مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چالش های شیر مدارس در سال 1403 چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


شیر مدارس در بودجه 1403: چالش ها و راه حل ها

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس که از آذرماه سال گذشته پس از 10 سال توقف با دستور رئیس جمهور آغاز شده بود، در لایحه بودجه 1403 ردیف مستقلی به خود نیافت. این موضوع نگرانی هایی را در مورد آینده این طرح پُرمفید برای دانش آموزان به وجود آورده است.

عدم اختصاص ردیف مستقل در بودجه 1403: این موضوع می تواند به معنای عدم تامین اعتبار کافی برای اجرای طرح و در نتیجه محدود شدن یا حتی توقف کامل آن باشد.

سابقه توقف طرح در سال های گذشته: کمبود اعتبار و مشکلات اجرایی از جمله دلایل توقف این طرح در گذشته بوده است.

محدودیت های توزیع: توزیع نامنظم، عدم توزیع در برخی مدارس، و مشکلات زنجیره تامین از جمله چالش های این طرح در گذشته بوده است.

تمرکز بر مناقصه به جای کیفیت: برخی کارشناسان معتقدند تمرکز بر مناقصه در این طرح منجر به کاهش کیفیت شیرهای توزیعی شده است.

بودجه استانی: استانی شدن بودجه این طرح در سال های گذشته منجر به تاخیر در توزیع شیر در برخی مناطق شده است.

تخصیص بودجه متمرکز: کارشناسان پیشنهاد می کنند که به جای بودجه استانی، بودجه ای متمرکز برای این طرح در نظر گرفته شود تا همه استان ها به طور مساوی از آن بهره مند شوند.

تامین اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده: پیشنهاد شده است که مالیات بر ارزش افزوده کارخانه های لبنی، به خصوص آنهایی که در این طرح مشارکت می کنند، به عنوان منبع تامین اعتبار برای شیر مدارس در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید  آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

مشارکت صنایع لبنی: صنایع لبنی اعلام آمادگی کرده اند که در صورت کمبود منابع دولتی، شیر را با کمترین حاشیه سود در مدارس به صورت رایگان توزیع کنند.

تداوم طرح شیر مدارس که فواید بسیاری برای سلامتی و تغذیه دانش آموزان دارد، نیازمند برنامه ریزی دقیق و تامین اعتبار کافی است. پیشنهادات مطرح شده می تواند راهگشای حل چالش های این طرح و تضمین اجرای موفق آن در سال های آینده باشد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *