مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا کوتیکول مو رنگ مو را جذب نمی کند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چرا موهایشان را رنگ نمی کنند؟

گاهی اوقات در شبکه های اجتماعی رنگ موهای زیبا و خاص را می بینیم و می خواهیم دقیقا همان رنگ را روی موهای خود امتحان کنیم. سوال اصلی که مطرح می شود بله است آیا واقعا می توانیم از آن رنگ استفاده کنیم؟ دلیل رنگ نکردن موها در اینجا عدم توجه به رنگ اصلی مو است. هنگام انتخاب رنگ مهم است که این نکته را فراموش نکنید. زیرا رنگ موهای شما تعیین می کند که آیا کوتیکول مو رنگ موی جدید را جذب می کند یا خیر.
به عنوان مثال، اگر رنگ پایه موهای شما تیره باشد (سطح 3 یا قهوه ای سطح 4) و از رنگ روشن (آبی سطح 9 یا 8) استفاده کنید، موهای شما همچنان مشکی خواهد بود و بعد از رنگ کردن هیچ تفاوتی مشاهده نمی کنید. مو برای رفع دلیل رنگ نکردن موهایتان در این زمینه باید سایه های رنگی نزدیک به هم را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر موهای قهوه ای تیره با درجه 3 دارید، از رنگ قهوه ای متوسط ​​با درجه 5 استفاده کنید.
اگر موهای قهوه ای با سطح 4 دارید، به سراغ رنگ قهوه ای روشن سطح 6 بروید. حداکثر تفاوت بین رنگ موهای شما و رنگ انتخابی شما باید 2 درجه باشد. بنابراین، برای تعیین رنگ موهای خود، 2 عدد اضافه کنید تا سایه مناسب برای روشن کردن موهای خود را خریداری کنید. البته فراموش نکنید که انتخاب رنگ و سایه نامناسب بزرگترین دلیل رنگ نشدن مو است.
در این مطلب می توانید دلیل رنگ نکردن موهای خود را با تمام دلایل حرفه ای و آرایشگری تخصصی و راهکارهای ساده بیابید. اگر می خواهید رنگ موهای خود را تغییر دهید. می توانید رنگ های مختلف مو را امتحان کنید. اما گاهی اوقات ممکن است با رنگ کردن مو دچار مشکل شوید. دلیل رنگ نکردن موهایتان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

بدون رنگ مو

دلایل رنگ نکردن موها

1. عدم انتخاب رنگ با کیفیت

رنگ نامناسب یکی از شایع ترین دلایل تغییر رنگ مو است. ممکن است هنگام خرید رنگ مو اشتباه کرده باشید. رنگی که انتخاب کردی شما آن کیفیتی را که می خواهید ندارید. بنابراین ممکن است توانایی تغییر شیمیایی مو را نداشته باشد. بنابراین حتما از رنگ های با کیفیت استفاده کنید. دلیل باز نشدن رنگ مو عدم وجود اکسیدان مناسب است. برای روشن کردن رنگ مو حتما از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید. در پایه موهای روشن از اکسیدان شماره 1 استفاده کنید.

2. عدم توجه به ترکیب مناسب رنگ مو

انتخاب ترکیب رنگ مناسب بسیار مهم است. اگر موهایتان را مشکی کنید. تغییر رنگ مو تقریبا غیرممکن است. به خصوص اگر آبی می خواهید. اگر موهای خیلی روشنی هم دارید. رنگ های خیلی روشن به خصوص آنهایی که تن طلایی دارند بعد از رنگ تفاوت چندانی ایجاد نمی کنند.
اگر موهای شما رنگ هایی با رنگ های نارنجی-قرمز یا زرد دارد. انتخاب رنگ مسی – قرمز ماهاگونی یا یاقوتی یا حتی طلایی تغییر زیادی در مو ایجاد نمی کند. زیرا رنگ ها و تناژ اولیه مو انتخاب می شود. بنابراین، تغییرات زیادی در رنگ مو وجود ندارد. دلیل رنگ نکردن موهایتان این است که رنگ انتخابی با پایه اصلی موهای فعلی مطابقت دارد. بنابراین، اگر رنگ انتخابی شما همرنگ موهایتان باشد. تغییر محسوسی مشاهده نمی شود.

بیشتر بخوانید  برای داشتن ناخن های محکم ( راه حل )

3. موهای سفید را رنگ نکنید

رنگ موی سفید به دلیل زبری یا عدم انتخاب رنگ مناسب و عوامل دیگر است. دلیل ترس نکردن موهای سفید یکی از مهمترین سوالاتی است که با آن روبرو خواهید شد.

4. وجود رنگ های گیاهی روی مو

رنگ های گیاهی مانند حنا یا وسما به دلیل رنگ طبیعی ماندگاری بسیار بالایی دارند. بنابراین با رنگ های شیمیایی تغییر نمی کند. بنابراین دلیل رنگ نکردن موها ممکن است استفاده از مواد گیاهی باشد. حتی اگر از رنگ های شیمیایی روی این موها استفاده کنید. نتیجه ای که می خواهید به دست نمی آید و اغلب نتایج غیرمنتظره هستند.

5. استفاده از پودرهای رنگی برای دکلره

پودر دکلره رنگی یا رنگ های فانتزی نیز به دلیل رنگدانه های قوی مو دیرتر از موها خارج می شود، پس در خرید پودر دکلره به این نکته توجه داشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید که رنگ هرگز رنگ خود را از دست نمی دهد. فقط Dechlorination و Rimmore این کار را می کنند. بنابراین در این شرایط بعد از زدن رنگ موی جدید تغییری در ظاهر شما ایجاد نمی شود.

دلیل رنگ نکردن موها

روش های رفع موهای زائد

1. رنگ با کیفیت مناسب را انتخاب کنید

حتما از رنگ با کیفیت و اکسیدان مناسب استفاده کنید. این به ویژه برای موهای آسیب دیده مهم است. چون منافذ زیادی برای مو دارد. بنابراین رنگ موی بی کیفیت سریعتر از مو بیرون می آید. زیرا آمونیاک رنگ بالایی دارد. این باعث قلیایی تر شدن آن می شود و کوتیکول های مو را سریعتر ترک می کند. اگر به دنبال رنگی با کیفیت با پوشانندگی بالا و بدون نیاز به دکلره هستید.

2. ترکیب مناسبی از رنگ مو را انتخاب کنید

اگر می خواهید موهای رنگ شده را با پایه 3 تا 5 روشن کنید. انتخاب رنگ های پایه از 6 تا 7 تفاوت محسوسی ایجاد نمی کند. همین اتفاق در مورد رنگ های بسیار روشن نیز رخ می دهد. مثلا وقتی موهایتان را با دکلره روشن می کنید تا پایه 8. اگر موهایتان را فقط با رنگ های خیلی روشن و مخصوصا با رنگ طلایی-زرد-طبیعی ترکیب می کنید. در ظاهر مو اصلاً تفاوت محسوسی وجود ندارد.

بنابراین حتما موهای تیره را روی پایه 3 تا 5 با پایه های 8 تا 10 به رنگ خاکستری دودی، زیتونی و 9 درصد اکسیداتیو روشن کنید. در مورد رنگ های روشن تا حد امکان از پایه 7 یا تیره تر با اکسیدان 6 درصد در ترکیب رنگ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  ۱۳ راهکار خانگی برای ضخیم و پرپشت شدن موها

باید بخوانید:

رنگ موی اصلی را از 3 تا 5 بدون دکلره با تم زیتونی دودی روشن کنید.

  • رنگ پایه دودی 8 – نیم لوله

  • رنگ زیتونی پایه 9- نیم لوله
  • رنگ پایه خاکستری 10 – ربع لوله
  • نوع نقره ای – سه سنت
  • نوع بنفش – سه سنت
  • نوع آبی – دو سنت
  • 9 درصد اکسیدان

برای رنگ کردن موهایمان چه کنیم؟

موهای تیره را بدون دکلره با تم دودی روشن کنید

  1. پایه رنگ دودی 7 – نیم لوله
  2. رنگ پایه دودی 8 – ربع لوله
  3. رنگ پایه زیتونی 8 – لوله ربع
  4. نوع آبی – دو سنت
  5. نوع نقره ای – سه سنت
  6. 9 درصد اکسیدان

رنگ موی نارنجی را بدون دکلره پاک کنید

  • پایه 6 تا 7 رنگ مسی یا نارنجی
  • رنگ پایه خاکستری 7 – نیم لوله
  • رنگ پایه دودی 8 – ربع لوله
  • رنگ اصلی زیتون 7 – یک چهارم لوله
  • تنوع بنفش و آبی – سه سنت
  • 9 درصد اکسیدان

فرمول قرمز 5 تا 7 برای تغییر رنگ پایه بدون پاک کننده و دکلره

  • پایه مو: پایه قرمز 5 تا 7
  • رنگ اصلی زیتونی 6- سه چهارم لوله
  • رنگ پایه دودی 7 – ربع لوله
  • تنوع سبز و آبی – سه سنت
  • 9 درصد اکسیدان

دلیل رنگ نکردن موها

فرمول دکلره موهای زرد

دلیل رنگ نکردن موها بعد از دکلره، انتخاب نکردن ترکیب رنگ مناسب است. فرمول های زیر راه حلی برای موهای زرد هستند.

1. پایه 7 تا 9 با تناژ زرد
2. رنگ پایه دودی 8 – ربع پیپ
3. بنفش 7 – نیم لوله
4. پایه رنگ طبیعی 8 – یک چهارم لوله
5. رنگ پایه شیر 8 – یک چهارم لوله
6. قرمز 6.6 – نیم اینچ
7. تنوع بنفش و نقره ای – دو سنت
8. اکسیدان شماره. 1

باید بخوانید:

3. تکنیک رنگ کردن موهای سفید

رنگ فوق العاده طبیعی و رنگ های نسبتا تیره به راحتی موها را سفید می کند. اما اگر می خواهید رنگ موهایتان به خوبی با موهای سفید هماهنگ شود. شما باید تکنیک های مختلفی را دنبال کنید. به خصوص رنگ های آبی روی موهای سفید سنگین تر هستند. شانه کردن و نرم کننده موهای زبر – استفاده از شامپوی شیمیایی – استفاده از رنگ اضافی طبیعی و اکسیدان 6% – تکنیک ماساژ و فشرده سازی برای آقایان.

تکنیک رنگ کردن مو

4. رنگ های گیاهی را حذف کنید

به هیچ وجه از رنگ موی گیاهی استفاده نکنید. اگر از رنگ گیاهی استفاده می کنید، حتما از پاک کننده استفاده کنید. متأسفانه حتی استفاده از دکلره باعث رنگ های عجیب و غریب تری مانند سبز می شود.

.5. راه حلی برای استفاده از پودرهای رنگی

اگر موهایتان را به رنگ های فانتزی با پودرهای رنگی رنگ کردید. بهترین راه حل استفاده از مواد دکلره یا حذف است. اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید موهای خود را با دکلره و پاک کننده رنگ کنید. تنها راه استفاده از چند فرمول اساسی است. در زیر پس از بررسی دلایل رنگ نکردن مو با فرمول های کاربردی رنگ مو آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید  عکسهای جدید مدل مبل راحتی جدید 96-دکوراسیون داخلی

فرمول دکلره قرمز بدون دکلره

  • رنگ پایه: موی پایه 5 تا 7 گیلاسی قرمز
  • رنگ زیتونی پایه 6 نیم لوله
  • رنگ پایه دودی یا خاکستری 7 – نیم لوله
  • تنوع آبی و سبز – هر کدام دو سنت
  • 9 درصد اکسیدان

فرمول رنگ بدون دکلره برای از بین بردن رنگ موهای رنگ شده با پودر شراب

1. پایه رنگ: پایه مو 5 تا 7 بنفش شرابی
2. پایه طلایی 6 – نیم لوله
3. رنگ پایه زیتونی 7 – یک چهارم لوله
4. دودی یا خاکستری رنگ پایه 7 – نیم لوله
5. نوع آبی – دو سنت
6. اکسیدان 9٪

فرمول رنگ بدون دکلره برای موهای رنگ شده با پودر سبز

1. رنگ پایه: موهای پایه 5 تا 7 سبز
2. رنگ پایه ماهاگونی 6 – سه چهارم لوله
3. رنگ اصلی شراب 6 – یک چهارم لوله
4. پایه قرمز 6 – یک هشتم لوله
5. تنوع قرمز و بنفش – دو سنت
6. اکسیدان 9٪

چرا موها رنگ نمی شود؟

6. دلیل رنگ نکردن موها رنگ بسیار تیره است

اگر موهایتان را سیاه یا مشکی نکنید. به خصوص برای مدت طولانی. تنها راه استفاده از پاک کننده است. همچنین می توانید با دکلره رنگ مو را پاک کنید. با این حال، شما باید از یک اکسیدان قوی یا 12٪ استفاده کنید. این می تواند برای موهای ضعیف مضر باشد. بنابراین رنگ کردن مو در شرایط خیلی تاریک ششمین دلیل رنگ نشدن مو است.

باید بخوانید:

7. دلیل رنگ نکردن موها بعد از دکلره – دلیل رنگ نکردن موهای دکلره شده

اگر موهایتان را دکلره کرده اید. بنابراین موهای شما پایه ای روشن و بلند دارند. استفاده از محصولات دکلره باکیفیت و در عین حال استفاده از اولاپلک را فراموش نکنید. تا ساختار مو خیلی قلیایی نشود و در عین حال سالم بماند. بنابراین، اول از همه، فلس های مو بسیار باز است. حتما از اکسیدان 3 تا 6 درصد یا به عبارتی اکسیدان شماره یک استفاده کنید. این باعث می شود که رنگ در داخل ساختار مو بنشیند. پس این دلیلی است که موها بعد از دکلره نمی ترسند.
در ضمن دلیل رنگ نکردن موها بعد از دکلره ممکن است به دلیل استفاده از رنگ هایی با تناژهای زرد-طلایی-بژ-عسلی به صورت جداگانه باشد. به خصوص اگر رنگ اصلی مو 8 تا 10 باشد. حتما از تنوع رنگ بنفش یا بنفش استفاده کنید. در ترکیب رنگ نیز باید از رنگ پایه 7 به میزان یک چهارم لوله استفاده کنید.در ضمن برای اینکه رنگ سبز نهایی در رنگ بژ با نقره ای و ماسه ای محو نشود. حتما داخل ظرف رنگ نیم سانت قرمز 6.6 بریزید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *