مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وزیر کشور در مقابل سازمان حفاظت از محیط زیست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست بدون حمایت کارشناس ارشد محیط زیست کشور یعنی سازمان حفاظت محیط زیست به کار خود پایان داد. عدم حمایت سازمان از نمایشگاه و حتی سنگ اندازی و ممانعت از برگزاری آن باعث شده نمایشگاهی که امسال به همت سازمان نمایشگاه های بین المللی ایران پس از وقفه ای طولانی برپا شده بود، بسیار ضعیف باشد.

در حالی که برگزارکنندگان نوزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست مدعی بودند سه سالن برای آن در نظر گرفته شده بود که به دلیل عدم استقبال شرکت های بزرگ دولتی، تنها یک شرکت بزرگ صنعتی در یک سالن برگزار شد که اصولاً باید در نمایشگاه شرکت کند. به منظور افزایش و ارائه دستاوردهای زیست محیطی، غیبت از آن. گفته می شود سازمان حفاظت محیط زیست از شرکت های بزرگ دولتی خواسته است تا قبل از برگزاری نمایشگاه در این نمایشگاه شرکت نکنند و به این ترتیب از برگزاری موفقیت آمیز یکی از بزرگترین رویدادهای زیست محیطی کشور جلوگیری شد.

اما در آخرین روز نمایشگاه، یک اتفاق جالب رخ داد. در حالی که اختلافات بین دو سازمان دولتی، سازمان محیط زیست و سازمان نمایشگاه های بین المللی ایران، منجر به سقوط نوزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست شد، یکی دیگر از اعضای دولت، احمد واحدی وزیر کشور، یکی از مهم ترین کابینه ها از این نمایشگاه بازدید کرد. نمایشگاه و با دستاوردهای زیست محیطی حاضران آشنا شد. این در حالی است که سه روز پیش، هفتم اسفندماه، در افتتاحیه این نمایشگاه، معاون سازمان حفاظت محیط زیست که در افتتاحیه یکی دیگر از نمایشگاه‌های پسماند در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران مرکز حضور داشت، ظاهر نشد.

بیشتر بخوانید  استقبال اصحاب رسانه از توثیق سهام در سامانه ستاره و آسان سازی فرایند ضمانت های وام

به نظر می‌رسد این اتفاق یعنی حضور وزیر کشور در نمایشگاه محیط‌زیست نشان‌دهنده این است که دولت کمبودها را تشخیص داده و دولت مانع توسعه پاک و پایدار کشور است و این اقدام می‌تواند گامی برای رفع این نقص. اما باید دید که آیا سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان زیرمجموعه دیگری از قدرت، حاضر به اصلاح رفتار خود و پایان دادن به اختلافات بین دستگاه های دولتی خواهد بود یا در آینده با ادامه کار، این کار را انجام خواهد داد. . تفرقه ای که بی شک بازنده صنعت، محیط زیست و دولت خواهد بود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *