مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پیش بینی بورس شنبه 23 اردیبهشت 1402

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


پیش بینی بورس 1

روز شنبه 23 اردیبهشت 1402، بازار سهام ایران پس از یک هفته ریزش شاخص، قرار است شروعی امیدوارکننده و صعودی داشته باشد. بازار به دلیل عوامل مختلفی مانند هیجانات فروش ، بی ثباتی سیاسی، تحریم های اقتصادی و … دچار رکود شده است.

photo 2023 05 10 14 16 48

هیجان؛ حرف اول و آخر این چند روز بازار

سهامداران با یک غوره سردیشان می‌کنه و با یک مویز گرمی

🔺بهبود شرایط بازار سرمایه با دو سویه شدن جریان معاملات

🔹مجید عشقی گفت: یکی از دلایلی که سبب اُفت سنگین بازار در روز دوشنبه شد، بحث دامنه نوسان است، زیرا با افزایش دامنه نوسان هیجانات بازار با سرعت بیشتری تخلیه می‌شود.

🔹نمی‌توان معامله‌گران را کنترل کرد و همیشه توقع داشت رو به بالا خرید کنند، این موضوع باعث شد تا عرضه‌ها در دو روز گذشته افزایش یابد.

🔹اکنون شرایط بنیادی شرکت‌های بورسی، نهادهای مالی، منابع مالی بازرگردان‌ها قابل مقایسه با سال ۹۹ نیست.

🔹نمی‌توانیم بازار را همیشه از نوسانات مصون بداریم به همین خاطر ابزار و صندوق‌هایی ایجاد شد تا افراد بر اساس میزان ریسک‌پذیری خود در آنها سرمایه‌گذاری کنند.

🔹در میان و بلندمدت با توجه به فرآیند دوسویه شدن جریان معاملات در بازارسرمایه شرایط این بازار بهتر خواهد شد.

تمرکز بازار سرمایه بر  بحث تامین مالی پروژه‌ها و صنایع تولیدی است

🔹مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در حاشیه امضای تفاهم نامه میان سازمان بورس و دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: کمیته مرکز پژوهش‌های سازمان هفت عضو دارد که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است از سطح فرد گسترش یافته و با دانشگاه های بزرگ در ارتباط باشد.

بیشتر بخوانید  اولین روز کاری بورس در سال 1400

🔹اتفاقاتی که از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ رخ داده بود تحلیل چندانی روی آن انجام نشده بود. این اطلاعات را به صورت ناشناخته در اختیار یک گروه قرار دادیم که نتایج خوبی داشت، البته به طور کامل منتشر نشده است.

🔹بحث‌هایی چون حاکمیت شرکتی نیازمند برخی تغییرات در حوزه علمی و اجرایی است. ضمن آنکه امسال تمرکز بازار سرمایه بر  بحث تامین مالی پروژه‌ها و صنایع تولیدی است. | سنا

♦️اجباری از سازمان بورس به خرید یا فروش سهام صورت نگرفته است

🔹وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه صندوق‌های بازارگردانی در بازار وظیفه‌ای دارند که باید هم در زمان تقاضا اقدام به عرضه و هم زمان عرضه زیاد اقدام به خرید کنند تا نقدشوندگی سهام حفظ شود، اعلام کرد: اجباری از سازمان بورس به خرید یا فروش در بورس صورت نگرفت.

photo 2023 05 10 14 15 31

وزیر اقتصاد:

🚨 بورس در ماه‌های اخیر رشد سریعی داشته و ممکن است در این مسیر توقف‌هایی داشته باشد، اما در نهایت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

انتظار می‌رود که این تحول مثبت با بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به چشم‌انداز اقتصادی کشور، اثر موجی بر بازار سهام داشته باشد.

علاوه بر این، دولت نیز با اجرای سیاست‌هایی با هدف افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال گام‌هایی برای ثبات اقتصاد برداشته است. انتظار می رود این اقدامات باعث جذب سرمایه گذاران بیشتری به بازار سهام و افزایش تقاضا برای سهام شود.

photo 2023 05 10 14 16 04

🚨 مسیر اشتباهی در جاده مخصوص!

فعلا خواسته یا ناخواسته سهامداران، دم بازار را به دم خساپا گره زده اند و منتظر صف خرید و یا صف فروش سایپا هستند.
🔵 البته به نظر خیلی زودتر از آنچه سهامداران فکرش را بکنند، بسیاری از سهم ها و برخی از صنایع راه خود را از این رفتار هیجانی جدا سازند.

بیشتر بخوانید  از کجا بفهمیم حساب وکالتی شده است (سایپا ایران خودرو) – ایران چطور

قرار نیست همیشه سایپا بخواهد لیدر روانی بازار باشد. به شرکتهایی که eps و dps خوبی در مجامع پیش رو دارند فکر کنید و گزارشات سالیانه آنها که به زودی منتشر خواهد شد. به صنایعی که با افزایش نرخ فروش، فروش شان متحول میشود؛ به سهامی که افزایش سرمایه های جذابی دارند. و ….

❇️ راه بازار در این هفته فقط سایپا بود، ولی مطمنا دو راهی خوبی برای برخی سهم ها، پیش رو است….

علاوه بر این، موقعیت استراتژیک ایران به عنوان دروازه بین اروپا و آسیا، آن را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری خارجی تبدیل کرده است. انتظار می رود این هجوم بالقوه سرمایه خارجی باعث افزایش بیشتر عملکرد بازار سهام شود.

در مجموع، علیرغم یک هفته بد همراه با افت شاخص، بازار سهام ایران برای شروعی امیدوارکننده و صعودی در روز شنبه 23 اردیبهشت 1402 آماده است. با شرایط اقتصادی مطلوب و سیاست های دولت برای حمایت از رشد، سرمایه گذاران می توانند منتظر یک شروع امیدوارکننده و صعودی باشند. آینده روشن اقتصاد ایران و بورس آن

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *