دوز کمی از واکسن فایزر را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله توصیه کرده است.

واکسن تاج اکنون تنها سلاح انسانی برای مبارزه با این همه گیری است. مقامات بهداشتی در ابتدا تنها افراد بالای 18 سال را واجد شرایط دریافت واکسن کرونا معرفی کردند.

با این حال، اگرچه واکسن کرونا عوارض جانبی کمتری در کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است، اما بعداً مجاز به تزریق آن به افراد بالای 12 سال شد. مقامات بهداشتی می گویند برای شکستن زنجیره اپیدمی کرونا به واکسیناسیون نیاز است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) با صدور بیانیه ای اجازه تزریق یک سوم واکسن فایزر را برای کودکان 5 تا 11 ساله صادر کرد. این توصیه پس از موافقت موسسه کارشناسان مشاور راهبردی با این موضوع صادر شد.

دوز توصیه شده سازمان بهداشت جهانی برای کودکان 5 تا 11 ساله شامل دوز حاوی 10 میلی گرم واکسن فایزر است. در حال حاضر به افراد بالای 12 سال در سراسر جهان دوز 30 میلی گرمی واکسن فایزر داده می شود.

چندین کشور در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، کانادا و اتحادیه اروپا اکنون از واکسن فایزر برای افراد 5 تا 11 ساله استفاده می کنند.

کیت اوبراین، مدیر واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما هیچ نگرانی در تحقیقات آزمایشگاهی که بتواند سلامت افراد 5 تا 11 ساله را پس از واکسیناسیون به خطر بیندازد، ندیده ایم.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توصیه کرده است که زمان مناسب برای تزریق دوز اضافی (دوز سوم) واکسن 4 تا 6 ماه پس از دریافت دو دوز اول باشد که باید در اولویت سالمندان و کادر پزشکی قرار گیرد. اولین مبارزه بیماری ها

بیشتر بخوانید  لغو محدودیت های ترافیکی در مسیر کرج - چالوس / تردد دو طرفه برقرار شد

سازمان جهانی بهداشت بار دیگر از ثروتمندترین کشورهای جهان خواسته است تا واکسن ضد تاج را در اختیار فقیرترین کشورهای جهان قرار دهند. شکست واکسیناسیون کرونا در سطح جهانی می‌تواند به ایجاد اپیدمی و افزایش خطر جهش‌های جدید در ویروس ادامه دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *