مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا باید قبل از شنا دوش بگیریم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حتما قبل و بعد از شنا در استخر دوش بگیرید

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و ساماندهی اماکن عمومی رعایت بهداشت فردی در استخرها، سوناها و جکوزی ها را مهمترین عامل بهداشتی معرفی کرد.
مهندس غلامی گفت: با توجه به شروع فصل گرما و استفاده از استخرهای عمومی، دستورالعمل های علمی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور صادر شده که بر اساس آن صاحبان این مراکز ملزم به رعایت این دستورالعمل هستند. .
وی در ادامه بیان کرد: رعایت اصول فردی توسط مردم و رعایت اصول بهداشتی توسط اپراتورهای استخر دو اصل جدایی ناپذیر برای پیشگیری از شیوع بیماری های ناشی از استفاده از استخر است.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، به عموم مردم توصیه کرد: قبل از ورود به استخر از سلامت خود مطمئن شوید و نسبت به عفونت های قارچی، عفونی یا روده ای حساس باشید. قبل و بعد از استخر حتما دوش بگیرید، از وسایل شخصی دیگران استفاده نکنید، حتما از استخر کلر که مقدار کلر بسیار بالایی دارد عبور کنید، در صورت کدر بودن آب وارد استخر نشوید. زیرا اگر آب کدر باشد، افزودن مواد ضدعفونی کننده یا ازن تأثیری بر کنترل آلودگی آب استخر ندارد.
وی در ادامه توجه ویژه بانوان به عفونت های ادراری و تناسلی را مهم دانست زیرا این توجه از انتشار این عفونت ها در آب استخر جلوگیری می کند.


فواید دوش گرفتن قبل و بعد از حمام کردن

غلامی همچنین به استخرداران توصیه کرد: سیستم آب استخر گردشی داشته باشد. ضدعفونی باید به طور مداوم انجام شود و بهتر است از کلر برای ضدعفونی استفاده شود زیرا کلر باقی مانده در آب آلودگی ثانویه را از بین می برد و نظافت اطراف استخر و تاسیسات نیز ضروری است.
وی در ادامه به والدین توصیه کرد که نحوه استفاده از استخر و رعایت بهداشت فردی را به فرزندان خود آموزش دهند که شامل: عدم استفاده از غذا در استخر و استفاده از توالت قبل از ورود به آب (عدم ادرار کردن در آب استخر) است.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی در ادامه گفت: همکاران ما در حوزه حفاظت محیط زیست نظارت دائمی و مستمر بر این اماکن دارند و استخرها را از نظر کلر زنی و سنجش کدورت بررسی می کنند.

بیشتر بخوانید  اصول کاشت و تکثیر بادام کوهی 

باید بخوانید:

مضرات حمام کردن بعد از ورزش

مضرات حمام کردن بعد از ورزش

بعد از ورزش حمام نکنید: در این مقاله در مورد کارهایی که نباید بعد از ورزش انجام دهید صحبت کردیم و دلایل آن را نیز برای شما بیان کردیم. بنابراین با…

وی میزان کلر مصرفی استخرها را بین 1 تا 3 میلی گرم در لیتر به عنوان حد استاندارد عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه شرایط غیربهداشتی در اماکن عمومی از جمله استخر، سونا و جکوزی می توانند با محیط زیست تماس بگیرند. اورژانس ستاد سلامت با شماره 09678 تماس بگیرید و با وزارت بهداشت تماس بگیرید.
غلامی در پاسخ به سوال خبرنگار وب در خصوص استفاده از آب سرد بعد از دوش آب گرم گفت: استفاده ناگهانی از آب سرد بلافاصله بعد از آب گرم اثرات بد و مضری دارد اما می توان 5 تا 10 دقیقه بعد از دوش آب گرم از دوش آب سرد استفاده کرد. یعنی زمانی که حرارت اصلی کاهش یافته است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *