پیش بینی قیمت سکه در صورت توافق برجام



آنچه دیگران می خوانند:

چرخش اولیه قیمت سکه با توجه به برجام سیگنال‌های کاهش می‌یابد قیمت سکه در روزهای اخیر حال و هوای بازار را تغییر داده است.پس از یک دوره مقاومت طولانی تر قیمت سکه 14 میلیون تومان در کانال بالاخره پس از افت نرخ دلار قیمت سکه و طلا سقوط کرد. دور شدن قیمت سکه از کانال 14 میلیون تومانی و قرار گرفتن در کانال 12 میلیون تومانی تاثیرات مثبت و منفی بر بازار داشت.

به گفته تحلیلگران، قیمت این فلز گرانبها حباب داخلی سختی دارد که عمدتاً به دلیل خطرات سیاسی شکل گرفته است. احیای برجام برخی از این خطرات را کاهش می دهد و پس از آن انتظار می رود که بازیکنان سکه راحت تر در موقعیت فروش قرار گیرند.

دیروز حباب سکه در مرز 11 درصد قرار داشت و فاصله قیمت بازار با ارزش ذاتی فلز گران داخلی به حدود 1.4 میلیون تومان رسید.

با قیمت فعلی دلار و اونس طلا در آستانه 1800 دلار، ارزش ذاتی فلز گران داخلی به سختی به محدوده 12 میلیون و 600 هزار تومان می رسد. در این شرایط سخت است که سکه پس از امضای توافق هسته ای بالای محدوده 13 میلیون و 500 هزار تومان باقی بماند. با این حال، هنوز قرارداد امضا نشده و بازار متقاعد نشده است که این اتفاق بیفتد. یعنی سکه داران امروز به راحتی از مرز 14 میلیون تومان نمی گذرند. حتی اگر دلار بتواند بالای خط مقاومت بماند، احتمال افزایش قیمت فلز داخلی از محدوده 14 میلیون و 200 هزار تومان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید  آیت الله علم الهدی: بگذارید مردم از دولت آینده مطالبه کنند

قیمت سکه


دیدگاهتان را بنویسید