چهار رهبر پیشین از شمال مقدونیه به سازماندهی حملات پارلمان در سال 2017 محکوم شدند



چهار مقام پیشین شمال مقدونیه از جمله رئیس سابق پارلمان ، دو وزیر و رئیس سابق سرویس اطلاعاتی این کشور به جرم “سازماندهی و کمک مادی” به حمله سال 2017 توسط دادگاهی در اسکوپیه پایتخت زندانی شدند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از یورونیوز ، امسال در جریان حمله معترضان ملی گرای به پارلمان ، چندین نماینده پارلمان از جمله نخست وزیر فعلی زوران زاو مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفتند.

معترضین ، بیشتر طرفداران نخست وزیر سابق نیکولا گروسکی و حزب راست گرای وی VMRO-DPNE ، سعی کردند مانع از تشکیل دولت ائتلافی سوسیال دموکرات ها با گروه های اقلیت آلبانیایی شوند.

معترضین ابتدا به انتخابات پارلمانی و انتصاب سخنگوی جدید اعتراض کردند و سوسیالیست ها را که در آن زمان یک حزب مخالف بود ، به به خطر انداختن وحدت ملی متهم کردند.

دادگاه رئیس سابق پارلمان ، تراژکو ولیانوسکی را به شش سال و نیم حبس محکوم کرد. روز حادثه ، وی عمداً جلسه پارلمان را تمدید کرد تا معترضین بتوانند وارد ساختمان مجلس شوند.

وزیران پیشین مایل جاناکوفسکی و اسپیرو ریستوکی نیز به دلیل رهبری تظاهرات به شش سال و سه ماه زندان محکوم شدند.

ولادیمیر آتاناسوفسکی ، مدیر سابق سرویس مخفی ، به اتهام تحریک مستقیم معترضین به خشونت و همچنین دستور پارک یک وسیله نقلیه پر از سلاح در خارج از پارلمان به شش سال زندان محکوم شد.

نخست وزیر پیشین مقدونیه نیکولا گروسکی برای یک دهه در قدرت بود و سرانجام در سال 2016 پس از یک بحران سیاسی سقوط کرد.

بیشتر بخوانید  فواید باورنکردنی خاکشیر که از آن بی خبرید!

وی که پس از سقوط به مجارستان گریخته است ، همچنین توسط دادگاه به فساد مالی و تحریک معترضان به حمله به پارلمان متهم شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید