مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پاکسازی عمیق پوست با بخور نعناع

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


پاکسازی پوست با بخور نعناع

بخور نعناع برای آبرسانی عمیق پوست، پاکسازی عمیق پوست، شفافیت پوست و رفع آکنه و جوش های سرسیاه بسیار مفید است.
بخور پوست یکی از روش های مراقبت و زیبایی است که منافذ پوست را باز می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد، جوش های سرسیاه و آکنه را کاهش می دهد و امکان پاکسازی عمیق پوست را فراهم می کند. بخار کردن صورت باعث جریان خون در زیر پوست می شود و به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

می توانید هر 7-10 روز قبل از ماسک صورت از بخور صورت استفاده کنید تا مواد مغذی به عمق پوست نفوذ کنند. البته باید به خاطر داشته باشید که بخار آب باعث باز شدن منافذ پوست می شود پس باید قبل از بخور دادن، صورت خود را کاملا بشویید و مواد آرایشی را از روی پوست پاک کنید.
برای بخور صورت، می توانید 3 فنجان آب را در یک کتری بجوشانید، سپس کتری را کنار بگذارید و درب آن را بردارید. حوله ای روی سرتان بگذارید، چشمانتان را ببندید و صورتتان را در فاصله نیم متری کتری در معرض بخار قرار دهید. صورت خود را حدود 5 تا 10 دقیقه بخار دهید، سپس با آب سرد بشویید تا منافذ بسته شوند، سپس از مرطوب کننده یا کرم لیفتینگ یا ماسک مورد علاقه خود استفاده کنید.


 نعنا بخور

روش استفاده از بخور نعناع برای پوست نیز به همین صورت است، کافی است یک قاشق غذاخوری نعناع خشک یا یک مشت نعناع تازه را در یک کتری آب بجوشانید یا 2 قطره اسانس نعناع را در یک کاسه آب داغ یا ظرف بخور بریزید.
راه دیگر این است که یک کتری آب جوش را روی حرارت ملایم قرار دهید و برگ نعناع را به آن اضافه کنید و حوله ای را روی سرتان بیندازید و در حالی که کتری در حال جوشیدن است صورتتان را بجوشانید. دقت کنید که گرمای بخار آزارتان ندهد و فاصله لازم را از کتری بگیرید تا پوست صورتتان در اثر حرارت شدید آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید  شیک ترین و زیباترین مدل دستبند عروس 2015

فواید کندر نعناع فلفلی برای پوست

بخور نعناع به آرامش پوست، باز کردن منافذ، افزایش جریان خون و روشن شدن پوست کمک می کند.

پاکسازی عمیق پوست با بخور نعناع

بخور نعناع می تواند به پاکسازی عمیق پوست و حذف آلودگی ها و آلودگی های انباشته شده در منافذ پوست کمک کند و به پاکسازی عمیق پوست کمک کند.

آبرسانی به پوست

بخور نعناع می تواند کمبود آب در پوست را جبران کرده و پوست را آبرسانی کند.
اگر پوست خشکی دارید حتما بعد از بخور از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت ایجاد شده حفظ شود.


فواید بخور نعناع

بخور نعناع برای بستن منافذ باز پوست

می توانید یک مشت نعناع تازه و جعفری و پوست نصف لیموترش را به نیم لیتر آب جوش اضافه کنید و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت خود با این ترکیب اسپری کنید.

درخشان شدن پوست با کمک بخور نعناع

یک مشت گل بابونه تازه و برگ نعناع یا 2 قاشق غذاخوری از پودر خشک آن را در قوری یا دستگاه بخور بریزید و صورت خود را به مدت 20 دقیقه بخور دهید و عمیق نفس بکشید.
هنگامی که مخاط بینی بیش از حد زیاد شد، می توانید آن را خالی کرده و سیگار کشیدن را از سر بگیرید.
برای بخور بهتر است از نعناع که عطر قوی تری دارد استفاده کنید. خواص ضد التهابی نعناع غشاهای مخاطی دستگاه تنفسی را تسکین می دهد و خواص آنتی بیوتیکی بابونه به درمان سینوزیت و التهاب مجاری تنفسی کمک می کند.


پاکسازی پوست با بخور نعناع

ترکیب نعناع و بابونه با هم علاوه بر التهاب سینوس باعث بهبود رنگ پوست و درخشندگی پوست می شود.از این روش می توانید 2-1 بار در هفته استفاده کنید.
برای اثربخشی بهتر، 1 قاشق چایخوری گل بابونه خشک و 1 قاشق چایخوری نعناع خشک را به مدت 10 دقیقه بجوشانید و روزی 2 لیوان از این دمنوش بنوشید.

بیشتر بخوانید  نکاتی پیرامون مواد آرایشی

باید بخوانید:

بخور سرد و گرم چه فوایدی دارد؟

بخور سرد و گرم چه فوایدی دارد؟

بخور گرم بهتر است یا بخور سرد؟ در این قسمت از دالگرم بمانید تا فواید بخور سرد و گرم را تجربه کنید. با شروع فصل سرما، سرماخوردگی، گلودرد و خشکی…

بخور نعناع برای از بین بردن جوش های سر سیاه

۲ قطره اسانس نعناع فلفلی، اسانس رزماری و اسانس اسطوخودوس یا یک مشت سبزی تازه یا ۱ قاشق غذاخوری سبزی خشک را در آب جوش بریزید و با این محلول روی صورت خود اسپری کنید. جوش های سر سیاه به مرور زمان از بین می روند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *