مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واکسن کرونر برای چه کسانی ایمن نیست؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ایسنا / خراسان رضوی با توجه به اطلاعات محدود موجود و ترس از اینكه برخی از بیماران مانند اچ آی وی ، سرطان یا گیرنده هایی كه در معرض ویروس كرونا قرار دارند ، می توانند بفهمند كه چگونه می توان از آنها به بهترین وجه محافظت كرد.

به گزارش ژاپن نیوز ، در یکی از بزرگترین پروژه های تحقیقاتی در این زمینه ، ده ها بیمارستان فرانسه یک تحقیق دو ساله در مورد 10 هزار نفر را آغاز کرده اند تا به روشنی پاسخ دهند که آیا این افراد می توانند به ایمن سازی در برابر ویروس کرونا برسند.

محقق ، عدیل لونی به خبرگزاری فرانسه گفت: “هدف این است که بدانیم چگونه می توانیم به بهترین وجه از این بیماران در برابر بیماری کرونر قلب محافظت کنیم.”

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) می گویند که افراد مبتلا به نقص ایمنی می توانند واکسینه شوند ، اما هنوز اطلاعات کمی در مورد مصونیت آنها از ویروس وجود دارد.

این مرکز افزود: “اگر به بیماری مبتلا هستید یا داروهایی مصرف می كنید كه سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می كند ، حتی اگر كاملاً واكسین شده باشید از شما كاملاً محافظت نمی شود.”

سیستم ایمنی بدن انسان توسط بیماری یا درمان برای مقابله با بیماری های دیگر سرکوب می شود ، به این معنی که بدن ممکن است در تولید آنتی بادی های واکسن نیز مشکل داشته باشد. شرایطی که می تواند چنین مشکلاتی را ایجاد کند شامل دیابت ، چاقی ، سرطان ، پیوند اعضا و مغز استخوان ، نارسایی شدید مزمن کلیه ، HIV یا مولتیپل اسکلروزیس (OMS) است.

بیشتر بخوانید  تادیچ پس از رد پیشنهاد میلان در آژاکس ماند

جالب اینجاست که در مورد گیرندگان عضو ، پاسخ ایمنی بیمار عمداً سرکوب می شود تا از حمله بدن به اندام جدید جلوگیری کند.

یک مطالعه فرانسوی دیگر ، که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد ، شامل یک مطالعه بر روی 100 بیمار پیوندی بود که دریافتند پاسخ ایمنی آنها به واکسن ها پس از دو دوز کافی نیست. به همین دلیل ، دانشمندان سه دوز را برای این بیماران توصیه می کنند که اکنون در فرانسه قابل استفاده است.

مطالعه جدید شامل 30 بیمارستان است و از ماه مارس ، ثبت نام 8،650 شرکت کننده در نقص سیستم ایمنی و یک گروه کنترل از 1850 فرد سالم آغاز شده است.

آزمایش خون یک ماه ، شش ماه ، یک سال و دو سال بعد از آخرین دوز انجام می شود تا وجود آنتی بادی در هنگام واکسیناسیون اندازه گیری شود.

لونا گفت: “داده ها به ما اجازه می دهد توصیه های واکسن خود را برای بیماران خاص تنظیم کنیم.” به عنوان مثال ، متخصصان مراقبت های بهداشتی ممکن است تصمیم بگیرند که مدت انتظار بین دوز اول و دوم یا سومین دوز تقویت کننده برای بیماران مبتلا به نقص ایمنی را کوتاه کنند و در مواردی که واکسن ها م workثر نیستند ، پزشکان گزینه های دیگری مانند واکسیناسیون خانواده ، مراقبان و فاصله اجتماعی دارند. “آنها انتخاب می کنند.”

اگر این واکسن نتواند باعث عفونت Covid-19 شود ، محققان همچنین ویروس را تعیین می کنند تا مشخص کنند این بیماری توسط جهش موجود یا جهش های جدید ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید  9 میلیارد کلاهبردار در ایلام دستگیر شده اند

در حالی که ویروس Covid-19 معمولاً 10 روز قبل از خنثی سازی افراد را آلوده می کند ، نتایج برخی مطالعات نشان می دهد که برخی از بیماران ، به ویژه افراد دارای نقص ایمنی ، می توانند بیماری را برای چندین هفته یا بیشتر تحمل کنند. این زمان احتمال جهش ویروس و ایجاد گونه های جدید بالقوه را افزایش می دهد.

مطالعه مشابهی در انگلیس و در پی 5000 بیمار با واکنش نقص ایمنی به واکسیناسیون Covid-19 در مارس آغاز شد.

آین مک کینسن ، محقق ارشد دانشگاه گلاسگو گفت: “ما باید فوراً بفهمیم که آیا افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان ، آرتروز التهابی و بیماری های کلیوی از واکسن های Covid-19 به خوبی محافظت می شوند”.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *