مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پلک پریدن، چرا پلک های ما می پرند؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ناگهان پلک بالا یا پایین چشم شما شروع به پریدن می کند؟ البته بیشتر برای پلک پایین شما اتفاق می افتد تا پلک بالایی. خستگی، استرس و مصرف بیش از حد کافئین از دلایل اصلی پرش پلک هستند. البته آلرژی و رژیم غذایی نامناسب از دیگر دلایل این پدیده است.

معمولا درپوش های پرش و درپوش های پرش خود به خود بوجود می آید و خود به خود ناپدید می شود. برای جلوگیری از پریدن دور چشم کافیست پایه کف دست را روی پلک قرار دهید و بهتر است شب ها خوب استراحت کنید.

درپوش های پرش و درپوش های پرش

درپوش های پرش و درپوش های پرش

تکان دادن یا پلک های خود را بپرید همچنین دلایل مختلفی دارد:

علل پریدن و پریدن پلک:به دلیل تحریک اعصاب ماهیچه های چشم، تحریکات عصبی و روانی، استرس و اضطراب و یا حادثه ای که بر اعصاب شما اثر می گذارد، رخ می دهد و پس از رفع مشکل خود به خود برطرف می شود.

علل پریدن و پریدن پلک:احتمالاً در مکانی کار می‌کنید یا در مکانی زندگی می‌کنید که منبع نور شدید است یا در نتیجه لامپ‌های فلورسنت سفید است. کمبود خواب یا استراحت برای چشم‌ها نیز می‌تواند منجر به علائم خستگی شود.

علل پریدن و پریدن پلک:با کاهش میزان نور ساطع شده یا با افزودن لامپ های زرد معمولی (ساخته شده از فنر یا سیم فلزی) و همچنین استراحت، دور شدن از وسایل روشنایی به ظاهر یکنواخت اما پرنور (مانند مانیتور)، فشرده سازی چشم، استراحت و خواب در صورت نیاز و غیره. . ماهیچه های پلک آرامش قبلی خود را به دست می آورند و پرش پلک متوقف می شود.

بیشتر بخوانید  لیست کامل آدرس و تلفن استخر های شیراز

علل پرش پلک و پرش پلک

علل پریدن و پریدن پلک:پرش پلک نشانه کمبود مواد معدنی است کمبود موادی مانند منیزیم و کلسیم در بدن باعث پرش غیر ارادی پلک ها می شود. اگر چنین است، ممکن است به دلیل کمبود منیزیم، لرزش خفیف در دستان خود و همچنین گرفتگی عضلات گاه به گاه، بی حسی دست ها یا پاها، و احساس سفتی در گلو، شانه ها یا گردن را تجربه کنید. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید و مکمل ها یا کپسول های حاوی منیزیم و کلسیم را برای حدود ۲ تا ۳ ماه مصرف کنید.

علل پریدن و پریدن پلک:کمبود ویتامین B6 گاهی اوقات باعث برآمدگی پلک ها می شود در این صورت لب های شما نیز خشک به نظر می رسند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *