مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پست جنجالی رضا عطاران| دلتنگی رضا عطاران برای تلویزیون+عکس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شما نیوز: به نظر می رسد بازگشت رضا عطاران از مشاوره و گمانه زنی به نوستالژی رسیده است. وقتی قطعه ای از طنز جذاب «ساعت خوش» را برش می دهد و در صفحه مجازی خود قرار می دهد، به نظر می رسد که فقط یک خاطره بازی معمولی نیست (این کمدی 27 سال پیش برای تلویزیون ساخته شد و هنرمندان آن اکنون در هر وزنی هستند. در کمدی و کمدی در سینما و عطاران دیگر بعد از تلویزیون سریالی نگرفت و حتی صحبت از کار او در نمایش خانگی شد اما فایده ای نداشت.

این پست مجازی می تواند در روزهایی که با هنرمندان زیادی مصاحبه می شود، خبرها را جدی تر کند و علیرغم تقاضای بازگشت برنامه سازان، کارگردانان، تهیه کنندگان و بازیگران محبوب، مستعد به تلویزیون، همیشه نام «رضا عطاران» را به زبان می آورند و شاید او. مثل خیلی از دوستانش کمبود تلویزیون و سریال سازی در این رسانه وجود دارد.

به نظر می رسد اگر مدیران رسانه ملی پای درد و دل و غم آنها بنشینند و به نوعی به آنها دلداری دهند می توان مردم محبوب و دلسوز را برگرداند. اتفاقا رضا عطاران و هنرمندانی مانند او همیشه در صحبت های خود به این موضوع اشاره کرده اند که برای مردم کار می کنند و به مخاطبان خود احترام می گذارند.

هر بار در میان درخواست های مردم از صداوسیما به این موضوع برخورد می کردیم که چرا رضا عطاران نیست؟ چرا در تلویزیون کار نمی کند و چرا اصلا سریال نمی سازد؟ از طرفی ما هیچ وقت جواب واضحی نشنیدیم، جز اینکه بعضی از دوستان به او گفتند که ناراحت است، فرار کرده و…! به عنوان مثال مرجانه گلچین در گفت وگو با خبرنگار تسنیم به صراحت گفت: «از این که می گفتند این سریال (بزنگاه) کار من نیست، دلخوری هایی وجود داشت. «آنها با کسالت به سینما رفتند.

ماجرای دیگری از بیژن بنفشه خواه نقل شد که «رضا عطاران فرار کرد» – چون او را اذیت کردند و همانطور که در جایی گفتم وضعیت طنز تلویزیون هر سال بدتر می شود. تلویزیون زیاد کمدی نمی سازد، برخی کمدین ها مثل «رضا آتارانا» فرار کرده اند. یا درگیر سانسورهای نامنظم هستیم یا سهل انگاری که هر از گاهی گریبانمان را می گیرد و همه این اتفاقات دست به دست هم می دهند و ما را آزار می دهند. نمی دانم چه اتفاقی افتاد که رضا عطاران یا عده ای دیگر رفتند، اما آنها ناامید و ناراحت هستند وگرنه اگر اوضاع خوب باشد، رضا عطاران آماده است تا سریال را دوباره برای تلویزیون ضبط کند. فکر می کنم همین مشکلات مالی و برخی اتفاقات تلویزیون باعث شد افرادی مثل رضا عطاران برای ساخت سریال تلویزیونی بی انگیزه شوند.

بیشتر بخوانید  سارای سریال پایتخت بچه دار شد

رضا عطاران از منظری دیگر…

اگر به استقبال مردمی از سریال رضا عطاران به خصوص با کنداکتور نوروزی و به خصوص میز سریال رمضانی دقت کنیم، می بینیم که او چقدر محبوب است. وقتی سریال «متهم فرار کرد» یا «دوش خانه» در سفره رمضان و «ترش و شیرین» کنداکتور عید نوروز با سریال های جدید و پیروزی به رقابت می پردازند، نشان می دهد که مردم عاشق شکل سریال، کارگردانی و بازیگری هستند. توسط رضا عطاران .

عطاران که پس از استقبال نسبی از سریال «کوچه اقاقیا» برنده تلویزیون شد. او در تمام سال‌ها در تلویزیون در اوج بوده است. این کمدین محبوب سپس سریال «خانه دوش» را در ماه رمضان سال ۱۳۸۳ روی آنتن برد که محبوبیت عجیبی پیدا کرد و در سال های بعد تبدیل به تکراری ترین سریال تاریخ تلویزیون شد.

«متهم فرار» که حاصل حضور رضا عطاران و دوستانش در تلویزیون کمتر از یک سال بعد بود، تبدیل به سریال غافلگیرکننده دیگری شد که تقریباً تمام موفقیت های «خانه دوش» را تکرار کرد و حتی پا را فراتر گذاشت.

عطاران سپس در ماه رمضان سال 1385 به سراغ سریال ترش و شیرین رفت. گامی دیگر در مسیر معروف این فرد محبوب در سریال سازی که باز هم در کمال تعجب موفق بود. گویی عطاران کلید صندوق موفقیت را یافته است.

سریال «بزنگاه» اما با همین دستور ادامه پیدا نکرد. این سریال که به عنوان جنجالی ترین تجربه رضا عطاران در تلویزیون شناخته می شود، با وجود اینکه اثری با کیفیت و موفق بود و حتی منتقدان آن را بهترین سریال کارنامه کاری عطاران می دانند، اما ماجراهای نمایش آن حواشی و جنجال های مختلفی را در پی داشت. منجر به تست های بسیاری شد. اتفاقی که می‌دانند ریشه عصبانیت شدید رضا عطاران از تلویزیون است، در نهایت باعث شد تا سازنده سریال که تا چند ماه پیش برنده تلویزیون خوانده می‌شد، مجبور به خداحافظی با جام جم شود. خداحافظی طولانی که در تمام این سال ها شایعه شده بود که به پایان می رسد، اما آن شایعات هرگز محقق نشد.

بیشتر بخوانید  ویزای کاندیداها برای سفر به ایران در جام جهانی 2022 رایگان شد

در تمام این سال ها تلاش زیادی شده تا رضا عطاران از تلویزیون حذف نشود و بسیاری در خود شبکه های تلویزیونی از لزوم بازگشت این چهره محبوب صحبت کرده اند. یکی از افرادی که بیشترین تلاش را برای بازگشت رضا عطاران انجام داد مهران مهام بود.

البته مهام در این کار تنها نبود. بسیاری دیگر از دوستان و همکاران عطاران و البته حتی برخی از مدیران تلویزیون نسبت به عواقب و آسیب این فاصله زیاد هشدار دادند. اما هیچ کدام از این تلاش ها در سال های اخیر به نتیجه نرسیده و بازگشت عطاران به تلویزیون ممکن نشده است. در این سال ها حتی برخی از کارگردانان تلویزیون به این موضوع اشاره کردند که اغلب آتاران را به تلویزیون آورده اند اما این امکان وجود نداشت. احتمالا این غیبت طولانی می تواند دلایل متعددی داشته باشد که مهم ترین آن ها می تواند مزاحمت شدید رضا عطاران باشد.

چرا که عطاران با وجود کارهای سینمایی موفق و محبوبیت روزافزونش با آثار سینمایی و نقش های مختلف و حتی تلخ و منفی هنوز هم بارها از سریال هایش می گوید و آنها را دوست دارد. یکی از نمونه ها همان گزیده ای از فیلم «ساعت خوش» است که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است یا صحبت هایش درباره سریال «بزنگاه» که بارها با انگیزه مفرط گفته و حواشی و تعابیر و تعابیر عجیبی کرده است. سانسور این سریال خیلی اذیتش کرد. او بارها گفت که در آن زمان آنقدر ناراحت است که ترجیح می دهد بیکار بماند، اما دیگر در تلویزیون کار نکند.

بیشتر بخوانید  متن صبح سه شنبه بخیر و شادی عشقم و دوستان عزیز+عکس نوشته

اما به گفته کارشناسان، دور ماندن طولانی رضا عطاران از تلویزیون دلایل دیگری نیز دارد. از ترس های شخصی رضا عطاران. در هر صورت آتاران به عنوان سریال سازی که در کارش به بالاترین سطح موفقیت رسیده است، مطمئناً در بازگشتش تردید خواهد کرد، آیا آثار جدیدش همان موفقیت های قبلی را تکرار خواهند کرد؟ آیا مخاطب خاطره آن آثار موفق قبلی را جلوی تماشاگران کم رنگ نخواهد کرد؟

عامل دیگری که اتفاقاً این عامل قبلی را تشدید می کند، بازگشت دیگر چهره های موفق سریال سازی کمدی به این عرصه و البته شکست آنهاست. به هر حال عطاران نمی تواند چشمانش را روی شکست مهران مدیری در سریال «در حاشیه» و البته شکست جواد رضویجان در سریال «۰۲۱» ببندد. سوالی ترسناک برای کارگردانی که به دلیل غیبت طولانی مدت از کار، تصمیم گیری برایش سخت است.

از منظر کارشناسی مسائلی چون موفقیت و درآمدزایی عطاران در سینما، تضعیف شبکه های تلویزیونی و مدیران شبکه ها، انباشته شدن قدرت در سیمافیلم و البته روند طولانی و دشوار آماده سازی شرایط برای فیلمبرداری را می توان از عوامل موثر در این زمینه دانست. فاصله زیاد عطاران از تلویزیون.

حال باید دید مدیران جدید تلویزیون می توانند رضا آتارانا را برگردانند یا خیر. اما این بار نه به در، بلکه برای گذر از ساختمان شیشه ای و باز کردن راه برای ساخت سریال و کار جدید در رادیو برای او و دیگر افراد محبوب. به همان اندازه که دلش برای تلویزیون تنگ شده و آثارش را شخصاً فیلمبرداری می کند، هنرمندان دوست دارند او را در تلویزیون ببینند و کارگردان ها می خواهند راهی برای این چهره محبوب پیدا کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *