مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وزارت کشور ادعای سهل انگاری در کنترل مرزهای شرقی کشور را رد کرد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش فارس ، وزارت کشور وی در بیانیه ای تأكید كرد: “به طور كلی ، دوباره توجه ملت شریف ایران اسلامی را به خود جلب می كند ، بر خلاف ادعاهای دروغی که به دلیل کمبود اطلاعات یا جلب توجه افراد صادق و عزیز از استانهای سیستان و بلوچستان صورت گرفته است ، با اقدامات بعدی ، کلیه اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا ویروس جهش یافته از طریق کنترل مرز و جابجایی غیرقانونی با وجود شرایط ویژه مرزهای شرقی کشور و عدم توانایی دولت های مرکزی کشورهای همسایه در انجام کنترل مرزها ، از مرزهای شرقی و جنوبی کشور جلوگیری می شود.

متن کامل روابط عمومی وزارت کشور و پاسخ اطلاعاتی به بیانیه وزارت کشور مبنی بر اینکه وزارت کشور برای کنترل مرزها برای مقابله با معرفی سویه های جدید ویروس اقدامی نکرده است ویروس کرونا برای کشور به شرح زیر است:

به دلیل انتشار اظهارات نادرست منتسب به رئیس کمیته بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، مبنی بر ادعای دروغ مبنی بر سهل انگاری وزارت کشور در مسدود کردن مرزهای شرقی برای جلوگیری از ورود سویه های جدید ویروس کرونا به روشنگری افکار عمومی ضمن رد مشکلات و فراخواندن همه نیروهای سیاسی برای جلوگیری از سیاسی کردن حوزه حیاتی بهداشت ، گزارش مختصری درباره اقدامات جلوگیری و کاهش ورود ویروس جهش یافته هند به کشور توسط وزارت کشور ، پایگاه تاج مبارزه با فساد ، ارتش ، نیروهای انتظامی و امنیتی ، شورای امنیت استانها و سایر نهادها موارد زیر با حضور مردم شریف ایران ، اصحاب رسانه و دست اندرکاران بهداشت و بهداشت عمومی ارائه می شود.

1- پس از توضیح ابعاد مختلف شیوع ویروس کرونا ویروس هند در هفته اول می توان در این سال و موضوع مطرح شده در ستاد ملی مدیریت بیماری تاج ، بلافاصله انتقال مسافر از هند را متوقف كرد ، به دنبال آن وزارت كشور و در همان روز توقف كامل و فوری هرگونه انتقال مسافر ، به طور مستقیم و غیرمستقیم از هند ، از پایگاه ضد فساد تاج ، در وزارت راه و شهرسازی اطلاع رسانی و صدور متعاقب آن ارتباطات هوایی بین المللی ، کلیه پروازهای کشورمان از / به هند و پاکستان وی تا اطلاع بعدی تعلیق شد.
2- همچنین در همان تاریخ ، به دلیل نیاز به “کنترل دقیق مناطق قرمز و به ویژه مرزهای شرقی کشور ، به منظور جلوگیری از ورود ویروس هند ، تصمیمات لازم و اقدامات پیگیری لازم انجام شد. گرفته شده. ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرای این ممنوعیت دستور بسته شدن مرزهای شرقی کشور و حضور فعال نیروهای مسلح را صادر کنید.
3- بر این اساس بخشنامه ستاد کل نیروهای مسلح تحت عنوان “تقویت اقدامات کنترلی علیه ویروس رسوا کرونا” اقدامات لازم از جمله ؛ تقویت اقدامات کنترل مبارزه با ویروس کرونا از واحدهای مستقر در خطوط مرزی کشور ، هماهنگی با نیروهای مسلح پاکستان برای مسدود کردن مرزها و معابر بین دو کشور ، توسعه و ابلاغ دستورالعمل های تخصصی از واحد مربوطه و ارسال به پایگاه شرق با هدف اجرای دقیق و تقویت كنترل مرزها ، اطلاع رسانی و اقناع مردم منطقه در مورد بسته شدن كامل ایستگاه های بازرسی مرزی ، مسدود كردن ایست های بازرسی مرزی در مناطق میرهوه ، روتك ، دارپان و كوه ، انجام عملیات در قالب یک عملیات شبانه روزی برای جلوگیری از عبور اتباع خارجی از مبادی عبور مرزی یا سایر ایست های بازرسی به منظور جلوگیری از تردد در مرزها انجام شد.
4- جلسه (فوق العاده) کمیته خدمات امنیتی ، اجتماعی و انتظامی ستاد عصر همان روز در وزارت کشور تشکیل شد و تصمیمات لازم برای اعمال محدودیت های مرزی و کنترل بیماری به مسئولین ابلاغ شد. آژانس ها در 15 بند.
5- به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اطلاع داده شده است که دستورالعمل های مناسب و سایر اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه مناسب باید تهیه و در عرض 24 ساعت به آنها اطلاع داده شود تا از ورود و شیوع ویروس جهش یافته تاج هند بسیار خطرناک از مرزهای دیوان سالاری جلوگیری کند ، به ویژه با اولویت بندی استان های شرقی کشور در عمق حداقل 200 کیلومتری زمین.
6- کمیسیونی مشترک بین سه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در استانهای هرمزگان و بوشهر و همچنین فارس برای دستیابی به اطلاعات در مورد شناسایی شهروندان هند با این بیماری در برخی از مناطق جنوبی کشور تشکیل شده است ، به ابتکار وزارت بهداشت.
7- وزارت راه و شهرسازی ، به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل ستاد ملی ضد تاج ، بخشنامه 14-2-700 را به سازمان های حمل و نقل جاده ای ، سازمان هواپیمایی کشوری ، بنادر و سازمان های حمل و نقل دریایی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران. به طور خاص ، مناطق قرمز ، به ویژه مرزهای شرقی کشور ، برای جلوگیری از ورود ویروس نوع هندی برجسته شده است.
8- نیروی پلیس ، طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری های عروق کرونر و مصوبات کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی ستاد ، برای جلوگیری از ورود ویروس تاج جهش یافته هند به کشور ، در تاریخ 26 مه ، با اطلاع رسانی به فرمانده مرزبانی ناجا و فرماندهان پلیس استان. از خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و خراسان جنوبی ، (9) یک محور اجرایی برای اعمال محدودیت ها و ممنوعیت های مرزی را اعلام کرد.
9- وزارت کشور همچنین به گمرک ایران در مورد لزوم بستن مرزهای مسافری با هند و پاکستان در تاریخ 6-2-1400 اطلاع داد.
10 – پایگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با تاج. وی همچنین از ستاد کل نیروهای مسلح خواست تا اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای لازم را برای کنترل و مبارزه با شیوع بیماری عروق کرونر قلب ناشی از ورود شهروندان و مهاجران غیرقانونی از مرزهای شرقی و جنوب شرقی انجام دهند.
11- همچنین به دلیل تشدید درگیری های داخلی در افغانستان و نگرانی در مورد شیوع بیماری از طریق آن ، استانهای مرزی استانهای شرقی و جنوبی و کارکنان مراکز کنترل بیماری عروق کرونر قلب در استانهای مرزی ذکر شده (خراسان رضوی / خراسان جنوبی / سیستان و بلوچستان / هرمزگان) ، در حالی که دانشگاه های علوم پزشکی در این استان ها آماده هستند. آنها برای کنترل و مقابله با شیوع بیماری عروق کرونر قلب ناشی از ورود شهروندان و مهاجران و جلوگیری از قاچاق غیر مجاز در دستور کار قرار گرفتند.
12- ستاد عملیاتی ستاد ملی ضد تاج نیز ضمن اجرای برنامه كلی مدیریت هوشمندانه محدودیت های مصوب ، از کلیه دستگاه های ذیربط از جمله وزارت بهداشت ، آموزش پزشكی و ستاد كل نیروهای مسلح و … خواستار شد. توسط ستاد ملی. ، کلیه اقدامات و اجرای محدودیت ها مطابق با شرایط تعریف شده و معرفی متخلفان و متخلفان از پروتکل ها و اطلاعیه ها به منظور برخورد قانونی با ارگان های مربوطه پیش بینی شده در مصوبات ستاد ملی و دادگستری و با پشتیبانی کامل از پلیس ممنوعیت انتقال به / از شهرهایی که ممنوعیت قرمز و نارنجی دارند باید با اتخاذ تدابیر ویژه اجرا شود.
13. بعلاوه ، دستورالعملهای هماهنگی برای بازگشت ایمن و مطمئن ایرانیان حاضر در هند و پاکستان توسط کمیته امنیت ، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی تصویب و اعلام شده است.
14. لازم به ذکر است که نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی با همکاری شورای امنیت استانهای متبوع ، در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت تاج و پایگاه عملیاتی ، اقدامات لازم را برای کنترل مناطق شرقی انجام می دهند. مرزها و جلوگیری از ورود ویروس هند به کشور. ، به دنبال آن ، از جمله تقویت مرز و نظارت بر اجرای قانون در استانهای شرقی کشور ، ایجاد پایگاه مقداد (اختصاص داده شده برای مقابله با کرون هند) ، تقویت نظارت بر مرز با همکاری پایگاه های نظامی و سپاه برای جلوگیری از ورود بیگانگان غیرقانونی در استان های سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ، استفاده از ظرفیت واحدهای واکنش سریع (گردان های ذخیره اتومبیل های رنجر) و همچنین به عنوان تجهیزات الکترونیکی و نوری برای پوشش شکاف مرزی ، جلسات مرزی با gra مقامات برای برقراری ارتباط ممنوعیت هند ، پاکستان و افغانستان به عنوان مسافر در خاک جمهوری اسلامی ایران ، فعال سازی کمیته امنیت دریایی در سطح واحدهای دریایی برای مبارزه با متجاوزان مرزی ، کنترل ورود مسافران ایرانی به مرزهای شرقی کشور (پاکستان و افغانستان) ، با همکاری وزارت راه و شهرسازی و ادارات بهداشت مستقر در مرز ، بدون صدور مجوز برای کشتی ها و دریانوردان برای ورود به بنادر استان های دارای مرزهای آبی ، تیم های پشتیبانی از انتقال و نگهداری افرادی که آزمایشات مثبتی در مراکز قرنطینه در استانهای مرزی شرقی دارند ، ایجاد ایستگاه های بازرسی و پوسته های لایه ای از سازمان های اجرای قانون برای کمک به مرز برای جلوگیری از ورود غیر مجاز اتباع خارجی در مراکز عمومی در اعماق کشور ، نظارت مستمر بر حرکت سوخت و بسته ها (مجاز) با هماهنگی برای اطمینان از سلامتی آنها در ورودی و تسهیل خروج شهروندان مجاز هند وی از پاکستان نام برد که در ایران وجود داشت.
به طور کلی ، وی برخلاف ادعاهای کذب ناشی از عدم اطلاع رسانی و یا جلب توجه مردم شریف و عزیز استان سیستان و بلوچستان ، با پیگیری ، اقدامات لازم ، بار دیگر از مردم شریف ایران اسلامی تکرار می کند با وجود شرایط خاص در مرزهای شرقی و عدم توانایی دولت های همسایه در کنترل مرزها ، از طریق کنترل مرزها و جلوگیری از ترافیک غیر مجاز خارجی از مرزهای شرقی و جنوبی کشور ، از طریق ویروس کرونا ویروس هند وارد کشور شده اند.

بیشتر بخوانید  چرا وقتی از خواب بیدار می شویم بوی بد در دهان احساس می کنیم؟

انتهای پیام /


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *