مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پارلمان با اعمال عوارض اضافی برای سیگار مخالفت کرد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز (شنبه 7 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بخشی از درآمدهای لایحه بودجه 1401 کل کشور با حذف بند الحاقی. 7 تبصره 6 ماده واحده این لایحه با 129 رأی موافق، 109 رأی موافق و 6 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر در مجلس.

احمد امیرآبادی فراهانی در تشریح دلایل خود برای حذف این بند الحاقی گفت: کمیسیون تلفیق در خصوص افزایش عوارض به دلیل افزایش چند صد درصدی نسبت به 1400 توجه زیادی داشته است. درست است که باید برای پیشگیری از بیماری ها قدم برداریم، اما نباید سیگار را از داروها گران کنیم.

نماینده مردم کما در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر صمت به مناسبت مصوبه کمیسیون در نامه ای به رئیس مجلس مخالفت خود را با مصوبه کمیسیون اعلام کرد زیرا این مصوبه به تولید لطمه می زند. . بحث و افزایش قاچاق حتی ستاد مبارزه با تجارت کالا و ارز در نامه ای به دلایل متعدد تصمیم کمیسیون تلفیق برای افزایش عوارض سیگار را نادرست و غیرمنطقی دانسته است.

وی افزود: در چند ماه گذشته قانون ارزش افزوده را تصویب کردیم که از دی ماه سال جاری اجرایی شده است که منجر به افزایش 95 درصدی سیگار شده است، بنابراین وقتی قضاوت دائمی داشته باشیم دیگر نداریم. نیاز به تایید کمیسیون تلفیق.» «اینطور نیست.

به موجب بند 7 الحاقی از تبصره 6 ماده واحده لایحه قانون بودجه 1401 حذف شد.

– از ابتدای سال 1401 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی به مبلغ دو هزار و سیصد (2300) ریال تولید داخل با نشان بین المللی (مارک) به مبلغ هشت هزار (8000). ریال (ریال)، هر نخ سیگار پانزده هزار (15000) ریال و به هر بسته پنجاه گرم تنباکوی قلیان داخلی سیصد هزار (300.000) ریال و به هر بسته تنباکوی وارداتی سیصد هزار (300.000) اضافه می شود. ) ریال. به عنوان وظایف

بیشتر بخوانید  مرگ و میر کرونر باید حتی در صورت شیوع ویروس کنترل شود

وزارت اقتصاد و دارایی موظف است مبالغ اعلام شده را حسب مورد از تولیدکنندگان و واردکنندگان وصول و طبق ردیف ۱۱۰۵۱۵ جدول شماره (۵) این قانون به حساب درآمدهای عمومی واریز نماید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *