مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پخش 4 سریال در نوروز 1401 قطعی شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از Born; هنوز گمانه زنی هایی درباره سریال نوروزی شبکه سه سیم وجود دارد اما سه سریالی که به تازگی برای پخش از کنداکتور نوروزی جایزه گرفته اند به شرح زیر است.

هر ساله شبکه های مختلف تلویزیون تدارکات ویژه ای را برای نوروز انجام می دهند و مدیران سیمه سعی می کنند با توجه به حال و هوای نوروزی بهترین بسته رسانه ای را برای مخاطبان فراهم کنند. جالب اینکه محسوس یا نامحسوس و خواسته یا ناخواسته این رقابت بین گروه های برنامه و حتی مدیران شبکه های مختلف چه در سریال سازی و چه در ساخت برنامه های ترکیبی، مسابقه و … و حتی ویژه برنامه های سال وجود دارد. نکته ای که شبکه ها به دنبال ایجاد تغییر هستند، موضوعی است که امسال اهالی تلویزیون ممکن است بخواهند به آن توجه کنند. اگر به نوعی تا دندان مسلح باشند می توانند برای تولید سیما خط و نشان بکشند.

اگرچه سال هاست به تماشای سریال «پایتخت» در نوروز عادت کرده ایم و ممکن است مدیران تلویزیون تصمیم به پخش مجدد این سریال از شبکه های سراسری یا شبکه های دیگر بگیرند، اما او همچنان یکی از محبوب ترین کنداکتورها است. شاید بعد از ماه مبارک رمضان آنتن نوروز باشد.

فهرست مطالب

یکی دیگر از سریال هایی که در نوروز با استقبال مواجه شد، سریال «نون» بود. خ. کارگردانی آن را سعید آقاخانی برعهده داشت.گفته می شود مهدی فرجی به دلیل مشغله کاری و سعید آقاخانی تصمیم گرفت فصل جدید این سریال را به نوروز سال 1402 بیاورد.

بیشتر بخوانید  حقوق کارگران مشخص شد! | حقوق در سال ۱۴۰۳ به چند میلیون تومان رسید؟

اما نکته ای که در ساخت سریال نوروزی حائز اهمیت است در درجه اول انتخاب ژانر و به خصوص ترکیب تیم بازیگری است که معمولا مورد توجه گروه های سازنده و مدیران سیمه قرار می گیرد و خوشبختانه از جمله نوع روایت و گویندگی و … روایتی که در عید نوروز به صورت طبیعی دیده می شود و مخاطب را جذب می کند باید به آن توجه کرد. به عنوان مثال، داستان های غنی در هر قسمت باعث می شود که در مهمانی های سنتی نوروز، داستان از دست مخاطب خارج شود و در اصل داستان ها و اتفاقات اپیزودیک که در یک قسمت گرد هم می آیند می توانند فرمول خوبی برای مخاطب باشند. که شاید در نوروز به طور مداوم پای سریال ننشیند.

چهار سریالی که تاکنون برای پخش در نوروز 1401 در نظر گرفته شده است به شرح زیر است.

«زیر زمین»، «خداداد» و «دردهای شیرین» سه سریال در ژانر کمدی هستند که از سوی شبکه های تلویزیونی به عنوان گزینه های پخش در نوروز 1401 اعلام شد.

همچنین به گفته سازندگان، سریال «عالیجناب» در ژانر کمدی یکی دیگر از گزینه های پخش نوروزی است که به طور رسمی از سوی تلویزیون اعلام نشد.

“زیرزمینی”؛ برنده تلویزیون در نوروز

پیمان جمشیدی که سال 1400 را با موفقیت سینمایی به پایان می رساند، نوروز امسال به همراه ژالک صامتی با سریال «زیرزمین» یک رویداد تلویزیونی ویژه نوروزی است.

این سریال در دو فصل به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان پخش شد و قرار است فصل سوم این سریال در نوروز 1401 از شبکه یک سیما پخش شود.

بیشتر بخوانید  کشتی آزاد قهرمانی آسیا مدال رنگارنگ طلا به پسر عمویش رسید

سکانس های مربوط به قسمت یازدهم سریال «زیرزمینی» با بازی ژاله صامتی و رایان سرلک به تازگی در لوکیشن خیابان انقلاب شهرک سینمایی غزالی تصویربرداری شده است.

1414866_504

“خداوند”؛ کاری جدید از خانواده یک بچه مهندس

مجموعه تلویزیونی «خداداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی سعید سعدی این روزها برای پخش در نوروز 1401 از شبکه دو سیما آماده می شود.

در این سریال رضا ناجی، پیام دهکردی، علی صبوری، سوسن پرور، مهرناز بیات، آرش تاج، آرش نوذری، افشین نخعی، زهره حمیدی، شیرین بینا، سارا باقری، مهرزاد جعفری، جواد زیتونی، فرزندان فریبا سیداتا مربازایی، بازیگران: امیرحسین غفاری، کوثر حیدری.

1114625_737

“عالیجناب”؛ برای خنده با «دنیای زیرین» رقابت کنید

«عالیجناب» همچنان هندوانه ای بسته است و با نگاه به بازیگران او می توان حس کرد که اگر برای نوروز 1401 برای آنتن شبکه 3 سیما برنامه ریزی شده باشد، می توان آن را رقیب «زیرزمینی» دانست. این سریال که در ژانر کمدی اجتماعی ساخته می شود به شوخی از نظام اداری کشور انتقاد می کند و مانع کار انجام شده می شود. سریال طنز «عالیجناب» به کارگردانی عادل تبریزی که ساخت آن در 15 قسمت به پایان رسید یکی از گزینه های پخش نوروزی است.

در این مجموعه تلویزیونی امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، میرطاهر مظلومی، مهوش وقاری، گیتی معینی، رضا بنفشه خواه، سروش طاهری، بلور کسائیان، ایمان اسماعیل پور، محمد الهی مهایی، س. با بازی مصطفی پروین، ایمان راد، بیتا سحرخیز و منوچهر آذری.

“دردهای شیرین”؛ شبکه 5 سیما پر شد

اگر از بدی آب و هوای نوروزی شبکه پنج بگذریم باید گفت سریال دردسرهای شیرین و بازیگران آن می تواند در ایام نوروز مخاطبان را جذب کند اما نکته ای که در سریال های سهیل موفق و دردسرهای شیرین به چشم می خورد. ژانری است که خواسته یا ناخواسته قطعا برای سریال زیرزمینی رقابت می کند و این رقابت حداقل روی کاغذ آسان نیست.

بیشتر بخوانید  7 راه ساده برای سوزاندن کالری های بیشتر

این سریال در ژانر کمدی و اجتماعی ساخته شده و درباره زوجی (پوریا پورسرخ و مریم مومن) است که با چالش های جدی زندگی روبرو هستند.

دردهای شیرین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *