مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پوشیدن شلوار پاره مناسب دانشگاه نیست/ قوانین پوشش جدیدی نداریم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



علیرضا وجی معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: احساس شخصی من این است که برخی از دانشجویان کمتر به این مسائل توجه می کنند و لباسی که می پوشند در شأن دانشگاه نیست.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه پوشیدن شلوار پاره مناسب دانشگاه نیست، گفت: احساس شخصی من این است که برخی از دانشجویان کمتر به این مسائل توجه می کنند و لباسی که می پوشند در شأن دانشگاه نیست. . “

علیرضا وجهی درباره این موضوع گفت: می دانیم پوشش مناسب برای هر محیطی چیست؟ به عنوان مثال، افراد نوع لفاف را برای مهمانی انتخاب می کنند. این پوشش در دانشگاه، در کوه، در شنا متفاوت است و همه در مورد این مسائل می دانند. ممکن است برخی افراد به این قوانین توجه نکنند. دیدم گاهی در خیابان شلوار می پوشند لباس پاره می پوشند و ما هم دیدیم برای فقرا شلوار پاره شده! اما امروزه به نظر می رسد برخی از افراد ثروتمند برای استفاده از این بسته نیاز به کمک دارند. بنابراین مشخص است که استفاده از این نوع لباس ها نه در دانشگاه های ایران، بلکه در دانشگاه های سراسر دنیا مناسب محیط زیست نیست. واقعیت احساس شخصی من این است که برخی از دانشجویان کمتر به این مسائل توجه می کنند و لباسی که می پوشند در شأن دانشگاه نیست.

ما هیچ قانون پوشش جدیدی نداریم

دکتر وجی درباره برخی نگرانی های دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه ها که مدعی اعمال محدودیت بودند، گفت: قوانین پوشش و حجاب سال هاست که اجرا می شود، اما به هر حال وقتی دانشجویان بعد از دو سال وارد دانشگاه می شوند، ممکن است وجود داشته باشد. نگران باشید.

بیشتر بخوانید  قتل وحشتناک موتورسوار در حال حرکت توسط پنج اراذل در روز روشن + فیلم

رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: امسال با دو ورودی شامل ورودی های سال 1378 و ورودی های سال 1400 مواجه بودیم که هیچ کدام وارد محوطه دانشگاه نمی شدند و این دانشجویان باید می دانستند که دانشگاه دارای ورودی است. قوانین و مقررات باید با آنها آشنا باشند. ما به تازگی قوانین را به آنها معرفی کردیم، اما نمی دانم نکته ای که ممکن است برخی سایت ها در مورد تغییر قوانین پوشش داشته باشند از کجا می آید. چون هیچ تغییری در قوانین ما وجود ندارد.

وی گفت: اتفاقاً سعی کردیم در خوابگاه برنامه های مختلفی برای دانشجویان داشته باشیم و دانشجویان نیز در این برنامه های متنوع شرکت کنند. ما سعی می کنیم به دانش آموزان زندگی بهتری بدهیم اما در زمینه حجاب متاسفانه برخی از دانش آموزان قوانین را رعایت نمی کنند که این اتفاق برای ما نیفتاد.

وی در ادامه به تشریح وضعیت خوابگاه های دانشگاه تهران پرداخت و گفت: در تعطیلات نوروزی مشغول آماده سازی خوابگاه های اجتماعی و دانشجویی بودیم که زحمات زیادی در این زمینه انجام شده است.

معاون رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: 50 ساختمان دانشجویی در دانشگاه تهران داریم که با توجه به تعطیلی دو ساله بسیاری از این مراکز به دلیل شیوع تاج، قطعا برای بازگشایی خوابگاه ها با فشار مواجه شدیم. برخی از لوله های ساختمان هایی که نیاز به بازسازی داشتند شکست و ترک خورد اما در نهایت با فعالیت های شبانه روزی این مراکز آماده پذیرش دانشجو شدند. البته هنوز مشکلاتی در خانه وجود دارد و نیازمند کمک و توجه ویژه مسئولان نسبت به خانه هستیم.

بیشتر بخوانید  بیماران مبتلا به Omicron باید با این علائم به بیمارستان مراجعه کنند

آمار 10 خوابگاه دانشجویی

معاون دانشجویی دانشگاه تهران یادآور شد: 50 هزار دانشجو در دانشگاه داریم که از این تعداد 10 هزار دانشجو در خوابگاه زندگی می کنند. یعنی وقتی به وضعیت اقتصادی کنونی نگاه می‌کنیم، یک خانواده پنج نفره با چالش‌های اقتصادی مواجه است و زمان می‌برد تا با شرایط جدید سازگار شوند، مشخص می‌شود که مشکلات بسیار بزرگ‌تری در یک خانواده ۵۰ هزار نفری ایجاد خواهد شد و در دانشگاه تهران در صدد رفع این مشکلات هستیم که البته وزارت علوم به این موضوع توجه ویژه ای داشت، اما با وجود افزایش تورم و تورم در کشور، تغییری در بودجه تغذیه دانشجویان ایجاد نشد. دانشگاه تحت فشار زیادی است.

دکتر وجی گفت: اخیراً در جلسه نمایندگان دانشجویی کشور مشکلات خود را اعلام کردیم و وزیر علوم قول مساعدت و همکاری در رفع مشکلات را دادند و به دانشگاه ها هم کمک فرستادند که نباید قطع شود. “

بودجه ای برای تهیه خانه ازدواج نداریم

رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران درباره برنامه دانشگاه برای توسعه خانه های زوجین نیز گفت: واقعیت این است که بودجه ای برای تامین مسکن برای دانشجویان متاهل نداریم. اگرچه هیات رئیسه دانشگاه با اختصاص ساختمان و زمین به بودجه مشخصی موافقت کرده است، اما نیازمند توجه خیرین به این موضوع هستیم.

به گفته وی، دانش آموزان اغلب در سنین متاهل و از تحصیلکردگان کشور هستند، بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا آنها زندگی آرامتری داشته باشند. البته اخیراً یکی از خیرین کاشانی با ما وارد مذاکره شد که قبلاً اقامتگاه تأسیس کرده بود و اکنون می خواهد خانه ازدواج بسازد. امیدواریم سایر خیرین همکاری و حمایت بیشتری داشته باشند. پس واقعیت این است که ما در این زمینه نیاز به همکاری اجتماعی داریم و دانشگاه به تنهایی نمی تواند مسکن زناشویی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید  قاتل شهید رنجبر دوباره با همان چاقو با ماموران درگیر شد!

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 275 دانشجوی متاهل در منازل ما ساکن هستند. امیدواریم با همکاری موسسات خیریه در ساخت خانه ازدواج این تعداد و ظرفیت افزایش یابد.

طرح توسعه خوابگاه دانشجویی نداریم

معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآور شد: در حال حاضر برخی از خوابگاه های دانشجویی ما قدیمی است و لازم است ساختمان های دیگری نیز اضافه شود. در حال تلاش برای رفع این مشکلات در خوابگاه های سطح شهر هستیم که برای دانشجویان بیشتر در نظر گرفته شده است. “تجهیزات را بازسازی و ارتقا دهید. بنابراین در حال حاضر برنامه ای برای توسعه خوابگاه های دانشجویی نداریم.

دکتر وجی همچنین خاطرنشان کرد: سیاست خانه و آیین نامه دانشگاه تهران در خصوص اسکان و …. مانند قبل هستند و هیچ تغییری در این زمینه ایجاد نشده است. چون ما اطلاعاتی در مورد آمار متقاضیان اقامت نداشتیم. علاوه بر این به دلیل تورم بالا تعدادی از دانشجویان به خوابگاه رفتند و با افزایش ظرفیت خوابگاه ها مواجه شدیم. همچنین تعداد دانشجویان سالانه در این ظرفیت افزایش یافته و با افزایش تدریجی اسکان خوابگاه ها مواجه هستیم.

معاون رئیس دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر تقریبا همه داوطلبان خوابگاهی را می توانیم اسکان دهیم و حتی دانشجویان شبانه و محلی که در اطراف تهران بوده اند مانند ملارد، ماهدشت و … را در خود جای داده ایم. ما موظف به تهیه این اقامتگاه نبودیم اما برای رفع مشکلات این کار را انجام دادیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *