مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واکسینه شدن ۶۲ درصد جمعیت استان کردستان –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، امید بنفشی در گفت‌وگو با فارس در سنندج، اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بیش از ۲۱ هزار دُز واکسن در استان به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۲ درصد جمعیت استان علیه این ویروس واکسینه شده‌اند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه یک میلیون و ۷۸۲ هزار و ۱۸۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد ۵۸۲ هزار و ۹۷۱ دُز واکسن باقی‌مانده است.

بنفشی درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان در استان را ۱۰۰ درصد بیان کرد و افزود: تا این لحظه ۷۱ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۱۴ هزار و ۴۸۴ نفر در استان در نوبت اول و ۳۸۴ هزار و ۳۷۵ نفر در نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: ۳۵۹ نفر از کادر درمان در قالب دُز بوستر (نوبت سوم) واکسینه شده‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ذکر اینکه بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا سنندج همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، تصریح کرد: شهرستان‌های بانه، قروه، سقز، کامیاران در وضعیت نارنجی و دهگلان، بیجار، دیواندره و سروآباد نیز در وضعیت زرد هستند.

بنفشی ضمن اشاره به اینکه در شهرستان‌هایی که در واکسیناسیون علیه کرونا پیشتاز هستند، آمار ابتلا و بستری کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته است، ادامه داد: استقبال مردم در برخی شهرستان‌ها همچنان ضعیف است و رعایت پروتکل‌ها نیز در حد پایینی قرار دارد که این روند نگران کننده و احتمال وقوع پیک ششم را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید  فیلم وحشتناک تصادف وحشتناک موتورسوار با خودرو در جاده لغزنده

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *