مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ابریشم درمانی روشی برای افزایش لطافت و طراوت مو است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رنگرزی و دکلره مداوم و یا استفاده زیاد و نادرست از روش ها و ابزار صاف کردن مو، باعث تضعیف ساختار و پیوندهای شیمیایی آن می شود. مو اساساً از اسیدهای آمینه زیادی تشکیل شده است که پروتئین اصلی آنها کراتین است. اگر پیوند بین این آمینو اسیدها شکسته شود و ساختار پروتئینی از بین برود، موها آسیب دیده و خشن و مجعد به نظر می رسند. بنابراین، پس از تغذیه مو با کراتین اضافی، اتصالات خراب باید ترمیم شوند.

به همین دلیل، خانم‌ها به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که نه تنها سلامت موهایشان را بهبود بخشد، بلکه موهایشان را براق، زیبا و ابریشمی کند. امروزه تکنیک های زیادی مانند درمان برای بازسازی و احیای مو وجود دارد. علاوه بر بازسازی، این تکنیک‌ها می‌توانند موها را برای چندین ماه صاف به نظر برسانند. علاوه بر این تکنیک های درمانی، خدمات تکمیلی مانند ابریشم درمانی مو وجود دارد که قابل افزایش است نرمی، لطافت، لطافت و درخشندگی مو برای کمک به. عمر مفید این روش حدود 6 ماه می باشد و پس از این مدت باید فرآیند کراتینه سازی مجدد انجام شود تا موها صاف شوند.

نحوه ساخت مو ابریشم درمانی

این روش با کراتینه کردن مو متفاوت است. اما نتیجه بسیار مشابه است. در این روش به جای موادی که حاوی پروتئین کراتین هستند، از محصولات بر پایه کراتین ابریشم استفاده می شود. از روغن های گیاهی مختلف و ویتامین E برای براق و ابریشمی شدن موها استفاده می شود که با بافت پروتئینی کراتین متفاوت است.

این روش اساساً بعد از تکنیک های اصلی درمان استفاده می شود. مواد ابریشم درمانی مو مکمل هستند و برای آبرسانی به مو استفاده می شوند. البته اگر موها نرمال و بدون دکلره باشد نیازی به کراتین درمانی نیست و معمولا از تکنیک ابریشم مو در یک جلسه استفاده می شود. در مورد موهای موج دار طبیعی برای افزایش نرمی و اینرسی موها باید ریشه و ساقه مو تقویت شود. به این ترتیب از دوز مشخصی از مواد برای ترمیم خشکی و زبری مو استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  4 مدل لباس شاد زنانه


مزایای ابریشم درمانی مو

دلایل ابریشم درمانی مو

در روش ابریشم درمانی موهای خشک و آسیب دیده با کمک دوز خاصی از فرمول های درمانی فرموله شده برای تقویت و آبرسانی الیاف مو ترمیم و ترمیم می شوند. این مواد معمولا حاوی کراتین، سرامید و آنتی اکسیدان های فعال برای محافظت از مو هستند. در تابستان، تقاضا برای ابریشم درمانی مو معمولا افزایش می یابد. زیرا با افزایش دما و رطوبت، موهای خانم ها مجعد می شود و با کراتینه و موی ابریشمی تراپی می توانند موها را تا حدود 4 ماه یا بیشتر حتی در هوای مرطوب لخت و نرم کنند.

باید بخوانید:

افراد مناسب برای ابریشم درمانی مو

علاوه بر افرادی که به دلایل مختلف موهایشان آسیب دیده است، افرادی که دارای موهای مجعد یا مواج ژنتیکی هستند نیز می توانند برای صاف کردن و آبرسانی موهای خود استفاده کنند. ابریشم مو یک پرس موی مدرن است که برای افرادی با موهای درشت و پرپشت ایده آل است.

عوارض جانبی ابریشم درمانی مو

اکثر مردم فکر می کنند که ابریشم درمانی به دلیل داشتن پروتئین مفید مو هیچ عارضه ای ندارد. اما این تفکر کاملا اشتباه است و کراتین و موهای ابریشمی نه تنها بدون عوارض هستند، بلکه عوارض و خطرات زیادی برای سلامت کل بدن دارند. نقطه ضعف ابریشم درمانی این است که گرما به طور دائم موهای شما (معمولا صاف) را تغییر شکل می دهد و فرهای شما هرگز به حالت فرهای طبیعی خود باز نمی گردند.


عوارض جانبی ابریشم درمانی مو

بدتر شدن ریزش مو

یکی دیگر از عوارض رایج کراتینه شدن مو، افزایش ریزش مو است. برخی از افراد حتی از ریزش مو و نازک شدن مو رنج می برند. علت ریزش مو پس از کراتین هنوز ناشناخته است. اما محققان بر این باورند که دمای بالای اتو مو در طی فرآیند کراتینه شدن باعث آسیب به فولیکول های مو و ریزش مو می شود.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه ماسک پاک کننده صورت + توصیه ها

باعث واکنش آلرژیک می شود

برخی از افراد به این مواد شیمیایی حساسیت دارند و پس از استفاده دچار واکنش های آلرژیک می شوند. این واکنش ها عبارتند از:

اگزما، خارش، تورم، خشکی و حساسیت پوستی. اگر آلرژی دارید.
اکثر افراد فکر می کنند کراتین به دلیل داشتن پروتئین مفید مو هیچ عارضه ای ندارد، اما این تفکر کاملا اشتباه است و کراتین و موهای ابریشمی نه تنها عوارضی ندارند، بلکه عوارض و خطرات زیادی برای سلامتی در سراسر بدن دارند.

اتو مو کراتین حاوی موادی مانند فرمالدئید است، این ماده باعث تحریک مواد سرطان زا در بدن می شود، درست است که تارهای شیمیایی و کراتین مو را بازسازی می کند، اما به دلیل مواد موجود در آن برای صاف کردن مو، برای افزایش خطر ابتلا به سرطان استفاده می شود.
فرمالدئید در اکثر لوازم آرایشی به مقدار کم وجود دارد و مضر نیست، اما زمانی که در معرض حرارت زیاد آهن مو قرار می گیرد، ترکیبات محلول در کراتین، بخار فرمالدئید را آزاد می کند که برای بدن مضر است. علاوه بر این، مصرف زیاد فرمالدئید باعث قرمزی و سوزش چشم، عطسه، درماتیت و واکنش های آلرژیک می شود.

کراتین بعد از زایمان نیاز به مراقبت دارد و باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. ماندگاری کراتین حدود 6 ماه است و پس از آن باید فرآیند کراتین را برای صاف کردن موهای خود تکرار کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *