مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وزارت بهداشت به حالت آماده باش

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: محمدمهدی گویا گفت: موارد ابتلا به اسهال ویروسی که در برخی نقاط کشور اپیدمی محسوب می شود نسبت به سال گذشته 2.7 برابر شده است.

وی افزود: طی دو ماه گذشته حدود 30 هزار مورد اسهال در سامانه اطلاع رسانی ثبت نظام سلامت کشور به ثبت رسیده که به نظر می رسد حدود 65 درصد از کل اسهال های کشور را پوشش دهد.

رئیس مرکز بیماری های واگیر با بیان اینکه تمامی موارد ثبت شده وبا کنترل و همه آنها منفی است، افزود: با این حال تا پایان مهرماه برای تشخیص و مراقبت عاجل وبا و سایر بیماری های اسهالی آماده باشید. .” هنوز برای قضاوت در سال جاری زود است، اما آنچه اکنون مشاهده می شود افزایش موارد اسهال ویروسی است.

گویا ادامه داد: عمده موارد بیماران معاینه شده مربوط به اسهال ویروسی بوده و در حال حاضر این بیماری شایع است و لازم است هموطنان نکات بهداشتی را در زمینه پیشگیری از این بیماری به دقت رصد کنند.

وی ادامه داد: پایان بهار، تابستان و حتی مهرماه فصل هایی است که آمار ابتلا به اسهال رو به افزایش است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار گفت: این موارد تقریباً در تمام استان‌های کشور دیده می‌شود، اما در مناطق گرمسیری بیشتر از سایر استان‌ها دیده می‌شود.

گویا افزود: مهمترین بیماری که در بین بیماری های اسهالی برای نظام سلامت کشور حائز اهمیت است ابتدا وبا و سپس اسهال خونی است که معمولا منشا باکتریایی دارد.

بیشتر بخوانید  برای باز شدن بختت از این دعا اصلا غافل نشو! | دعای بخت گشایی برای دختران مجرد

وی با اشاره به اینکه در برخی سال ها موارد اسهال نسبت به سال های گذشته بیشتر است، گفت: یکی از عوامل موثر در افزایش بروز اسهال، بارش کم سال قبل و استفاده از آب معیوب به دلیل کمبود است. از آب. آب آشامیدنی تصفیه شده، Is.

رئیس مرکز بیماری های واگیر گفت: امسال نیز شاهد افزایش اسهال هستیم. لذا مردم عزیز در مسافرت و صرف غذا در خارج از منزل از یک طرف و از طرف دیگر بهداشت فردی به ویژه شستن دست ها را رعایت کرده و در مصرف میوه جات و سبزیجات توصیه های ضدعفونی را رعایت کنند.

وی افزود: تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که وظیفه کنترل این بیماری ها را بر عهده دارند از ابتدای سال جاری در حالت آماده باش هستند. اقدامات لازم انجام شده، نمونه مدفوع بیماران بررسی و نکات لازم به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

گویا ادامه داد: به نظر می رسد بر اساس آنچه اکنون شاهد آن هستیم، تحمل بیماری های تابستانی اسهال را به سختی خواهیم داشت. لذا از هموطنان عزیز انتظار داریم با نظام سلامت کشور همکاری لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری هزار و 692 مورد مسمومیت غذایی در کشور به ثبت رسیده است که همگی ناشی از نگهداری نامناسب مواد غذایی بوده است.

گویا در پایان گفت: دانشگاه های علوم پزشکی اقدامات کنترلی را انجام داده و 88 درصد موارد طی 24 تا 48 ساعت تشخیص داده شده و منابع آلودگی کنترل شده است.


بیشتر بخوانید  دو چوب کبریت رو جابجا کن تا ۱۱ مربع تشکیل می‌شن | فقط ۱۵ ثانیه وقت داری پس عجله کن!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *