مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پیامک «واریز سود سهام عدالت» را باز نکنید.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون اجتماعی پلیس فتا کشور هشدار داد: مجرمان سایبری با ترفند جدیدی مبنی بر ارسال پیامک با عنوان «واریز سود سهام عدالت» درصدد فریب هموطنان خود هستند.

سرهنگ رامین پاشایی با بیان اینکه بر اساس مشاهدات در پلیس فتا و گزارش های دریافتی از هموطنان مشخص شد این بار مجرمان سایبری در قالب استفاده از نام و اعتبار سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک اقدام به طراحی بستر مجرمانه کردند. پیام‌های واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط بر اینکه لینک یا لینک درج شده در پیامک پس از هک کردن تلفن همراه فرد فریب خورده و هدایت به صفحات پرداخت جعلی به نام مراجعه شود، مشمول برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان است فیشینگ

وی در تشریح شگرد این کلاهبرداران افزود: ترفند این مجرمان سایبری درست مانند ترفند ابلاغیه های قضایی سامانه ثنا است و با توجه به آگاهی هموطنان از کلاهبرداری موسوم به سامانه ثنا، مجرمان سایبری در اقدامی جدید با قصد سوء استفاده از نام و آبروی نظام بورس.» «عدالت قصد فریب هموطنان را دارد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ادامه داد: عموم مردم نسبت به ترفندهای این کلاهبرداران آگاهی داشته باشند و همواره توجه داشته باشند که تمامی ارتباطات و اطلاعات مربوط به استفاده از خدمات کشوری از طریق شماره تلفن های صفحه اول انجام خواهد شد. و هیچ سازمان دولتی از شماره تلفن های شخصی اپراتورهای مختلف تلفن همراه برای ارتباط با مشتریان خود استفاده نخواهد کرد.

با تاکید بر اینکه با توجه به وجود آمار و اطلاعات دهک‌های مختلف مردم در اختیار سازمان‌های ذیربط برای پرداخت سود سهام عدالت، با شناسایی 6 مجرم سایبری، نیازی به ثبت یا ورود اطلاعات در سامانه‌های دیگر نیست. وی خبر داد و گفت: با سایر متخلفان برخورد می شود و به هیچ وجه نمی توان شهروندان را فریب این ترفند کلاهبرداران اینترنتی را خورد.

بیشتر بخوانید  کشف زباله‌های عجیب در تهران در روزهای اخیر -

سرهنگ پاشایی از کلیه سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی خواست در اجرای طرح های عمومی و یا هرگونه فعالیت عام المنفعه ابتدا راه های دقیق دسترسی به برخی خدمات از طریق رسانه ملی و سایر وسایل ارتباطی را برای هموطنان توضیح دهند. دلایل فریب هموطنان عدم آگاهی از نحوه فریب برخی خدمات است و همه نهادها، دستگاه های اجرایی و دستگاه های دولتی باید نقش بسزایی در اطلاع رسانی به هموطنان داشته باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *