مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شکایت از مرکز بسیج فرهنگیان / نگرانی در مورد محدود کردن مسئولیت های تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش گروه آموزشی فارس نیوز مرکز هماهنگی بسیج اساتید و دفتر هماهنگی دفتر هماهنگی دبیران دانشگاه فرهنگیان در مورد اقدام عجولانه و غیرحرفه ای محدود کردن وظایف اساسی و مأموریت دانشگاه فرهنگیان در مورد مسئله جدی تربیت معلم و نادیده گرفتن خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت: شما از نقش حاکم بر سیستم آموزش و پرورش آگاه هستید ، به ویژه مسئله جدی تربیت معلم ، رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دستیابی به این مهم در دانشگاه فرهنگیان ، بارها تأکید می کنند: “من دانشگاه فرهنگیان را یکی از اول در کشور. “من هم می دانم.”

بدون شک ، معظم له بر فلسفه تأکید دارند و دلایل این امر از حوصله این بیان خارج است؛ اما آنچه واضح است تأکید بر نقش بی نظیر ، مسلم و استثنایی این دانشگاه در آموزش و پرورش است. معلمان سبک نظام مقدس جمهوری اسلامی از دیدگاه وی است ، خصوصاً آنجا که آنها می گویند: “یک معلم ، اگر شخصیت خود را خلق نکرده باشد ، نمی تواند چیزی به شاگردش ، به مخاطب خود بدهد. در اینجا (دانشگاه فرهنگیان) شخصیت معلمان ساخته می شود. معلم یک حرفه فنی است ، یک کار هنری است. ما باید یاد بگیریم در اینجا شما یک معلم خواهید آموخت. هرکسی که در دانشگاه دیگری تحصیل کرده باشد ، اطلاعاتی را که در اینجا آموخته اید ندارد. چگونه می خواهد معلم شود؟ “مراکز تربیت معلم – که مهمترین آنها در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان است – کانون اصلی سیستم آموزش کشور است.”

بیشتر بخوانید  آخرین مرحله رهاسازی آب سد مهاباد برای مصارف کشاورزی آغاز شد

در این بیانیه آمده است: “از سوی دیگر ، مقام معظم رهبری در جلسه ای با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 10 دسامبر 1992 ، این شورا را به عنوان یكی از اقدامات بسیار مبارك امام بزرگوار (ره) در نظر گرفتند. ) و در عین حال تأکید کرد: “نگذارید دانشگاه به کانون حرکت های سیاسی تبدیل شود.”

بر این اساس ، از شما اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی انتظار می رود که به طور مستمر و مستمر از هرگونه اقدامی که موجب تضعیف موقعیت و ایجاد اخلال در وظایف بسیار جدی دانشگاه استراتژیک ، مأموریت مدار ، تخصصی و یادگیری مدار شود ، جلوگیری کنید. دانشگاه بدون کار کارشناسی و عجولانه و برخلاف اسناد تحول در سایر دانشگاه ها و سایر م educationalسسات آموزشی ، از تعیین یا محدود کردن این مأموریت بزرگ خودداری کنید و تمام تلاش خود را در جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تقویت و تحکیم این جوان انجام دهید. دانشگاه ، اما با صد سال تجربه در تربیت معلم.

این دانشگاه به دو شرط جدی افتخار می کند ، یکی پذیرش مأموریت آموزش و پرورش بر اساس اهداف تعیین شده در فلسفه آموزش جمهوری اسلامی ایران ، سند تحول اساسی و گنجاندن این مهم در منشور دانشگاه و دیگری افتخار ماست وزارت آموزش و پرورش و در پاسخ به آن به عنوان مرکز ثقل نظام آموزشی جمهوری اسلامی.

سرانجام ، مرکز اساتید بسیج و دفتر کانون های مدرسین دانشگاه فرهنگیان انتظار دارند نقش و جایگاه استراتژیک این دانشگاه را در سیستم آموزش کشور به ویژه با توجه به سابقه 100 ساله و تأثیرات تصمیم گیری و مدیریت بررسی کنند. نسل بعدی ایران اسلامی؛ همچنین ، با توجه به نقش نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران در اجرای اسناد تحول ، به ویژه سند تحول بنیادین نظام آموزشی (اهتمام به حقوق همه طرفداران نظام مقدس جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران) ایران) ، این دانشگاه را در آموزش نیروهای انقلابی ادامه دهید. در مراکز تربیت معلم سابق ، با تقدیم بیش از 1200 شهید افتخاری در دوران دفاع مقدس ، شاهد هر تصمیمی بوده ایم که موجب دلسردی کیان دوست داشتنی از این دانشگاه از جمله مسئولان ، اساتید ، کارکنان و دانشجویان ، استادان و غیر اینها شود. اجازه هر گونه مداخله را بدهید. وارد روند کار این دانشگاه شوید ، که به شدت به صلح و حمایت همه نهادهای انقلابی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید  بارندگی و وزش باد طولانی در زنجان

انتهای پیام /


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *