مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وقتی فناوری نانو و هوش مصنوعی برای حل مشکل گرسنگی جهانی عجله دارند!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


محققان انگلیسی در یک مطالعه جدید نشان داده اند که با کمک فناوری نانو و هوش مصنوعی می توان مشکل گرسنگی جهانی را حل کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از TakTimes ، در حال حاضر ، هوش مصنوعی و فناوری نانو دو فناوری اول هستند و به زودی می توانند از طریق “کشاورزی دقیق” مشکل گرسنگی جهانی را حل کنند. گروهی از محققان دانشگاه بیرمنگام بریتانیا با تمرکز بر فن آوری های جدید بر روی مشکلات کشاورزی راهی برای کاهش گرسنگی جهانی یافته اند.

جهان با مشکلات عمده کشاورزی روبرو است که یکی از آنها کمبود منابع توزیع شده در سراسر جهان به دلیل مشکلات کشاورزی و تغییر در اکوسیستم زمین است.

نقش هوش مصنوعی و فناوری نانو در کاهش گرسنگی جهانی

تحقیقات دانشگاه بیرمنگام نشان می دهد که در حال حاضر جهان مشکل گرسنگی جهانی را تجربه می کند و گرسنگی جهانی به زودی به یک معضل اساسی تبدیل خواهد شد که با فناوری های جدید قابل حل است.

این فناوری ها شامل هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین و فناوری نانو است. مطالعه دانشگاه بیرمنگام تحت عنوان “فناوری نانو و هوش مصنوعی برای کشاورزی دقیق و پایدار” امکان پایان دادن به گرسنگی جهانی و آینده پایدارتر برای جهان ، از جمله کشورهایی را که با چالش های اساسی روبرو هستند ، بررسی می کند.

هوش مصنوعی و فناوری نانو به پرورش دقیق کمک می کند و کشاورزان را قادر می سازد تا روش های نظارتی صحیح را هنگام رشد محصولات خاص دنبال کنند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که منابع به هدر نرفته و در هر زمان بهترین نتیجه ممکن را کسب می کنند.

بیشتر بخوانید  قوه قضائیه منتظر برخی استعلام‌های دولتی در پرونده کرسنت است

پیش از معرفی این فن آوری ، کشاورزان متناسب با فصل و به دلیل حس خاک و آب و هوا اقدام به کشت محصول می کردند که این روش صحیحی برای دستیابی به بهترین بازده نیست.

برای محصولاتی مانند برنج ، تغییرات علمی مختلفی اعمال شده است تا نتایج بسیار خوبی بدون استفاده از کود حاصل شود. این فقط یکی از مطالعات زیادی است که در زمینه کشاورزی انجام شده است.

قحطی جهانی در سال 2030

هدف دوم اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDG) در سازمان ملل مقابله با گرسنگی و تلاش برای مشارکت آن با مشارکت دولت ها است. هدف توسعه پایدار پیش بینی می کند که مشکل گرسنگی جهانی طی دهه آینده بدتر خواهد شد و حدود 840 میلیون نفر در سراسر جهان منابع غذایی کافی ندارند.

با فناوری ارائه شده توسط محققان در دانشگاه بیرمنگام ، گرسنگی جهانی کاهش می یابد ، زیرا کشاورزی پشتیبانی لازم را از فن آوری های جدید دریافت می کند.

کشاورزی دقیق چگونه کار می کند؟

کشاورزی دقیق ، زمینه ای است که با استفاده از بهترین تنظیمات ممکن بهترین زمین های کشاورزی را ارائه می دهد.

آنچه فناوری نانو و هوش مصنوعی انجام می دهند تعیین بهترین زمان و مکان برای کاشت محصول است. برای برداشت بیشتر محصول و اطمینان از از دست رفتن هیچ برداشتی.

در حال حاضر ، کشاورزی دقیق از ابزارهای مختلفی برای تعیین زمان و مکان دقیق کشاورزی استفاده می کند ، اما فقط این مسئله برای حل مشکل گرسنگی جهانی کافی نیست. این مطالعه می تواند منجر به محصولات بیشتر و افزایش ذخایر غذایی جهان شود.

بیشتر بخوانید  اظهارنظر عجیب علی پروین درباره مسی! + فیلم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *