مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

صف عجیب و طولانی دلار در خیابان فردوسی/ آیا دلار ارزان می شود؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش تجارت نیوز، امروز روز صعود است قیمت به دلار در بازار هرات و سلیمانیه بود. بااینکه دلار در بازار تهران به وسط کانال جدید رفت و دوباره یک قدم به عقب نشست.

قیمت دلار در تهران امروز نوسان غیرمنتظره ای نداشت. اما در سلیمانیه دلار یک کانال افزایش یافت و قیمت دلار در بازار هرات او به رکوردی دست یافت و به سرعتی بی سابقه رسید. نرخ حواله درهم نیز افزایش یافته است. همه سیگنال ها برای دلار صعودی بود، اما دلار یک گام به عقب رفت که ممکن است پیامد آن باشد تزریق ارز به بازار

حالا چشم همه به روند قیمت دلار هرات و سلیمانی و نرخ درهم است. کارشناسان می گویند در صورت ادامه روند صعودی این سه ارز، باید منتظر افزایش قیمت دلار در بازار تهران باشیم، اما اگر قیمت این دو ارز پایین بیاید و کمی عقب نشینی کند، شاید بازار ارز در تهران باشد. آرام خواهد شد

فروش هیجان انگیز در بازار دلار تهران

جدای از نوسان قابل توجه قیمت دلار هرات، بازار امروز واکنشی غیرعادی نشان نداد و نوسانات ارز به گونه ای نبود که سیگنال خرید یا فروش هیجانی فوری به بازار ارسال کند. با این حال خبرگزاری مهر از هیجان فروش در بازار دلار تهران خبر داد و نوشت: مشاهدات میدانی نشان می دهد دلار فروشان در میدان فردوسی مقابل صرافی های مجاز صف کشیده اند و اقدام به فروش ارز می کنند. دلال ها هم در بازار حضور دارند اما افراد کمی حاضر به خرید دلار هستند. عرضه دلار در بازار توافقی سر به فلک کشیده و امروز بازار با سهام میلیونی مواجه است.

بیشتر بخوانید  خودروی اقتصادی سایپا با نام پاژ رونمایی شد + تصاویر و مشخصات

این گزارش مهر توسط هیچ رسانه دیگری منتشر نشده است فروش دلار اعلام نکردند و مشاهدات میدانی نشان می دهد که بازار ارز روز عادی خود را سپری می کند.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان معتقدند برخی اخبار از بهبود روابط منطقه ای ایران به گوش می رسد کاهش قیمت دلار این امر تاثیر داشت و انتظارات مثبتی شکل گرفت و قیمت دلار اندکی کاهش یافت.

علی سادهین کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت نیوز درباره پیش بینی قیمت دلار گفت: پیش بینی می شود در هفته تا دو هفته آینده همچنان در سامانه نیم عرضه و عرضه وجود داشته باشد. قیمت به دلار مهار شود اما از شهریور به بعد که کسری بودجه بدتر می شود، متغیرهای بنیادی تأثیر بیشتری نشان می دهند. از سوی دیگر، اخبار سیاسی کمی چالش برانگیزتر است. در نتیجه شاهد افزایش بیشتر قیمت ها هستیم.

بارزو هاکساناس، کارشناس بازارهای مالی، معتقد است که ابهام در مذاکرات وین و چشم انداز تورمی کشور نشان می دهد که احتمال افزایش قیمت ها در مرداد ماه هم در بازار طلا و سکه و هم بر اساس نرخ ارز وجود دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *