مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چاپ جدید کتاب “آسیب شناسی ورزشی” از اخبار مهر ایران و جهان منتشر شد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



طبق یک گزارش تجاری خبرگزاری مهرآسیب ها جزئی جدایی ناپذیر در ورزش و همچنین زندگی روزمره افراد است و نیاز به شناخت ، پیشگیری و درمان آنها به همان اندازه محسوس است. آسیب شناسی یکی از زیرشاخه های تربیت بدنی و علوم ورزشی است. این روند بخصوص در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و تعداد متقاضیان این گرایش در مقطع تحصیلات تکمیلی در حال افزایش است.

کتاب آسیب شناسی ورزشی ارسال شده توسط انتشارات حاتمی ، از مجموعه آسیب شناسی و حرکات اصلاحیدر فصل 21 ، آسیب های مختلفی از جمله آسیب های استخوانی ، آسیب های مفصلی ، آسیب های عضلانی و آسیب های ستون فقرات و همچنین مواردی مانند درمان حاد و سریع در محل آسیب های ورزشی ، آموزش پس از آسیب ، روش های درمان و بیومکانیک آسیب های ورزشی وجود دارد. .

بیومکانیک آسیبورزش ها

بیومکانیک علمی است که در مورد عملکرد مکانیکی بدن انسان و تحرک و جابجایی آن بحث می کند. سیستم اسکلتی عضلانی در طول فعالیتهای روزمره دائماً تحت فشار مکانیکی است. این فشارهای مکانیکی در طول تمرین تغییرات زیادی می کنند. این تغییرات در شدت ، جهت و مدت فشار است. اگر شدت ، جهت و مدت استرس بر روی بدن مشخص باشد ، می توان از بسیاری از آنها جلوگیری کرد.

نیروهایی که وارد بدن می شوند هم خارجی و هم داخلی هستند: بخشی از فشاری که بدن انسان تحمل می کند نتیجه نیروهای خارجی مانند نیروی جاذبه و نیروی ارتجاعی محیط است و بخشی دیگر نیز حاصل نیروهای داخلی است که در اثر ضربه هستند. عضلات روی تاندون ها ، مفاصل عضلات ، استخوان ها و مفاصل. این دو نیرو می توانند با هم یا علیه یکدیگر عمل کنند و کم و بیش نتایج خوب یا بدی داشته باشند. عضلات چند مفصلی تأثیرات متفاوتی بر حرکات مفصل دارند. به عنوان مثال ، افرادی که ناراحتی زانو دارند اغلب هنگام پایین آمدن از پله درد بیشتری نسبت به هنگام بالا رفتن دارند. این تفاوت را می توان با مطالعه تکنیک های به کار رفته توضیح داد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه یه کباب‌تابه‌ای خوشمزه و دو رنگ مهمون‌پسند! | اگه میخوای مهمونات عاشق غذات بشن بیا اینجا + ویدئو

آسیب های مفصلی نیز از جمله مباحثی است که در این کتاب با توضیحات علمی و تصاویر ارائه شده است. در زیر بخشهایی از این کتاب آورده شده است که به این موضوعات پرداخته است.

آسیب های مفصلی

مفصل از غضروفهایی تشکیل شده است که انتهای استخوانهای سطح مفصل را می پوشاند. غضروف در واقع بافت نرم نیست ، اما با بافتهای سخت مانند استخوان تفاوت دارد. غضروف اغلب در مفاصل یافت می شود ، جایی که می توان آن را به دو روش مختلف یافت:

غضروف هیالین یا مفصلی یک غضروف سفید براق است که انتهای استخوان داخل مفصل را می پوشاند. با حرکت مفصل ، غضروف مفصلی روی هم بلغزد و باعث ایجاد حرکتی صاف و بدون درد می شود که مایع مفصل آن را تسهیل می کند.
2. غضروف فیبرو یا غضروف فیبری در برخی از مفاصل مانند زانو و شانه ، سطح مفصل کاملاً جفت و یکنواخت نیستند. این قطعه غضروف از نظر ساختاری با غضروف هیالین متفاوت است و غضروف فیبرو یا غضروف فیبری نامیده می شود. در واقع فشارهای ناشی از فعالیت بدنی مانند دویدن و پریدن توسط غضروف مفاصل جذب می شود.

آسیب به غضروف مفصلی هیالین در اثر برداشتن یک تکه غضروف ایجاد می شود. اگر فقط غضروف برداشته شود ، به آن استئوكندریت دیسكوئید گفته می شود ، اما ممكن است غضروف ها با آن تكه استخوانی را جدا كنند كه به آن شکستگی استخوان استخوان (شکستگی غضروف و استخوان) گفته می شود. این قطعه جدا شده می تواند مشکلاتی مانند قفل شدن مفصل (به عنوان مثال در زانو) ایجاد کند.

بیشتر بخوانید  تصاویر ترسناک از فشار دادن شاسی زیر کامیون / فیلم

آنچه در کتاب آسیب شناسی ورزش می خوانید:

کتاب “آسیب شناسی ورزشی” ، تالیف دکتر سید محمد حسینی ، یکی از کارهای کاربردی و جامع در این زمینه است که در سه بخش و 21 فصل تنظیم شده است.

قسمت اول شامل هفت فصل است ، از جمله “آسیب های استخوانی” ، “آسیب های مفصلی” ، “آسیب های رباط” ، “آسیب های عضلانی” ، “آسیب های تاندون” ، “آسیب های بورسا” و “سایر آسیب ها” (سندرم فشار خون بالا ، التهاب ، کبودی) ، خونریزی “. میوزیت مری ، سندرم محفظه ، درد ناگهانی در لگن).”

قسمت دوم کتاب به 6 فصل تقسیم شده است: “اقدامات حاد و سریع برای درمان آسیب های ورزشی” ، “ورزش پس از آسیب” ، “روش های درمان” ، “نکات برجسته پیشگیری یا اقدامات احتیاطی در آسیب های ورزشی” ، “بیومکانیک” از آسیب های ورزشی “و” تست های آسیب شناسی “اختصاص داده شده است.

برای سفارش و خرید اینترنتی این کتاب می توانید به سایت مراجعه کنید برخی از نشریات نگاه کن
تلفن: 66403162
www.hatmipg.com

این اخبار تبلیغات است و خبرگزاری مهر درمورد مطالب آن نظری ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *