چه نهادی مسئول تنظیم محتوای سمعی و بصری است؟



به گزارش سلام نو به نقل از مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی، حامد حاجی ملامیرزایی گفت: پلت فرم های سینمای خانگی از نظر VOD، UGC و سایر رسانه های سمعی و بصری شناخته شده و پرکاربرد دارای قانونی هستند. دارای مجوز از وزارت ارشاد هستند و تحت حمایت دولت هستند.

رئیس مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افق کاری ما باید به سمت حذف دستگاه های دولتی در حوزه تولید و انتشار محتوای پخش خانگی حرکت کند، گفت: وی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای احیای نقش نظارتی دولت در عرصه فرهنگ و هنر، بی طرفی کامل را رعایت کنیم.

حاجی ملا میرزایی تاکید کرد: تکالیف مندرج در بند 20 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب 1365 ماده 2 قانون نحوه مجازات اشخاصی که فعالیت غیرقانونی به صورت صوتی انجام می دهند. و امور بصری» مصوب 1386. و مفاد آیین نامه ساماندهی و توسعه فعالیت های رسانه ای و فرهنگی دیجیتال مصوب 1388 مسئولیت سنگین و صریحی را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با امور سمعی و بصری ایجاد کرد. از فضای انتشار چه فیزیکی و چه دیجیتال که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی صنعت VOD تصریح کرد: تعارض و تضاد منافع در تنظیم و تولید محتوا، تنظیم سلیقه و عدم توجه به مطالبات و واقعیت های رسانه ها از جمله مواردی است که می توان به وضوح این روزها در این صنعت دیده می شود و صدای فعالان این حوزه نیز حذف شده است.

بیشتر بخوانید  کورونا وزیر خارجه آلمان در پاکستان مثبت است

ملامیرزایی یکی دیگر از موضوعات مهم این صنعت را عدم توجه به مختصات فعالیت در بخش خصوصی به ویژه در فضای نظارتی عنوان کرد و افزود: ایجاد فشار مضاعف بر بسترهای انتشاراتی اختصاص یافته به چارچوب نظام جمهوری اسلامی در در مقابل رسانه‌هایی که هیچ پایبندی به ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند و در فضای مجازی فعال هستند نیز یکی از مسائل و مشکلات این صنعت است.

رئیس مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به نقش مثبت VOD در سال های اخیر تصریح کرد: شبکه تلویزیونی خانگی توانسته نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و نقش موثری در این زمینه داشته باشد. اوقات فراغت خانواده ها از طریق تولید مطالب متعدد».

وی افزود: البته وظیفه خود می دانیم که رشد کیفی و فرهنگی تولید محتوا را از بسترهای انتشاراتی مطالبه کنیم و ضمن رصد دقیق فعالیت این بسترها بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور نیز تلاش می کنیم. حقوق مشترکین در این زمینه

دیدگاهتان را بنویسید