مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پیام حسن روحانی به مناسبت عید نوروز 1398 + فیلم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



متن پیام نوروزی حسن روحانی به مناسبت سال 1377



به نام خدا


شکر خدا و دعا برای رسول خدا و خانواده و دوستانش

السلام علیک یا امین الله فی الارض و حجتت بر عبادت سلام بر تو یا امیرالمؤمنین علیه السلام.

با سلام و درود بر مردم فهیم در سراسر کشور، ایرانیان خارج از کشور و تمامی ملل همسایه که نوروز را جشن می گیرند. به ویژه به خانواده های عزیز رزمندگان، رزمندگان و آزادگان عزیز و کسانی که در این لحظه به جای حضور در کنار خانواده، محل خدمت خود را به کشور انتخاب کرده اند که در واقع عبادتگاه خواهد بود.

نوروز به معنای سرسبزی، طراوت و بازگشت از روزهای سخت زمستان و ورود به فضای بهار و اعتدال است. نوروز بازگشت به اخلاق و فضیلت، صلح، رحمت، برخورد متقابل، زدودن خشم از دل و عشق و علاقه به یکدیگر است. کمک به فقرا و پایان دادن به اختلافات بین برادران دینی و خویشاوندان.

سال 1398 با نام امیرالمؤمنین (ع) و ایام ولادت آن حضرت آغاز می شود و پایان با ولادت آن حضرت پیوند می خورد. امیرالمؤمنین (ع) نماد بزرگ حق و عدالت و آزادی و انسانیت بود. از ایتام نگهداری می کرد و به همه نیازمندان جامعه کمک می کرد. زندگی ایشان درس و مسیری است که استاد بزرگوارمان به ما آموخت و امیدوارم همه ما در این سال حضرت امیرالمؤمنین(ع) بیش از پیش در راه او باشیم و هدایت و عمل کنیم.

معمولا نوروز در ابتدای سال فهرستی از موفقیت ها و ناکامی های سال گذشته و مشکلاتی که مردم با آن مواجه بودند را ذکر می کند.

سال گذشته سال پیروزی بر تروریسم، سال پیروزی ملت ایران در مجامع بین المللی و دیوان بین المللی دادگستری، سال مقاومت ملت ایران و حماسه های معروفی چون 22 بخمن و سال صبر، مقاومت بود. و استقامت ملت

در عین حال مردم از نظر وجودی با مشکلات زیادی مواجه بودند و تمام تلاش دولت و دست اندرکاران نظام بر این بود که از آن سختی ها و مشکلات بکاهند.

ایران ستیزان بر این باور بودند که سیزده آبان روزی است که به تمام اهداف خود می رسند و در ایران 22 بهمن را جشن می گیرند. اما همه این روزها روزهای شکست دشمن و پیروزی مردم شریف و بزرگ کشورمان بود.

چیزی که در ابتدای سال می خواهم به شما بگویم این است که همه ما باید مراقب باشیم که ریشه مشکل کجاست.

بیشتر بخوانید  واکسیناسیون کرونایی دنیا چقدر طول می‌کشد؟

زیر پا گذاشتن یک اصل و زیر پا گذاشتن یک اصل، بزرگترین اشتباه استراتژیک در زندگی است.

اساس گرفتاری ها و مشکلات ما در خارج از مرزهای ایران توسط اشرار وارد کشورمان شد. البته مشکلات ساختاری سال های گذشته حتی در سال های قبل از انقلاب نیز تاثیرگذار خواهد بود. در مواقع سختی برای زندگی مردم، مدیریت ضعیف نیز می تواند در برخی موارد به افزایش این مشکل کمک کند. اما اصل را فراموش نکنیم.

در میدان جنگ، اگر ندانیم دشمن کجاست و آتشی را که می خواهیم به سوی دشمن پرتاب کنیم، بی هدف از آن استفاده می کنیم; وقتی دشمن جلوی ما باشد، اگر از راست یا چپ حمله کنیم، عملاً خودمان خساراتی را وارد کرده ایم.

همه ما باید احساس مسئولیت کنیم. این مسئولیت را بر دوش این یا آن نگذارید. ما در شرایطی هستیم که باید بار مسئولیت را با هم تقسیم کنیم. دولت، سایر نیروها، نیروهای مسلح، دانشگاه ها، روشنفکران، کشاورزان، کارگران، تولیدکنندگان، تجار و همه اقشار مردم، همه ما باید نسبت به این شرایط و این مشکلات احساس مسئولیت کنیم.

این یک دوره جنگ نظامی نیست که برای گروه واجب باشد. ارتش، سپاه و بسیج باید در میدان جنگ باشند و ما باید پشت جبهه کمک کنیم. امروز میدان جنگی است که افراد باید در آن حضور داشته باشند. عدم حضور حتی یک نفر می تواند مضر باشد.

آنچه دشمن می‌خواهد این است که ما با این مشکلات مواجه شویم، بین خود تفرقه ایجاد کند و علت اصلی نابسامانی را نادیده بگیریم.

آدم فکر می کند این تحریم ها و مشکلات تا کی ادامه خواهد داشت؟ من می خواهم به مردم ایران بگویم که مشکلات از شروران و ناقضان عهد و با تازه واردان به قدرت در واشنگتن شروع شد، اما پایان در دستان ماست. هر چه وحدت ما بیشتر شود و دشمن بفهمد در این تحریم ملت ما انسجام بیشتری پیدا می کند، زودتر ناامیدی و پشیمانی ایجاد می شود. هر چقدر دشمنان ما ببینند تهدیدها را به تحریم تبدیل کرده‌ایم، اصلاحات ساختاری انجام داده‌ایم، ساعت و دقت کار را افزایش داده‌ایم، شرکت‌های دانش بنیان را توسعه داده‌ایم و تولید خود را توسعه داده‌ایم، صادرات را افزایش داده‌ایم، وقتی دشمن ببیند از تحریم ضرر می‌کند و ما ضرر می‌کنیم. منافعی دارد، آن روز روز پایان تحریم خواهد بود.

بیشتر بخوانید  عباس ملک زاده سرپرست شهرداری شهر صدرا کیست ؟

دشمن فکر می کرد در این تحریم همه دنیا و هم پیمانانش در کنار او خواهند بود، اما دیدیم که به جز چند کشور همه در کنار ملت ایران ایستادند. همه مجامع بین المللی از سازمان ملل گرفته تا شورای امنیت، آژانس بین المللی انرژی اتمی و دادگاه های بین المللی جان خود را به مردم ایران داده اند.

مردم عزیز ایران بزرگ! ما آغازگر این وضعیت نیستیم. ما ملت بزرگی هستیم که به عهد خود وفادار بودیم و بر عهد خود ایستادیم. کسانی که عهدشکنی کردند ماهیت خود را آشکار کردند. کسانی که مرتکب جنایت شدند باید بدانند که پایان این راه به نفع آنها نخواهد بود.

سال جدید، سال تصمیم گیری های جدید، سال انسجام بیشتر و تلاش بیشتر است. کشاورزان عزیزی که سال گذشته باعث افتخار ما شدند و در بسیاری از محصولات ما را به خودکفایی رساندند. کارگران صنعت نفت و پالایشگاه که ما را به خودکفایی انرژی رسانده اند. کلیه کارگرانی که در مدیریت آب، برق و کشاورزی، راه و راه آهن، صنعت و معدن و سایر حوزه ها تلاش کردند. ما نسبت به آنها متواضع هستیم و آرزوی ما در سال جدید تلاش مضاعف است. شک نکنید با تلاش مضاعف پیروز خواهیم شد و بر مشکلات غلبه خواهیم کرد.

دولت در اوایل سال جدید برنامه های جدید خود را اعلام خواهد کرد. هدف ما این است که کالاهای اساسی را به اندازه کافی در اختیار مردم قرار دهیم. هدف ما این است که حقوق ثابت کمتری داشته باشیم. هدف ما از بین بردن رانت و فساد در جامعه است. هدف ما این است که مدیران ما کنترل و توجه بیشتری نسبت به زیردستان خود داشته باشند. هدف ما این است که در کنار هم در مقابل قوه مجریه، قضائیه و مقننه و در مقابل کسانی که می خواهند از فضای تحریم به نفع خود و به نفع خود استفاده کنند، بایستیم. آنها اقلیت کوچکی هستند.

سال گذشته به 10 استان سفر کردم و در هر 10 سفر استانی، آرامش، آگاهی و آگاهی مردم، افتتاح صدها پروژه در یک روز در هر استان، تقریبا 4.5 تا 10 میلیارد پروژه باز، و مبالغ، یادداشت ها و معاهده بیشتری را امضا کرد. اقدام استان ها، مسئولان و مردم یعنی تلاش و لغو تحریم ها، امضای تفاهم نامه یعنی آرامش و امید به آینده.

این راه را ادامه خواهیم داد. در سال آینده مردم را از نظر خدمات دولتی رفاه بیشتر خواهیم کرد و امیدوارم مردم از طریق گوشی های هوشمندی که دارند به بسیاری از خدمات از جمله خدمات سلامت دسترسی پیدا کنند. سال نو سال تولید، تلاش و اشتغال برای جوانان عزیز است و در این راه از تمام توان و تلاش خود استفاده خواهیم کرد. سال جدید سال سرکوب تورم، متعادل کردن قیمت ارز و سال دوستی بیشتر با همه همسایگان است.

بیشتر بخوانید  بهرام رادان بتمن میشه!!

خوشحالم که در طول 12 سفر خارج از کشور در سال گذشته اولین سفرهایم با همسایگان ترکمنستان و آذربایجان آغاز شد و آخرین سفرهایم با همسایگان روسیه و عراق به پایان رسید. همه جا وقتی نماینده مردم بزرگ ایران و بنده حضور داشتند مورد احترام مردم و مسئولان بودید. این یعنی شکست تحریم ها و این یعنی شکست کسانی که امروز می خواستند شکست ما را ببینند.

سال نو سالی است که در آن به راه خود به سوی آرمان ها و اهداف متعالی خود ادامه می دهیم. سال کمک به هم و دستگیری به جای کشتی گرفتن است. بیایید متحد شویم و عظمت و عزت مردم خود را بیش از هر زمان دیگری به کسانی که می خواهند ملت ما را بشکنند نشان دهیم.

خدایا در این لحظات پر نور ولادت امیرالمومنین (ع) و سال نو، هر روز وطن و مردم ما را نوروز قرار ده و تمام فصول زندگیمان را بهار و بهار بگردان.

خدایا ذهن، افکار و زبان ما را از خشونت، تفرقه و گناه حفظ کن. خداوند زبان ما را از توهین به دیگران، تفکر ما را از تفکر و رفتار ما را از بداخلاقی نسبت به دیگران حفظ می کند.

خداوند این بنده کوچک را مورد عنایت شما قرار دهد تا من دوستان و همکارانم خدمتگزار خوبی برای مردم عزیز باشم. ما به عقیده مردم احترام می گذاریم و از منافع کشور و مردم خود دفاع می کنیم و این جز با رحمت و عنایت شما خدای بزرگ ما نخواهد بود.

یا محیط اطراف شما و محیط اطراف شما، اکنون در بهترین شرایط

درود بر شما و فضل و برکت خداوند بر شما باد


جداکننده خط


کل فیلم سخنرانی رئیس جمهور (حسن روحانی) در سال 98


جداکننده خط


بیشتر بخوانید:

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز سال 1388

نوروز را به رئیس جمهور آمریکا تبریک می گویم

انتشار شعار در سال 1377 توسط رهبر معظم انقلاب


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *