مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ورزش مناسب برای درمان آرتروز دست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


استئوآرتریت مچ دست (آرتروز مچ دست)

تمرینات زیر برای کاهش درد آرتروز در کف دست و انگشتان طراحی شده است. اگر این تمرینات هر روز و ترجیحاً چند بار در روز انجام شوند، می توانند تاثیر زیادی در کاهش درد ناشی از آرتروز داشته باشند.
اگر دست خود را در آب گرم فرو کنید انجام این حرکات بسیار راحت تر خواهد بود.

با این حال، مراقب باشید و در حد توان خود عمل کنید. تمرینات دست نباید به گونه ای انجام شود که باعث درد در حین اجرا شود دلگرم کننده بیایید با بهترین راه های درمان آرتروز دست آشنا شوید.

                             استئوآرتریت مچ دست (آرتروز مچ دست)

آشنایی با آرتروز دست

تجارت با دست آرتروز

آرتروز دست دلایل زیادی دارد، اما شایع ترین علت آن می تواند ضربه به مفاصل مچ دست باشد که منجر به آرتروز دست می شود. این مقاله از سایت آکاایران به آرتروز دست، علل آرتروز دست، علائم آرتروز دست، درمان آرتروز دست و موارد قابل توجه در این زمینه اختصاص دارد.

http://www.delgarm.com/

آرتروز دست

چند مچ در دست دارد. قابلیت انجام حرکات مختلف در این مفاصل به ست دستی این امکان را می دهد که به صورت یکپارچه ظریف ترین و پیچیده ترین حرکات را انجام دهد. در هر مفصل بدن دو استخوان در کنار هم قرار دارند. هر یک از این دو استخوان با یک لایه غضروفی لغزنده پوشیده شده است و این مجموعه (نزدیک دو استخوان مجاور و لایه غضروفی که هر کدام را می پوشاند) در داخل غلاف بافت همبند به نام کپسول مفصلی قرار دارد.

در داخل فضای مفصل لایه ای از بافت پوشاننده به نام سینوویوم وجود دارد که سلول های آن مایع شفاف و لغزنده ای ترشح می کنند که به حرکت دو استخوان کمک می کند تا روی یکدیگر حرکت کنند و متوقف می شود و ناپدید می شود، به طوری که دو استخوان مجاور در مفصل با هم تماس مستقیم پیدا می کنند. با همدیگر.

و حرکات آنها از یک طرف باعث ایجاد درد و ناراحتی می شود و از طرف دیگر تحریک ناشی از این تماس و آزاد شدن غضروف و عناصر استخوانی در فضای مفصلی باعث تحریک لایه پوششی سینوویوم و ایجاد پدیده التهابی می شود. . به صورت تورم، درد بیشتر و مایع در مفصل جمع می شود.

شدت التهاب در آرتروز یا ساییدگی مفصل متفاوت است و بسته به شدت بیماری زمینه‌ای و میزان فشار وارده به مفصل می‌تواند کاهش یا افزایش یابد. با گذشت زمان، در نتیجه بازسازی پاتولوژیک مفصل، استخوان بندی جدیدی در اطراف مفصل ایجاد می شود که به صورت برآمدگی های استخوانی در حاشیه مفصل در یک عکس اشعه ایکس ساده دیده می شود و در مفاصل سطحی زیر قرار دارد. پوست.

بیشتر بخوانید  راه اندازی سامانه جامع بازرسی بهداشت و ثبت اماکن

درد ناشی از اصطکاک سطوح استخوانی و انسداد برآمدگی های حاصله به تدریج دامنه حرکتی مفصل را کاهش داده و باز و بسته شدن آن به خصوص در انتها محدود می شود. عدم استفاده از اندام دردناک باعث ضعیف شدن و لاغر شدن عضلات آن اندام می شود و متقابلاً اندامی که عضلات آن ضعیف و از کار افتاده است، فشار ناشی از فعالیت روی مفاصل آن اندام دو برابر می شود. و این چرخه آسیب شناسی ادامه دارد.

http://www.delgarm.com/

علت آرتروز مچ دست چیست؟

برخی از افراد ذاتا مستعد ابتلا به آرتروز هستند. ساییدگی مفاصل در این افراد شایع است و علاوه بر مفاصل زانو و ستون فقرات، مفاصل دست نیز در میانسالی دچار آرتروز و ساییدگی می شوند. استرس و آسیب هایی که طی سال ها در اثر فعالیت شدید به مفاصل می رسد به تدریج به غضروف مفصلی آسیب می رساند و در نهایت مفاصل را مستعد ابتلا به آرتروز و ساییدگی می کند.

آسیب های شدید مانند شکستگی هایی که سطح مفصل را درگیر می کند، در صورت عدم درمان مناسب و کامل و با درمان مناسب، سطح مفصل به طور مداوم و بدون حرکت تجدید نمی شود، بلکه فرسوده می شود.

http://www.delgarm.com/

برای کاهش درد آرتروز بازوهای خود را ورزش دهید

تمرینات زیر برای کاهش درد آرتروز در کف دست و انگشتان طراحی شده است. اگر این تمرینات هر روز و ترجیحاً چند بار در روز انجام شوند، می توانند تاثیر زیادی در کاهش درد ناشی از آرتروز داشته باشند.
اگر دست خود را در آب گرم فرو کنید انجام این حرکات بسیار راحت تر خواهد بود. با این حال، مراقب باشید و در حد توان خود عمل کنید. تمرینات دست نباید به گونه ای انجام شود که باعث درد در حین اجرا شود.

  • انگشتان خود را خم کنید

تمرینات بازو را با شل کردن عضلات بازو شروع کنید. سپس انگشتان خود را صاف نگه دارید و به هم نزدیک کنید. حالا نوار اول و وسط انگشتانتان را خم کنید. مچ دست و مچ پا را صاف و صاف نگه دارید. به آرامی و به آرامی دست خود را به حالت اولیه برگردانید. همین حرکت را با دست دیگر تکرار کنید. اگر می توانید حرکت را چندین بار برای هر دست تکرار کنید.

حرکت را با باز و باز نگه داشتن انگشتان خود شروع کنید. سپس انگشتان خود را در یک مشت نرم و آزاد فشار دهید و انگشت شست خود را روی بقیه انگشتان قرار دهید. مراقب باشید انگشتان خود را محکم به هم فشار ندهید. به آرامی و به آرامی به حالت اولیه باز می گردد. این تمرین را برای هر دو دست انجام دهید.

  • انگشتان خود را باز و بسته کنید

انگشتان خود را تا حد امکان (بدون درد) نگه دارید و چند ثانیه نگه دارید. انگشتان خود را کمی شل کنید و به آنها نزدیک کنید. به حالت باز برگردید. این حرکت را با دو دست انجام دهید و به تدریج تعداد دفعات را افزایش دهید.

  • نوک انگشتان خود را لمس کنید

انگشتان خود را صاف نگه دارید. انگشت شست خود را روی کف دست خم کنید و نوک انگشت کوچک خود را با نوک خود لمس کنید. اگر نمی توانید انگشت شست خود را تا انتها به داخل بکشید، فقط آن را تا جایی که می توانید خم کنید. سپس انگشت شست را به حالت اولیه برگردانید.
سپس انگشتان خود را یکی یکی به نوک انگشت شست نزدیک کرده و شکلی مانند حرف O ایجاد کنید. این حرکات را به آرامی و به آرامی انجام دهید و پس از انجام یک حرکت با تمام انگشتان، کل تمرین را با دست دیگر خود انجام دهید.

  • با انگشتان خود راه بروید

کف دست خود را روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید تا انگشتانتان کمی از هم فاصله داشته باشند. انگشتان خود را یکی یکی به سمت شست حرکت دهید. با بلند کردن و حرکت دادن انگشت اشاره شروع کنید و به ترتیب با انگشتان دیگر ادامه دهید. در طول این تمرین مچ دست و شست خود را ثابت نگه دارید. با دست دیگر حرکتی انجام دهید.

_________________________________________________________________

درمان آرتروز مچ دست چیست:

درمان آرتروز مچ دست (آرتروز مچ دست) چی:

در مراحل اولیه از درمان غیر جراحی برای کاهش درد و افزایش عملکرد آن استفاده می شود. البته در این مرحله باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و از تمام فعالیت هایی که به مچ دست فشار وارد می کند اجتناب کنید. حرکات همراه با افزایش درد در مفصل آسیب دیده به طور طبیعی به آن مفصل آسیب می زند و باید از آنها اجتناب شود. بی حرکتی مفصل آسیب دیده برای مدت زمان مشخصی می تواند التهاب ایجاد شده در آن مفصل را کاهش دهد و به کاهش درد کمک کند.

برای مفاصل انگشتان می توان شب ها از آتل انگشت و برای اولین استخوان کف دست از مچ بند ساخته شده برای این منظور استفاده کرد.استفاده دوره ای از داروهای ضد التهابی غیر کورتونی به تسکین درد کمک می کند. هنگامی که افزایش می یابد.. گرما درمانی را می توان با روش های مختلف علاوه بر درمان های دیگر برای کاهش التهاب با سایر روش های درمانی تکمیل کرد. فیزیوتراپی همچنین گاهی اوقات به کنترل موقت عوارض کمک می کند. تزریق موضعی کورتیکواستروئیدها اگرچه باعث بهبود یا درمان ساییدگی مفاصل نمی شود، اما با اثر ضد التهابی موثر خود به کاهش درد برای مدتی کمک می کند.

داروهایی به نام غضروف ساز وجود دارد که برای بهبود اثرات آرتروز و ساییدگی تجویز می شود، این داروها از ترکیبات غضروفی به نام گلوکزامین و کندرویتین تشکیل شده و توسط برخی پزشکان تجویز می شود. در مورد دامنه و نحوه عملکرد این داروها اختلاف نظر وجود دارد و تحقیقات و مطالعات بیشتری برای اطمینان از اثربخشی این داروها در درمان آرتروز مورد نیاز است.

در مواردی که درد و محدودیت های ناشی از آرتروز قوی است و با درمان های نگهدارنده و غیر جراحی نتیجه مطلوب حاصل نمی شود، درمان جراحی اعمال می شود. روش های جراحی متعددی برای درمان آرتروز مچ دست (آرتروز مچ دست) وجود دارد که پزشک با در نظر گرفتن موارد مختلفی از جمله شدت عارضه، مفصل آسیب دیده، سن فرد و انتظارات وی یکی از این روش ها را انتخاب می کند. انتظارات درمانی یکی از روش های جراحی خشک کردن مفصل آسیب دیده است. در این روش درد بیمار بهبود می یابد اما قابلیت خم شدن و راست شدن مفصل از بین می رود. این نوع جراحی عمدتاً برای مفاصل نوک انگشتان استفاده می شود.

در سایر نواحی، در صورت نیاز به جراحی، مفصل آسیب دیده با برداشتن سطح مفصل آسیب دیده و جایگزینی آن با بافت نرم اطراف، مانند بخشی از تاندون مجاور، یا با پروتزهایی که برای این منظور ساخته شده اند، بازسازی می شود. استفاده شده موجود است. در این روش جراحی اگرچه توانایی حرکت مفصل حفظ می شود، اما قدرت و قدرت آن کاهش می یابد. در مواردی که برجستگی های استخوانی ناشی از آرتروز مفصل با فشار بر بافت ها و رباط های اطراف باعث درد و محدودیت می شود، می توان این اکستنشن های استخوانی را در حین عمل تراشید.

_________________________________________________________________

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  بهترین راه برای افزایش پلاکت خون
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *