مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واکنش ها به کشته شدن رومینا اشرفی توسط پدرش

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



واکنش ها به قتل رومینا توسط پدرش


واکنش ها به قتل تلخ رومینای 14 ساله توسط پدرش در نخستین روز انتشار این خبر بسیار گسترده بوده است


قتل رومینا دختر تالشی توسط پدرس بسیار تلخ و دردناک بوده است . واکنش ها در فضای مجازی به ماجرای قتل رومینا بسیار شدید است


بیشتر بخوانید: رومینا چگونه توسط پدرش کشته شد


بسیاری از حامیان حقوق زنان ، بسیاری از بازیگران و بسیاری از هنرمندان کشور این فاجعه ی دردناک را در صفحات شخصیشان به تصویر کشیده اند


رومینا ، کشته شدن رومینا ، قتل رومینا


واکنش دبیرکل حزب اتحاد ملت به کشته شدن رومینا


آذر منصوری قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت در توئیتر خود نوشت:


بای ذنب قتلت؟ در خبرها آمده؛ رومینا دختری۱۴ساله به دلیل فرار با دوست پسرش توسط پدرش در خواب و به شکلی فجیع تر از روایت خانه پدری به قتل رسید.


فرق واقعیت تلخ مرگ رومینا با روایت خانه پدری چیست؟ نام پدر را در صدر اعلامیه ترحیم ببینید. چه چیزی عوض شده است؟ ریشه این خشونت کجاست؟


واکنش شهیندخت مولاوردی دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان


شهیندخت مولاوردی، دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان نسبت به خبر قتل دختر جوانی که قربانی قتل ناموسی شد، در صفحه توییتری خود نوشت:

«‏رومینا نه اولین قربانی قتل‌های ناموسی است و نه آخرین آن؛ تا زمانی که قانون، رویه قضایی و فرهنگ حاکم و مسلط بر جوامع محلی و جهانی بازدارندگی لازم را نداشته و با تشویق و ترویج آن در خدمت این جنایت بشری باشند!»


واکنش شاهین صمدپور به کشته شدن رومینا


شاهین صمدپور در واکنش به کشته شدن رومینا در اینستاگرامش پستی منتشر کرد

بیشتر بخوانید  قطعات سنگین (7)


صمدپور نوشت : رومینا رو پدرش نکشت رومینا قربانی قوانین کهنه و پدرسالارِ ما شد ..

قوانینی که نمی تونن از بچه های مظلوم ما در مقابل پدرهایی که انحرافات جنسی یا اخلاقی دارن پدرهایی که معتاد به شیشه و مواد مخدرِ روان گردان هستن محافظت کنن .

نگاه قانون ما به بچه ها به مثابه ی ملکِ شخصی یک پدر هستش .

در ماجرای قتل رومینای سیزده ساله ی تالشی اینطور عنوان شده که این بچه بارها از پدر معتاد و بیکارش کتک خورده بود و در نهایت تصمیم می گیره با پسری که بهش علاقه داشت از خونه فرار کنه و وقتی دستگیر میشه گویا از قاضی تقاضا می کنه که او رو به پدرش تحویل ندن . اما متاسفانه رومینا رو به پدرش بر می گردونن و در نهایت یک روز که رومینا در خواب بوده به فجیع ترین شکل ممکن توسط پدرش با داس کشته میشه .

در سال های گذشته بارها و بارها با هزاران بدبختی بچه های بدسرپرستی رو از دست پدرهای کودک آزارشون نجات دادیم و تحویل بهزیستی و مراجع قانونی دادیم اما در کمال تعجب متوجه شدیم بعد از مدت کوتاهی پدر معتادِ سابقه دارِ کودک آزار رفته و دوباره به راحتی بچه اش رو پس گرفته و دیگه هیچ وقت از سرنوشت بچه خبردار نشدیم .

همه ی این ها در حالی هستش که بعد از سیزده سال هنوز لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که فقط کمی مجازات کودک آزاری ها رو سخت تر می کنه به تصویب نهایی نرسیده .

اوج فاجعه اونجاست که پدر کثیف رومینا به خاطر ضعف در قوانین ما بعد از چند سال حبس آزاد میشه و دوباره به این جامعه برمی گرده همونطور که پدر کودک کُشِ باربد که باربد رو تو آتیش سوزوند سه سال بعد شامل عفو و بخشودگی شد و به جامعه برگشت .

حامیان کودکان تو این مملکت دردِ دلشون رو به کی بگن آخه

بیشتر بخوانید  نقش تاریخی یک زن در سریال جیران را ببینید!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *