مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ورود طوفان زمینی به کشور از فردا/ گرد و غبار کدام استان ها را فرا می گیرد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش تجارت نیوز، بارش باران همچنان در کشور ادامه دارد. سازمان هواشناسی کشور همچنان نفوذ گرد و غبار را برای امروز و فردا از خوزستان به اردبیل پیش بینی می کند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی امروز گفت گرد و خاک سهام در نیمه غربی کشور نیز در مرکز و شرق کشور در حال کاهش است.

کدام استان ها غبارآلود هستند؟

صادق ضیائیان گفت: پیش‌بینی هواشناسی روز جمعه و شنبه در برخی نقاط سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال اردبیل، استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود. “ما گذرا داریم، گاهی گرد و غبار، رعد و برق و رعد و برق.”

به گزارش رسانه ها در روزهای اخیر طوفانی جدید گرد و خاک در عراق تشکیل شد. عراق یکی از کشورهایی است که خود را کانون ریزگردهای خارجی در ایران معرفی می کند.

با این حال، مقامات ایرانی بارها گفته اند که در حال رایزنی هستند بحران گرد و غبار آنها با کشورهای همسایه هستند اما تاکنون نتیجه قطعی از مذاکرات آنها اعلام نشده است.

آسیب ناشی از گرد و غبار در زمین

از دست دادن زندگی و بحران مالی گرد و خاک به صراحت بیان نشده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز شب گذشته گفت: شب گذشته 501 نفر به دلیل اثرات گرد و غبار به بیمارستان مراجعه کردند.

به گفته وی برای فارس، 428 نفر در بخش سرپایی، 23 نفر در بخش عادی و 50 نفر در بخش ویژه بستری شدند.

بیشتر بخوانید  گمانه‌زنی‌ها از انتخاب وزیر دولت سیزدهم در آموزش و پرورش -

پیش از این داریوش گل علیزاده، رئیس مرکز ملی تغییر اقلیم و تغییرات اقلیمی سازمان محیط زیست توضیح داده بود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در 25 شهر کشور سالانه حدود 30 میلیارد دلار تنها خسارت وارد شده به کشور است. سلامتی. آلودگی هوا. ” (تسنیم)

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست در دولت روحانی نیز به تجارت نیوز گفت: در سال 84 محاسبه خسارت با سازمان بهداشت جهانی انجام شد. آلودگی هوا داشتیم. او سالانه حدود 9 میلیارد دلار از دست داد.

ابتکار ادامه داد: دیگر ارزیابی جدیدی نداشتیم. بر اساس همان ارزیابی اولیه میزان خسارت را محاسبه کردیم. خسارات ناشی از آلودگی هوا با توجه به افزایش روزهای آلوده، گرد و غبار اضافه شد و در سال 96 به حدود 10 تا 12 میلیارد دلار در سال رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *