مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چندبار سرماخوردگی کودکان در سال عادی است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، بیماری های کودکان از گذشته تا به امروز مورد توجه بوده است. بیماری سرماخوردگی که برای بزرگسالان بیماری مهمی به شمار نمی رود برای کودکان می تواند در برخی از شرایط حتی خطرناک توصیف شود.

دلیل این موضوع را می توان سیستم ایمنی ضعیف تر کودکان نسبت به بزرگسالان دانست. به علاوه در شرایطی قرار داریم که بیماری همه گیر کووید 19 نیز در کنار سرماخوردگی نگرانی ها درباره بیمار شدن کودکان را تشدید کرده است.

به گفته مریم درگاهی متخصص اطفال؛ با فرارسیدن فصل سرما و همچنین شیوع ویروس کرونا به طور میانگین، هر کودک در سال بین پنج تا ۱۰ بار دچار سرماخوردگی می شود.

سرماخوردگی یکی از شایع‌ ترین بیماری‌ ها در بین کودکان بوده که مهم ترین علت آن ضعف سیستم ایمنی بدن کودک است. از زمان شیوع ویروس کرونا، سرماخوردگی نیز به حساب ویروس کرونا گذاشته می شود.

سرماخوردگی

سرماخوردگی در کودکان علائم مختلفی از جمله تب، عطسه، سرفه، گرفتگی بینی، گلو درد، سردرد، بدن درد، آبریزش بینی و دل درد دارد که همگی این علائم با ویروس کرونا مشترک بوده و راه تشخیص آن از کرونا زمان بهبود بیماری است.

معمولا کودکانی که به سرماخوردگی مبتلا شوند، شدت بیماری پس از ۳ روز در آنها کمتر خواهد شد اما کودکان مبتلا به کرونا تا سپری شدن دوره درمان در روزهای اولیه، علائم پیش رونده دارند.

با توجه به شرایط کنونی پیشنهاد می شود که با مشاهده هرگونه تغییر شرایط در وضعیت سلامتی کودکتان، هرچه سریع تر به پزشک متخصص اطفال مراجعه کرده و کودک را تحت معاینه قرار بدهید.

بیشتر بخوانید  محتویات عجیب کیف نفیسه روشن در سفر

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *