مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چهارمین افزایش متوالی دلار – ایسنا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



دلار برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش رویترز ، روند بیماری عروق کرونر قلب در اکثر کشورهای جهان بار دیگر افزایش یافته و تعداد قربانیان به ویژه در کشورهای شرق آسیا به سطوح بی سابقه ای رسیده است و در ایالات متحده تعداد افراد آلوده بیش از 25000 نفر در روز است. با افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب و ظهور گونه های جهش یافته جدید ، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای به کشورها هشدار داد تا در برداشتن مقررات قرنطینه احتیاط کنند. نوع دلتا ویروس کرونا تاکنون نوع غالب در اروپا و ایالات متحده است.

وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به ادامه تورم در این کشور اظهار داشت که وی نگران فشار بیش از حد تورم بر خانوارهای کم درآمد و افرادی است که به دلیل تاجگذاری با درآمد پایین روبرو هستند. با این حال ، جانت یلن با ابراز اطمینان از بازگشت نرخ تورم به هدف خود ، گفت كه او تصور نمی كرد اقتصاد آمریكا و جهان در معرض خطر بحران مالی مانند بحران 2008 و 2009 باشد. یلن گفت كه چند ماه طول می كشد تا تورم عادی شود. .

روابط چین و آمریکا دوباره متشنج است. پس از اعلام تحریم وزارت بازرگانی ایالات متحده علیه تعدادی از شرکت های چینی به دلیل ارتباط آنها با ارتش چین و نقض حقوق بشر ، قانون گذاران آمریکایی در حال تلاش برای تجارت کلیه شرکت های چینی هستند. از سوی دیگر ، وزارت خارجه چین اقدام روسیه در کاهش صفر سهم دلار از ذخایر ارزی صندوق ملی ثروت را ستود و گفت: این همکاری با روسیه برای کاهش وابستگی به دلار افزایش می یابد.

نگه داشتن ورودی های سرمایه خارجی در چین در سطح خوب به یوان کمک می کند تا موقعیت مناسب خود را در برابر دلار حفظ کند. طبق داده های منتشر شده توسط وزارت بازرگانی چین ، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در شش ماهه نخست سال جاری به 607.84 میلیارد یوان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33.9 درصد افزایش داشته است. بیشترین رشد سرمایه گذاری خارجی در این دوره مربوط به کشورهای A. سه است. 50.7 درصد و اتحادیه اروپا 10.3 درصد بود.

بیشتر بخوانید  اولویت های سلامت روان در عروق کرونر

اما با افزایش فاصله بین روند واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ، تقاضا برای دارایی های امن دوباره افزایش یافته است. مقامات سازمان بهداشت جهانی (WHO) از رهبران کشورهای پیشرفته خواسته اند که واکسن های اضافی را به نیازمندان توزیع کنند. این درخواست پس از آن مطرح می شود كه برخی كشورها احتمال تزریق دوز سوم را مطرح كرده اند ، اما بسیاری از م institutionsسسات معتبر گفته اند كه افرادی كه دو دوز واكسن دریافت كرده اند نیازی به دوز سوم ندارند.

سیاست گذاران پولی همچنان به تزریق نقدینگی و اعتبار به بازارهای مالی ، به ویژه بازار ارز مبادرت می ورزند تا خروجی شدیدی از رکود تاج داشته باشند. بانک های مرکزی ژاپن ، ایالات متحده و اروپا به برنامه خرید اوراق قرضه خود ادامه می دهند و در چین بانک مرکزی اعلام کرده است که 150 میلیارد دلار سرمایه مجدد وارد شده است که به گفته برخی از کارشناسان این امر نگرانی فعالان بازار مالی و سرمایه را برطرف می کند. سرمایه گذاران بین المللی سرعت رشد اقتصادی کشور را کاهش می دهند.

در آخرین اقدام خود برای ایجاد ثبات در بازار ارز ، بانک مرکزی چین تصمیم گرفته است که نسبت ذخیره قانونی خود را کاهش دهد. این تصمیم پس از آن است که تورم در چین در شش ماه منتهی به ژوئن به 1.1 درصد مثبت رسیده است. این نرخ تورم که 0.2 درصد کمتر از ماه قبل بود ، بیشترین تأثیر را در افزایش تورم در بخش حمل و نقل داشت که به مثبت 5.8 درصد رسید. این کمترین تورم ثبت شده در چین در سه ماه گذشته است.

بیشتر بخوانید  با این رژیم غذایی صد سال عمر کنید!

فدرال رزرو ایالات متحده با درک فشارهای تورمی گفت که خطرات قیمت در کوتاه مدت افزایش یافته و با بازگشت به حالت عادی زنجیره تأمین ، تورم همچنان رو به افزایش است. در گزارشی از سوی فدرال رزرو ایالات متحده به کمیته خدمات مالی کنگره ، تورم در کوتاه مدت بالای 2 درصد باقی خواهد ماند و توانایی آن را در مهار و داشتن ابزار کافی برای بازگرداندن آن به هدف تأیید می کند. 2٪ را تأکید می کند.

خبر بد برای اقتصاد ایالات متحده ، به ویژه با نرخ نگران کننده ، این است که تعداد افراد متقاضی کمک هزینه بیکاری در هفته اول جولای با 2000 افزایش نسبت به هفته قبل به 373000 نفر ، بالاترین رقم ثبت شده تا کنون. سه هفته گذشته طبق گزارش وزارت کار ایالات متحده ، بیشترین افزایش تقاضا برای مزایا در لوئیزیانا است. تاکنون 155 میلیون آمریکایی واکسن تاج دریافت کرده اند ، اما بازار کار هنوز به اوج خود نرسیده است.

رشد نسبتاً ضعیف بخش خدمات ایالات متحده در ماه ژوئن ، انتظارات فعالان بازار را برای پایان سریعتر سیاست های محرک بانک مرکزی ایالات متحده افزایش داد. بخش خدمات ، به ویژه در توزیع کالاها ، تا حدودی به دلیل کمبود کالاهای وارداتی ، رشد چشمگیری را در رشد تجربه کرده است. از سوی دیگر ، در اروپا ، شاخص اطمینان معامله گران در وضعیت اقتصادی آلمان ، به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا در هفته اول ماه جولای ، پس از سه رشد مثبت متوالی به مرزهای منفی بازگشت.

تاکنون بیش از 190 میلیون و 565 هزار و 973 مورد تاج گزارش شده است که از این تعداد 4 میلیون و 95 هزار و 484 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین قربانیان مربوط به ایالات متحده با 624،612 نفر ، برزیل با 540،500 نفر ، هند با 413،305 نفر ، مکزیک با 236،015 نفر و پرو با 194،935 نفر است.

بیشتر بخوانید  ماشین تیبا توسط ماشین ایست بازرسی به زیر کشیده شد! / فیلم سینما

جین فولی ، استراتژیست ارشد ارزی RoboBank ، گفت: “ما مدتهاست که شاهد تأثیر مثبت پیشرفت واکسیناسیون در بازار ارز هستیم.” میزان واکسن ها در برابر جهش های جدید بسیار مورد توجه تجار قرار گرفته است. به طور کلی ، اگر معامله گران به این نتیجه برسند که هنوز هدف از بین بردن خطر تاج را دارند ، به نفع دلار به دارایی های امن تری روی خواهند آورد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در 92.72 واحد بسته شد که 0.11 درصد بیشتر از امروز است.

نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1087 دلار اعلام شد. (نرخ های فوق براساس ساعت کار بازارهای ارز در نیویورک محاسبه می شود.)

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملاتی ، پوند در مقایسه با روز گذشته 0.1 درصد معامله شد و به 1376 دلار رسید. یورو پس از باقی ماندن در کانال 1.18 با 0.03٪ کاهش به 1180 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افزایش 0.12 درصدی به 110.067 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با قیمت 1351 دلار معامله شد. نرخ دلار برابر با 6،479 یوان چین است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *