مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چربی های مفید برای قلب

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


این متخصص قلب و عروق گفت: ایرانی ها به جای 4 گرم نمک روزانه 17 گرم نمک مصرف می کنند، 25 درصد فشار خون بالا و 30 درصد اختلال چربی دارند اما چربی پسته، گردو، بادام و فندق مفید است. قلب.”

محمدجواد زیبایی نژاد، متخصص قلب و عروق و رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با فراخوان برگزاری سومین کنگره بین المللی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، گفت: سکته های مغزی ناشی از فشار، چربی و قند خون شایع ترین علل هستند. مرگ.” آرامش در ایران است.

چربی های مفید برای قلب

وی گفت: تاکنون حدود 14 هزار نفر از جمعیت شهری شیراز برای غربالگری چربی و قند خون، فشار خون، فشار خون و همچنین نمادهای چاقی و کم تحرکی غربالگری شده اند. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که حدود 40 تا 50 درصد جمعیت مورد بررسی به ویژه زنان چاق و چاق هستند. این درصد برای مردان 35 درصد است.

زیبای نژاد افزود: حدود 22 درصد از جمعیت مورد مطالعه در این غربالگری درجاتی از پیش دیابت یا دیابت، حدود 25 درصد فشار خون و حدود 30 درصد چربی خون داشتند.

این متخصص قلب خاطرنشان کرد: جمعیت 14 هزار نفری معاینه شده در غربالگری از نظر رژیم غذایی و ورزش نیز مورد بررسی قرار گرفتند و به این ترتیب وارد برنامه همگروهی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی شدند.

وی در تشریح برنامه کوهورت گفت: برنامه کوهورت یک مطالعه آینده نگر است که در آن جمعیت ثابت می ماند و رفتار این جمعیت در 5 تا 10 سال آینده بررسی می شود، عوامل خطر حذف شده و بروز بیماری های عروق کرونر قلب کاهش می یابد. کاهش. آن نیز کنترل می شود.

بیشتر بخوانید  راه های مناسب برای درمان مشکل دفع مدفوع

چربی های مفید برای قلب

به گفته رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مطالعات کوهورت قبلا در روستاهای کوچک ایران انجام می شد، اما اکنون برای اولین بار در چند شهر از جمله شیراز است.

وی چربی، فشار و قند خون، استعمال دخانیات و کم تحرکی را از عوامل خطر سکته قلبی عنوان کرد و گفت: سکته قلبی از عوامل بسیار مهم و شایع مرگ و میر در ایران است.

چربی های مفید برای قلب

وی همچنین گفت: در مورد روغن های موجود در برخی مواد غذایی مانند روغن پسته، فندق، بادام، گردو، کنجد و … مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد این غذاها از سکته قلبی و چربی های مضر جلوگیری می کند، باعث کاهش خون می شود.

به گفته این متخصص قلب، روغن ها به دو دسته اشباع و غیراشباع تقسیم می شوند.

روغن های غیر اشباع نیز به دو دسته تقسیم می شوند: چربی های اشباع نشده چندگانه و چربی های غیر اشباع منفرد.

از آنجایی که چربی های چند غیر اشباع محافظت بیشتری نسبت به چربی های اشباع دارند، برای سلامت بدن مفید هستند.

وی با اشاره به اینکه مقادیر کمی روغن های اشباع نیز برای بدن ضروری است، گفت: برخی روغن ها مانند روغن پالم دارای مقادیر زیادی روغن های اشباع هستند که باعث افزایش چربی های مضر در قلب و در نهایت منجر به سکته قلبی می شود.

زیبائی نژاد خاطرنشان کرد: روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و روغن دانه های حاوی اسیدهای چرب امگا 6 و همچنین چربی های غیراشباع چندگانه باید بیش از سایر روغن ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید  آنچه باید همه درباره آلرژی بدانند!

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین تاکید کرد: افراد برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی از خوردن فست فودها پرهیز کنند، زیرا پروتئین های مورد استفاده در این نوع مواد غذایی به دلیل یخ زدن بیش از سه بار حاوی مقادیر زیادی است. ماه ها. چربی های اشباع شده که برای بدن مضر هستند و در معده تجمع می یابند.

او توصیه کرد: افراد باید رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش روزانه داشته باشند تا در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار نگیرند..

چربی های مفید برای قلب

این متخصص قلب و عروق که هفته ای دو بار ماهی مصرف می کند، روزانه 5 بار میوه و سبزی تازه مصرف می کند، از گوشت کم چرب یا بدون چربی تازه استفاده می کند، از سوسیس و کالباس استفاده نمی کند، از ترشی و ترشی های سرشار از نمک استفاده نمی کند و پرهیز از مصرف را ذکر کرد. شکر و نوشابه و نوشیدنی های صنعتی به عنوان راه هایی برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی.

زیبایی نژاد با اشاره به اینکه نیمی از مردان بالای 55 سال و سه چهارم مردان بالای 64 سال از فشار خون بالا رنج می برند، تاکید کرد: رژیم غذایی باید از دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد زیرا مصرف مواد غذایی با نمک زیاد مانند. چیپس در دوران کودکی فشار خون بالا، چربی خون و چاقی منجر به جوانی و میانسالی می شود.

وی گفت: میانگین مصرف روزانه نمک باید 4 تا 6 گرم باشد در حالی که بیشتر افراد روزانه بیش از 17 گرم نمک مصرف می کنند. این نمک های اضافی در نان، ترشی، چیپس و غذاهای خانگی به وفور یافت می شود.

بیشتر بخوانید  بیماری تباهی لکه زرد چشم چیست؟ چگونه این عارضه را درمان کنیم؟

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخشی از سخنان خود با اشاره به کنگره بین المللی پیشگیری از بیماری های عروق کرونر که به مدت سه سال در شیراز برگزار می شود، گفت: این کنگره برگزار شد. برگزار شد. برای اولین بار در خاورمیانه و امسال از 20 تا 23 مهرماه در شیراز برگزار می شود.

چربی های مفید برای قلب

وی گفت: فراخوان مقاله تا 10 مرداد ارسال شده و تاکنون حدود 5 چهره علمی خارج از کشور برای شرکت در این کنگره اعلام آمادگی کرده اند.

در این کنگره راه های اولیه و ثانویه پیشگیری از بیماری های عروقی، تاثیر رژیم غذایی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، ورزش درمانی، توانبخشی قلبی و جایگاه طب سنتی در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی مورد بررسی قرار می گیرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *