وضعیت آلودگی هوای تهران دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ + علت تعطیلی مدارس – ایران چطور


وضعیت آلودگی هوای تهران دوشنبه 10 اردیبهشت 1401 + علت تعطیلی مدارس و علت آلودگی هوای امروز تهران و شاخص آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس تهران فردا دوشنبه ادامه مطلب.

در تهران گرد و خاک تا صبح فردا ادامه دارد اما در شهرهای دیگر شرایط متفاوت است. گرد و غبار در سه روز آینده در انتظار شهرهای مرکز کشور است. زمین گردو در شهرهای جنوب غرب و غرب کشور از روز سه شنبه (20 اردیبهشت) دوباره تشدید می شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه استانداری تهران دلیل تعطیلی دیرهنگام مدارس را به دلیل آلودگی هوا به دلیل تاخیر هواشناسی اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: سازمان هواشناسی طی روزهای اخیر چهار اخطار صادر کرده است. یکی از آنها توسط اداره کل هواشناسی تهران در تاریخ 15 اردیبهشت ماه صادر شد. این اداره کل روز گذشته اخطار زرد صادر کرد. ستاد سازمان هواشناسی نیز دو اخطاریه هواشناسی صادر کرد که یکی نارنجی و دیگری زرد است که این اخطارها در سایت هواشناسی نیز موجود است.

وی درباره علت صدور اخطار زرد – که بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد – گفت: از نظر هواشناسی، گرد و غبار فقط دید ما را به 3500 کاهش داده است، زیرا آلودگی هوا در تهران تشدید شده است. در سراسر کشور 2000 متر دید بسیار ضعیف داریم اما در تهران موضوعی که آلودگی را افزایش می دهد افزایش آلاینده های هوای تهران است. در نتیجه شاخص کیفیت هوا افزایش می یابد و از نظر «دیدپذیری» میزان گرد و غبار در محدوده هشدار زرد قرار می گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی آب و هوا و مدیریت بحران کشور تاکید کرد: اگرچه ممکن است در پیش بینی ها اشتباهاتی وجود داشته باشد اما این موضوع صدق نمی کند.

بیشتر بخوانید  کلاهبرداری حرفه ای نازگل از یک فروشگاه آنلاین

وی در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه ریزگردهای تهران منشا داخلی و خارجی دارد، گفت: بخش زیادی از گرد و غبار پایتخت داخلی و بخشی خارجی است. ریزگردها هم اکنون در برخی استان های کشور از دو کانون مجزا در حال افزایش است. یکی از کانون های داخلی است که بخش هایی از کشور را تحت تاثیر قرار داده و باد شدیدی داریم.

ضیائیان افزود: از فردا (۱۸ اردیبهشت) همچنان در اکثر نقاط کشور گرد و خاک وجود دارد. از روز سه شنبه (19 اردیبهشت) استان های غربی کشور درگیر گرد و غبار ناشی از منابع خارجی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید