مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وعده کلیباف از طرح رتبه بندی معلمان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح به نقل از جهان صنعت نوار : محمد باکر کلیباف در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور در مراسم گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: هیچ سرمایه ای برای مردم ارزش ندارد. در کشور از معلمان هر چه هستیم معلم را فراموش نمی کنند. لذا در هر کلاسی هر کمکی که از دستمان بر بیاید در خدمت معلمان هستیم. حالا این کمک می خواهد از نظر حقوق، امکانات، تسهیلات و کمک های اجتماعی برای معلمان یا به روز رسانی تجهیزات و وسایل کمک آموزشی باشد.

وی افزود: وقتی صحبت از مهارت آموزی می شود، دانش آموزان نه تنها باید آرشیو خود را تقویت کنند، بلکه باید ظرفیت نیروی کار شایسته آینده را نیز تقویت کنند.

کلیباف با بیان اینکه وقتی به زندگی خود و دوستانم نگاه می کنم، نقش بی بدیل معلمی را در زندگی خود احساس می کنم، گفت: او سه رقمی شد و با وجود اینکه توانست بهترین دانشگاه تهران را انتخاب کند، رشته تدریس در دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرد و معتقد است که هیچ سهمی برایش بیشتر از تدریس در مناطق فقیرنشین نیست.

کلیباف تصریح کرد: برای اقتصاد، فرهنگ، جامعه و محیط و امنیت مناسب باید به چهار «میم» یعنی «خانه، مدرسه، مسجد و محله» توجه کرد. هر یک از این چهار عامل در زندگی افراد تشکیل خانواده و جامعه سازی است، بنابراین معلمان منحصر به فردترین و مؤثرترین رهبران آموزش جامعه هستند که می توانند در همه این موارد نقش داشته باشند.

رئیس مجلس به موضوع رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص موضوع رتبه بندی معلمان گاهی ایراداتی مطرح می شد که چرا رسیدگی به این طرح را به تعویق می اندازد اما من فکر می کردم که نباید کاری کرد. ناقص. «ما در جایی نشسته‌ایم که باید قانونی را تصویب کنیم که وقتی نوبت به اجرا می‌رسد، قوی، معتبر، قابل پیش‌بینی و قابل اجرا باشد.

بیشتر بخوانید  یک جوان 22 ساله اهل کومی جان خود را به بیماران نیازمند تقدیم کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از روزی که موفق به خدمت در مجلس شدم تمام تلاش خود را برای ارتقای جایگاه معلمان انجام داده ام، البته همکاران ما در کمیسیون آموزش بیش از من تلاش کرده اند. در صحن علنی مجلس به قدری به موضوع معلمان علاقه نشان دادند که در جریان رای گیری بیش از 93.5 درصد از نمایندگان به طرح رتبه بندی معلمان رای دادند که نشان از اهمیت این موضوع در نگاه نمایندگان دارد. پس حتما به نگرانی های خود پاسخ دهید. پارلمان در ادامه می آید.

وی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم معلمی را مجبور به کسب جایگاه در کشور کنیم، گام موثری در جامعه برمی‌داریم، افزود: ما مدعی نیستیم که طرح رتبه‌بندی معلمان همه مشکلات معلمان را حل کند، بلکه این نقطه شروع بود. و ما باید تلاش کنیم که آن را به خوبی اجرا کنیم و بعد مجلس این طرح را به درستی تمام کند.

کلیباف گفت: قبل و بعد از رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش به وی گفتم که آموزش و پرورش در حوزه مدیریت در سطوح مختلف آسیب دیده است. در 16 سال گذشته یعنی در چهار دولت گذشته به دلایل مختلف شاهد بودیم که هر دو سال یک بار وزیر در این وزارتخانه تغییر می کند و بالاتر از این هیچ آسیبی در آموزش و پرورش وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره با انتقاد از شیوه مدیریتی که افراد ماهر و خلاق را از مسیر خارج می کند، افزود: به عنوان خادمی با بیش از 40 سال سابقه رهبری می خواهم بگویم کشور از ظرفیت مادی و مالی کافی و نیروهای توانمند برخوردار است. قوی و باسواد، اما مدیریت ما به گونه ای است که افراد شایسته به هر دلیلی در راه هستند و افرادی در راه هستند که آن ظرفیت ها را ندارند. امروز باید به این چالش بپردازیم.

بیشتر بخوانید  حادثه تلخ در اهواز / ۲ مرد جوان زیر چرخ های قطار له شدند -

وی همچنین به مشکلات اقتصادی کشور و مشکل تولید خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: اگر مجموعه را مدیریت می کردیم، شاهد نبود نقدینگی و انفالای این خودرو از سوی شرکت تولید می شد و پس از آن بخت آزمایی.» مدیریتی، فرهنگی و همچنین از منظر عدالت، ادعای بیهوده بودن بررسی آن با هر شاخصی معنا ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *