مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وزارت کشور ادعای سهل انگاری در کنترل مرزهای شرقی کشور را رد کرد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور با صدور بیانیه ای ادعای بی عملی و سهل انگاری در کنترل مرزهای شرقی را برای مقابله با ورود سویه های جدید ویروس کرونا به کشور رد کرد.

به گزارش ایسنا ، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، متن کامل پاسخ روابط عمومی ها و اطلاعات وزارت کشور به اظهارات عدم توانایی وزارت کشور در کنترل مرزها برای مقابله با ورود گونه های جدید ویروس کرونا به شرح زیر است:

“با توجه به انتشار اظهارات نادرست منتسب به رئیس کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی ، بر اساس ادعاهای نادرست وزارت کشور در مسدود کردن مرزهای شرقی برای جلوگیری از ورود سویه های جدید ویروس کرونا ، برای تنویر افکار عمومی در عین حال ، این مشکلات را رد می کند و همه نیروها را فرا می خواند. برای جلوگیری از سیاسی شدن بخش مهم بهداشت ، گزارش مختصری در مورد اقدامات انجام شده برای جلوگیری و کاهش ورود ویروس جهش یافته هند به کشور توسط وزارت کشور ، پایگاه عملیات ضد فساد کرونا ، نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی ، شوراهای امنیتی استان و سایر نهادهای مسئول. موارد زیر خطاب به مردم شریف ایران ، اصحاب رسانه و دست اندرکاران بهداشت عمومی است:

1- پس از توضیح ابعاد مختلف شیوع ویروس جهش یافته تاج هند در هفته اول ماه مه سال جاری و طرح موضوع در ستاد ملی مدیریت بیماری تاج ، بلافاصله انتقال مسافران از هند از وزارت کشور را متوقف می کنیم و انتقال سریع مسافران به طور مستقیم و غیرمستقیم از هند ، به وزارت راه و شهرسازی از ستاد مبارزه با فساد اقتصادی تاج ، بلافاصله خاتمه یابد و به دنبال آن صدور اعلامیه حمل و نقل هوایی بین المللی ، کلیه پروازها به / از هند و پاکستان انجام شود. تا اطلاع بعدی تعلیق خواهد شد.

2- همچنین در همان تاریخ ، به دلیل نیاز به “کنترل دقیق مناطق قرمز و به ویژه مرزهای شرقی کشور ، به منظور جلوگیری از ورود ویروس هند ، تصمیمات لازم و اقدامات پیگیری شده در ستاد کل نیروهای مسلح گرفته شده است. مرزها و حضور فعال نیروهای مسلح. برای اعمال این ممنوعیت.

3- بر این اساس بخشنامه ستاد کل نیروهای مسلح تحت عنوان “تقویت اقدامات کنترلی علیه ویروس رسوا کرونا” اقدامات لازم از جمله ؛ تقویت اقدامات کنترلی برای مبارزه با ویروس کرونا توسط واحدهای مستقر در خطوط مرزی کشور ، هماهنگی با نیروهای مسلح پاکستان برای مسدود کردن مرزها و معابر بین دو کشور ، توسعه و ابلاغ دستورالعمل های تخصصی از واحد مربوطه و ارسال به پایگاه B شرقی با با هدف تحمیل دقیق و تقویت کنترل مرزها ، آگاه سازی و اقناع مردم منطقه در مورد بسته شدن کامل ایستگاه های بازرسی مرزی ، مسدود کردن گذرگاه های مرزی در مناطق میرهوه ، روتاک ، دارپان و کوه ، انجام عملیات شبانه روزی برای جلوگیری از تردد در مرزها. به منظور اطمینان از اینکه اتباع خارجی از گذرگاه های مرزی یا سایر گذرگاه ها عبور نمی کنند.

بیشتر بخوانید  مصاحبه طناز طباطبایی مثل بمب در ونیز منفجر شد

4- جلسه (فوق العاده) کمیته خدمات امنیتی ، اجتماعی و انتظامی ستاد عصر همان روز در وزارت کشور برگزار شد و تصمیمات لازم برای اعمال محدودیت های مرزی و کنترل بیماری به صورت از 15 بند به دستگاه های مسئول ابلاغ شد.

5- به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي اطلاع داده شده است كه ظرف 24 ساعت دستورالعمل هاي مناسب را تدوين و اعلام كرده و اقدامات بهداشتي و پيشگيري مناسبي را براي جلوگيري از ورود و انتشار ويروس جهش كرونر بسيار خطرناك هند از مرز منطقه سرخ ، به ویژه اولویت بندی استان های شرقی کشور تا عمق حداقل 200 کیلومتری زمین.

6- کمیته های مشترکی بین سه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در استان های هرمزگان و بوشهر و همچنین فارس برای دستیابی به اطلاعات مربوط به شناسایی شهروندان هند با این بیماری در برخی از مناطق جنوبی کشور ایجاد شده است ، به ابتکار وزارت بهداشت.

7- وزارت راه و شهرسازی ، به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل ستاد ملی ضد تاج ، طی بخشنامه ای از 14-2-700 به سازمان های حمل و نقل جاده ای و جاده ای ، سازمان هواپیمایی کشوری ، بنادر و سازمان های دریایی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران وی بر لزوم کنترل دقیق مناطق قرمز به ویژه مرزهای شرقی کشور برای جلوگیری از ورود ویروس از نوع هندی تأکید کرد.

8- نیروی پلیس ، طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری های عروق کرونر و مصوبات کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی ستاد ، برای جلوگیری از ورود ویروس تاج جهش یافته هند به کشور ، در تاریخ 26 مه ، با اطلاع رسانی به فرمانده مرزبانی ناجا و فرماندهان پلیس استان. از خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و خراسان جنوبی ، (9) یک محور اجرایی برای اعمال محدودیت ها و ممنوعیت های مرزی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید  سپاه متعهد است که به رفع چالش آب کشور کمک کند

9- وزارت کشور همچنین به گمرک ایران در مورد لزوم بستن مرزهای مسافری با هند و پاکستان در تاریخ 6-2-1400 اطلاع داد.

10 – پایگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با تاج. وی همچنین از ستاد کل نیروهای مسلح خواست تا اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای لازم را برای کنترل و مبارزه با شیوع بیماری عروق کرونر قلب ناشی از ورود شهروندان و مهاجران غیرقانونی از مرزهای شرقی و جنوب شرقی انجام دهند.

11- همچنین ، به دلیل تشدید درگیری های داخلی در افغانستان و ترس از شیوع بیماری از طریق آن ، استان های مرزی استان های شرقی و جنوبی و کارکنان ستاد مدیریت بیماری کرونر استان در استان های مرزی مذکور (خراسان) رضوی / خراسان جنوبی / سیستان) و بلوچستان / هرمزگان) ، ضمن آماده سازی ، دانشگاه های علوم پزشکی در این استان ها کنترل و مدیریت شیوع بیماری عروق کرونر قلب ناشی از ورود شهروندان و مهاجران و جلوگیری از قاچاق غیر مجاز را در دستور کار قرار دادند. .

12- ستاد عملیاتی ستاد ملی ضد تاج نیز ضمن اجرای دقیق برنامه كلی مدیریت هوشمندانه محدودیت ها ، از تمام ارگانهای مربوطه از جمله وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی و ستاد كل نیروهای مسلح و … خواستار شد. تأیید شده توسط ستاد ملی. ، کلیه اقدامات و محدودیت ها مطابق با شرایط تعریف شده اجرا و اعمال می شود و متخلفان و متخلفان پروتکل ها و دستورالعمل های اطلاع رسانی را معرفی می کند تا اقدامات قانونی را قبل از مراجع ذی ربط پیش بینی شده در مصوبات انجام دهد. از ستاد ملی و مقامات قضایی و ممنوعیت ترافیک با پشتیبانی کامل پلیس استان. از / به شهرهایی که ممنوعیت قرمز و نارنجی دارند با تدابیر ویژه اجرا می شود.

13. بعلاوه ، دستورالعملهای هماهنگی برای بازگشت ایمن و مطمئن ایرانیان حاضر در هند و پاکستان توسط کمیته امنیت ، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی تصویب و اعلام شده است.

14. لازم به ذکر است که نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی با همکاری شورای امنیت استانهای متبوع ، در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت تاج و پایگاه عملیاتی ، اقدامات لازم را برای کنترل مناطق شرقی انجام می دهند. مرزها و جلوگیری از نفوذ ویروس هند به کشور است. ، به دنبال آن ، از جمله تقویت مرز و نظارت بر اجرای قانون در استان های شرقی کشور ، ایجاد پایگاه مقداد (اختصاص داده شده برای مقابله با کرون هند) ، تقویت نظارت بر مرز با همکاری ارتش و پایگاههای سپاه برای جلوگیری از ورود بیگانگان غیرقانونی در استانهای سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ، با استفاده از ظرفیت واحدهای واکنش سریع (گردانهای امنیتی و کماندوها) و همچنین الکترونیکی و تجهیزات نوری برای پوشش شکاف های مرزی ، جلسات مرزی با مرزبانان سایر کشورها ورود شهروندان هند ، پاکستان و افغانستان را ممنوع می کنند. تحت عنوان مسافر در خاک جمهوری اسلامی ایران ، فعال کردن کمیته امنیت دریایی در سطح واحدهای دریایی برای مبارزه با متجاوزان مرزی کنترل مسافران ایرانی که از مرزهای شرقی کشور (پاکستان و افغانستان) کنترل می شوند ، با همکاری وزارت توسعه شهری و خدمات بهداشتی مستقر در مرز اجازه ورود کشتی ها و دریانوردان به بنادر استان های دارای مرز آبی را صادر نمی کند ، تیم های پشتیبانی را برای انتقال و نگهداری افراد با آزمایشات مثبت در مراکز قرنطینه در استان های مرزی شرقی تشکیل می دهند ، ایجاد کنترل – ایست های بازرسی چند لایه توسط سازمان های اجرای قانون در حمایت از مرز برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع خارجی به مراکز عمومی در اعماق کشور ، تقویت نظارت مستمر بر حرکات سوخت و قاچاقچیان (مجاز) با هماهنگی برای اطمینان از ایمنی آنها در ورودی از دیدگاه و تسهیل خروج شهروندان مجاز هند و پاکستان ، که در ایران حضور داشت ، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  باورهای غلط زیبایی که تا به الان نمی دانستید! | هر روز آرایش کردن برای پوست مضر نیست!

به طور كلی ، وی یك بار دیگر برخلاف ادعاهای دروغی كه به دلیل كمبود اطلاعات یا جلب توجه مردم شریف و عزیز استان سیستان و بلوچستان انجام شده است ، با پیگیری ، اقدامات لازم را به مردم شریف ایران اسلامی یادآور می شود برای جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته. کرون هند با وجود کنترل شرایط مرزهای کشور و جلوگیری از حرکت غیرمجاز اتباع خارجی از مرزهای شرقی و جنوبی کشور ، علی رغم شرایط خاص در مرزهای شرقی و عدم توانایی دولت های مرکزی کشورهای همسایه در کنترل مرزها ، اعمال می شود.

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور »

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *