مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واکسن منقضی شده کرونا حاشیه / توضیح وزارت بهداشت

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون وزیر بهداشت درباره موضوعات مطرح شده در خصوص واکسن های تاریخ مصرف گذشته ویروس کرونا که چندی پیش شکل گرفت، توضیح داد.

دکتر کمال حیدری معاون وزیر بهداشت توضیح داد: مطالبی در فضای مجازی مطرح می شود که باید اصلاح شود زیرا باعث نگرانی مردم می شود. در راستای حفظ سلامت مردم، وزارت بهداشت واکسن هایی را به هر شکل ممکن معرفی کرد و در عین حال بحمدالله اقدامات مناسبی در زمینه واکسن های داخلی انجام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم علی رغم درخواست ما برای تزریق دوز تقویت کننده واکسن ویروس کرونا استقبال خوبی از آنها نشد، تاکید ما تشویق مردم به تزریق واکسن برای رسیدن به سطح انتظارات و پوشش بالای 75 درصد بود تا مردم ایمن باشند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تاریخ انقضای آخرین محموله واکسن آسترازنکا 17 تیرماه بوده است اما مردم باید بدانند که مطلقا واکسن تاریخ مصرف گذشته تزریق نشده است.

هجدری افزود: هر واکسنی که وارد می شود در سامانه تی تک ثبت می شود و اگر تاریخ مصرف آن تمام شده باشد به مردم تزریق نمی شود. در حال حاضر 20 میلیون واکسن در انبارهای خود داریم.

وی گفت: به اندازه کافی واکسن داخلی داریم و نیازی به واردات نیست و از آبان ماه سال گذشته هیچ واکسن وارداتی وارد کشور نشده است. هر واکسنی که وارد شود در سامانه TTech ثبت می شود و اگر تاریخ مصرف آن تمام شده باشد به انسان تزریق نمی شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: ابتدا شرکت های تولید کننده واکسن مجوز مصرف اضطراری دریافت می کنند و تاریخ مصرف روی واکسن درج می شود و پس از ارائه مستندات و بررسی آن توسط سازمان غذا و دارو، انقضای دوم می شود. تاریخ روی برچسب نوشته شده است همچنین مورد واکسن استرپتوکوک نیز ثبت شده است. در وزارت بهداشت، سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید  آمار عجیب از مصرف نمک توسط ایرانیان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *