مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چند پیشنهاد گیاهی برای تغذیه ای سالم تر

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کباب سبزیجات مخصوص

کباب سبزیجات

مواد لازم :

کدو سبز 2 عدد . پیاز 1 عدد . قارچ دکمه ای 250 گرم . فلفل دلمه ای 1 عدد . روغن زیتون یا مایع 2 قاشق غذاخوری . سیر 3 حبه . پودر فلفل قرمز 1/4 قاشق چایخوری . پودر گشنیز 1 قاشق چایخوری . پودر زیره سبز 1/4 قاشق چایخوری . آبلیمو 2 قاشق غذاخوری . جعفری و گشنیز خرد شده از هر کدام 2 قاشق غذاخوری . سرکه سفید و نمک مقدار لازم

طرز تهیه کباب سبزیجات:

-*- برای تهیه سس مخصوص کباب ابتدا روغن زیتون ، پودر زیره ، پودر گشنیز ، آبلیمو ، سیر و پودر فلفل قرمز را داخل میکسر بریزید ، نمک و چند قاشق سرکه اضافه کنید و بزنید تا سس یکدست شود.

-*- در انتها جعفری و گشنیز خرد شده را به سس اضافه کنید و کمی بزنید ( نیازی به میکس کردن کامل جعفری و گشنیز نیست ، بهتر است خرده های جعفری و گشنیز داخل سس مشخص باشد ).

کباب سبزیجات

-*- کدو سبز را حلقه ای خرد کنید ، فلفل دلمه ای و پیاز را نیز درشت خرد کنید ؛ سبزیجات خرد شده را به همراه قارچ داخل کیسه فریزر بریزید و سس را اضافه کنید ، با تکان دادن سبزیجات را به سس اغشته کنید ، در کیسه را ببندید و حداقل به مدت 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سبزیجات مزه دار شوند.

-*- سیخ های چوبی را 30 دقیقه در اب خیس دهید ، سبزیجات را به سیخ های چوبی بکشید سپس داخل سینی فر که چرب کرده اید قرار دهید ، گریل بالا را روشن کنید و هر چند دقیقه بچرخانید تا سبزیجات کبابی و نرم شوند سپس سرو کنید.

نکته ها : کباب سبزیجات را به تنهایی یا همراه با انواع کباب ها و غذاهای گوشتی میتوانید سرو کنید ، در صورت لزوم بر روی آتش ذغال یا گاز هم میتوانید کباب را آماده کنید.

/////////////////////////////////

خوراک سیب زمینی و انار

خوراک سیب زمینی و انار

مواد لازم : سیب زمینی متوسط 3 عدد . دانه انار 1 لیوان . نمک و فلفل مقدار لازم

خوراک سیب زمینی و انار

طرز تهیه : سیب زمینی ها را با مقداری اب داخل قابلمه بریزید و بپزید سپس سیب زمینی های پخته را پوست بگیرید و درشت خرد کنید ؛ دانه های انار را بکوبید تا له شوند سپس تخم های انار را از آن جدا کنید.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه مربا کامکوات

داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید سپس سیب زمینی خرد شده و پوره انار را داخل قابلمه بریزید و روی ان نمک و فلفل پاشید و با حرارت متوسط تفت دهید تا زمانی که عصاره انار جذب سیب زمینی ها شده و آب غذا کشیده شود سپس در ظرف بکشید و سرو کنید.

نکته : میتوانید در صورت تمایل به جای عصاره انار از 1/3 لیوان آب انار غلیظ استفاده کنید ؛ همچنین اگر گیاهخوار نیستید میتوانید تکه های مرغ پخته را مانند سیب زمینی خرد کنید و به خوراک اضافه نمایید.نوش جان

/////////////////////////////////

پنکیک سیب زمینی و عدس

پنکیک سیب زمینی و عدس

مواد لازم : سیب زمینی متوسط 10 عدد . عدس 1 لیوان . پیاز 1 عدد . تخم مرغ پخته 2 عدد . تخم مرغ خام 1 عدد . آرد 1/2 لیوان . نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی و عدس :

عدس را که از شب قبل خیس داده اید با 3 لیوان آب داخل قابلمه بریزید و بپزید تا آب ان تمام شود ؛ پیاز را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود ، تخم مرغ های پخته را ریز خرد کنید و بهمراه عدس پخته ، نمک و فلفل به پیازها اضافه کنید و 5 دقیقه همه مواد را با هم تفت دهید سپس از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید تا خنک شود.

سیب زمینی ها را بپزید و با چرخ گوشت چرخ کنید یا با گوشتکوب بکوبید تا خوب نرم و یکدست شود ؛ سیب زمینی های له شده را با 1 عدد تخم مرغ خام و کمی نمک مخلوط کنید سپس آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر لطیفی بدست بیاید ( خمیر باید نرم باشد و نیازی به افزودن ارد زیادی نیست ).

روی سطح کار آرد بپاشید و به اندازه یک گردو از خمیر بردارید و روی سطح آرد پاشی شده به شکل گرد پهن کنید ، به اندازه یک قاشق غذاخوری از مایه عدس بردارید و داخل خمیر بریزید و اطراف خمیر را با دست جمع کنید تا مایه عدس داخل خمیر پنهان شود ، تمام خمیرها را به همین صورت اماده کنید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موادی که نباید در مایکروویو گذاشته شود

ته ماهیتابه مقدار بسیار کم روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود سپس پنکیک ها را به نوبت داخل ماهیتابه قرار دهید و اجازه دهید برشته و طلایی شوند سپس برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود ، پس از پخت پنکیک سیب زمینی و عدس را داغ و بهمراه سس یا ماست سرو کنید.

نکته ها : میتوانید داخل این پنکیک از انواع مختلف مواد استفاده کنید ، برای پخت بهتر حرارت را در زمان پخت ملایم کنید ( به طور معمول 5 دقیقه برای هر طرف کافی میباشد ).

/////////////////////////////////

کدوی سبز شکم پر

 کدوی سبز شکم پر

مواد لازم : کدو سبز 3 عدد . پیاز 1 عدد . هویج 2 عدد . ذرت پخته 1/2 لیوان . برنج 1/2 لیوان . نخود فرنگی 1/2 لیوان . پنیر پیتزا رنده شده 1 لیوان . تخمه آفتابگردان.نمک.فلفل به مقدار لازم

کدو شکم پر

طرز تهیه : کدوها را بشویید و از وسط به دو قسمت برش بزنید سپس داخل کدو را با قاشق خالی کنید.

داخل کدوهای خالی شده را به روغن مایع یا زیتون آغشته کنید ، سینی فر را چرب کنید و کدوها را در سینی بچینید سپس داخل فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 10-20 دقیقه بپزید.

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود ، تکه هایی که کدو از خارج کرده بودید بهمراه پیاز خرد شده حدود 5 دقیقه تفت دهید.

هویج خرد شده ، نخود فرنگی پخته ، ذرت پخته و برنج پخته را به ماهیتابه اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید تا سبزیجات نرم شوند ، نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت بردارید سپس داخل کدوها را با مایه سبزیجات پر کنید.

پنیر پیتزا را روی سبزیجات بریزید و در انتها نیز روی پنیرها مقداری تخمه افتابگردان یا کنجد بپاشید ، کدوها را مجدد داخل سینی فر بچینید و به مدت 20 – 30 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزند.

بیشتر بخوانید  چگونه یک ساندویچ سالم میتوان تهیه کرد؟

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید بجای پنیر پیتزا از تخم مرغ زده شده روی مواد استفاده کنید ، میتوانید بجای پخت اولیه کدو در فر ان را در ماهیتابه نیم سرخ کنید و سپس استفاده نمایید.

/////////////////////////////////

سوپ سیب و کلم بروکلی

 سوپ سیب و کلم بروکلی

مواد لازم : سیب شیرین 2 عدد . کلم بروکلی متوسط 1 عدد . کره 3 قاشق غذاخوری . پیاز 2 عدد . سیر 2 حبه . آب مرغ یا آب سیب 2 لیوان . آبلیمو و نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه : کلم بروکلی را بشویید سپس گل های کلم را با دست جدا کنید و ساقه های آن را خرد نمایید ؛ سیب ها را نیز پوست بکنید و به تکه های کوچک برش بزنید.

کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود ، سیر و پیازها را خرد کنید و در کره تفت دهید تا نرم شوند سپس سیب های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید.

پس از اینکه سیب ها نرم شدند کلم بروکلی خرد شده و گل های کلم را اضافه کنید ، کمی تفت دهید و آب مرغ ، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید ، حرارت را زیاد کنید تا سوپ به جوش بیاید سپس حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و به مدت 30 دقیقه اجازه دهید سوپ به آرامی بجوشد.

پس از آماده شدن سوپ را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود سپس به داخل قابلمه برگردانید ، مقداری آبلیمو اضافه کنید ، 5 دقیقه که جوشید از روی حرارت بردارید و سوپ را سرو کنید.

نکته : اگر نمیخواهید سوپ را با میکسر بزنید و تمایل دارید سوپ را به همان صورت سرو کنید بهتر است سیب و کلم بروکلی را ریزتر خرد کنید تا سوپ ظاهر زیباتر و مطبوع تری داشته باشد.نوش جان

منبع : ایران کوک


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *