مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پوست و موی خود را با این 5 ماده مغذی زیبا کنید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


زیبایی پوست و مواکثر مردم به دنبال راه های مختلف برای زیبایی پوست و موهای خود را حفظ کنید درست است که لوازم آرایشی تا حدودی به زیبایی و طراوت چهره و ظاهر ما کمک می کند، اما هرگز جایگزین سلامت و زیبایی طبیعی بدن که با تغذیه مناسب حاصل می شود، نمی شود.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد طراوت و زیبایی پوست همانطور که تغذیه مناسب می تواند پوست را بسیار آسیب پذیر کند، داریم. در طول چند سال گذشته، به دلیل تنوع رژیم های غذایی مختلف که توسط عموم مردم استفاده می شود، اکثر ما غذاهای مناسب را برای سلامت و زیبایی پوست و مو و ما در مورد سلامت بدن سردرگم هستیم.

خوشبختانه اکثر متخصصان تغذیه و پوست موافق هستند زیبایی پوست، مو و ناخن مواد مغذی پیشنهادی که در زیر ارائه خواهیم کرد:

1- روغن آووکادو و روغن زیتون

زیبایی پوست و مو

خوشبختانه اخیرا استفاده از آووکادو مرسوم شده است، اگر در آینده نزدیک از آووکادو استفاده کنید باید به شما مژده بدهیم که آووکادو همراه خود دارید. فیبر و ویتامین C.بهترین منبع ویتامین E و چربی های مفید است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که جالب است بدانید، علاوه بر فواید معمول، از پوست در برابر اشعه های مضر محافظت می کند. ویتامین E یک لایه محافظ بر روی پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش ایجاد می کند و از التهاب و آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست جلوگیری می کند. روغن زیتون علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین E است، یک منبع غنی نیز می باشد آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد در پوست مبارزه می کند و به آن شفافیت می بخشد.

بیشتر بخوانید  28 خاصیت شگفت انگیز چای بابونه

2. گیاهان برگ سبز

زیبایی پوست و مو

حتما منتظر این گزینه بودید! سبزیجات سبز به خصوص اسفناج و کلم پیچ هایی که یک غذای گیاهی منحصر به فرد هستند زیبایی پوست اسفناج دارای دو ماده مغذی عالی، لوتئین و بتا کاروتن است که به بازسازی پوست کمک می کند. خاصیت ارتجاعی پوست سبزیجات با برگ سبز را افزایش دهید ویتامین سی آیا این ویتامین نیز برای جوان سازی پوست به آسیب رساندن به پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و سموم محیطی کمک می کند. یکی دیگر از خواص ویتامین C برای سلامت و زیبایی پوست کمک استحکام، کشسانی و لطافت پوست این به دلیل افزایش میزان کلاژن در پوست است، پس اگر فکر می کنید در طول روز نیست، این سبزی سبز را فراموش کنید!

3. غذای تخمیر شده

زیبایی پوست و مو

بیشتر جوش و آکنه روی صورت این به دلیل عملکرد ضعیف روده ها و مشکلات معده و خلق و خوی است که به دلیل خوردن غذاهای ناسالم و بدون مواد مغذی در بدن ایجاد می شود. غذاهای تخمیری (نمونه هایی از این محصولات شامل لبنیات تخمیری مانند ماست و پنیر، سبزیجات تخمیری مانند کلم ترش و زیتون تخمیری، نان، قارچ های خوراکی، ترشیجات و انواع غذاهای تخمیری شرق آسیا مانند سس سویا، میسو، سوفله و تمپو Bring سودمند است. باکتری وارد روده شده و باعث عملکرد بهتر روده می شود پروبیوتیک هاویتامین ها و آنزیم ها برای عمل هضم و دفع می شوند، به همین ترتیب می توانید این مواد را بخورید و روده ها را تمیز کنید و عملکرد آنها را بهبود ببخشید. پوستی زیبا و سالم دارند!

بیشتر بخوانید  راههای پیشگیری و درمان دست درد

4. گردو

زیبایی پوست و مو

این آجیل های خوراکی منابع قدرتمندی از مواد مغذی هستند و غنی هستند اسیدهای چرب امگا، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی هستند. آجیل حاوی سلنیوم است که به ویژه برای مو و پوست سر مفید است برای موهای خشک و موهای دارای شوره سر بسیار مفید است آجیل خوراکی نیز مانند آووکادو و زیتون سرشار از ویتامین E است که تمام خواص فوق را در خود دارد. تخمه کدو تنبل منبع خوبی است فلز روی که در آکنه و جوش و رفع آنها بسیار موثر است.

5. تخم مرغ

زیبایی پوست و مو

زرده یک ماده مغذی مهم به نام دارد بیوتین آن شامل ویتامین B (B7) است. سطوح پایین بیوتین در بدن باعث شکنندگی ناخن ها و ریزش مو می شود و مصرف زرده تخم مرغ از بروز این مشکلات جلوگیری می کند. با این حال، باید در نظر داشته باشید که برای دریافت این مقدار بیوتین در زرده، به تخم مرغ محلی نیاز دارید. گوشت مرغی را تهیه کنید که قبلا در معرض آفتاب بوده و از علف و دانه های مغذی استفاده شده است.اگر گیاهخوار هستید می توانید از بادام زمینی برای تامین بیوتین بدن خود استفاده کنید.

در پایان لازم به ذکر است که علاوه بر استفاده از مواد مغذی در رژیم غذایی روزانه باید داشته باشد پوست و موی زیبا و سالم همچنین یک بدن سالم باید از مصرف مواد فرآوری شده و بی فایده و مواد غذایی مضر پرهیز کند، علاوه بر این سلامت و زیبایی پوست و موهای شما به سبک زندگی، بدن سالم، عادات خواب و مدیریت استرس بستگی دارد.همه این عوامل باید وجود داشته باشد. پوست و مو و سلامت او مهم است.

بیشتر بخوانید  برای درمان کف پای صاف به چه دکتری باید مراجعه کرد ؟

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *