پیش بینی بورس فردا یکشنبه 20 فروردین 1401 / آیا بورس سقوط می کند؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، تبادل امروز نیز مانند روز چهارشنبه روند کاهشی خود را آغاز کرد. در نهایت به یک میلیون و 458 هزار دستگاه رسید.

به گفته کارشناسان بورس، روند اصلاحات تا پایان هفته تکمیل می شود.

مشکل بورس چیست؟

احمد استیگی، کارشناس بازار سرمایه می گوید: وضعیت بورس فردا به معاملات سهام خودرو بستگی دارد. در صورت فروش این گروه، احتمالاً شاخص منفی خواهد بود. بازار سرمایه زمانی به تعادل می رسد که صنعت خودرو از تجارت جدا شود.

وی ادامه می دهد: صنعت خودرو قابل تحلیل نیست. با توجه به زیان انباشته گروه، به نظر می رسد خودروها در سه سال آینده به سوددهی نرسند. این تنها جریان نقدی است که صنعت را پربازده تر از بازار کرده است.

وی با اشاره به افت دو روزه بازار توضیح می دهد: بحث واگذاری سهام ساپیجا و ایران خودرو در بلوک ها مطرح شد که در دو روز اخیر بازار سرمایه را کاهش داده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می دهد: بازار در انتظار انتصاب برجا است. اگر برجام اجرایی شود، بازار وضعیت خوبی خواهد داشت. با توجه به وضعیت مجامع و انتشار صورت‌های مالی شرکت، احتمالاً بازار سهام نسبت به بازارهای موازی کارآمدتر خواهد بود.

استیاگی می گوید: تا زمانی که احیای برجام ضروری باشد، بازار در نقاط تعادلی معامله می کند. اگر قیمت های جهانی در همان سطوح باقی بماند، بازار در همان سطوح باقی می ماند. اما انتظار می رود بازار سهام امسال رشد کند.

بیشتر بخوانید  units۱ واحد مسکونی در گلستان به معلولین واگذار شد - اخبار گلستان - اخبار استانهای تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید