مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

والدین باید از علائم و نشانه های سرطان در کودکان آگاه باشند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


والدین باید طبق معمول از علائم سرطان آگاه باشند. آنها باید از علائم طولانی مدت آگاهی داشته باشند و از روند طولانی شدن و بدتر شدن علائم غافل نشوند، اما این آگاهی نباید افکار والدین را دچار آشفتگی کند و حتی تب مشترک فرزندانشان را نشانه سرطان تلقی کند. دوستت دارم.

چگونه بفهمید فرزندتان سرطان دارد؟

اگر تب کودکان بیش از 14 روز طول بکشد و نه والدین و نه پزشکان نمی توانند دلیل آن را توضیح دهند، برای ارزیابی وجود یا عدم وجود سرطان در کودکان به آزمایش خون کامل و آزمایشات دیگر نیاز است.

علائم دیگری که ممکن است نشان دهنده سرطان در کودکان باشد عبارتند از:

حالت تهوعی که بیش از هفت روز طول می کشد و با بیدار شدن نوزاد در صبح بدتر می شود. حالت تهوع که به دلیل آن کودک در خواب و بیدار شدن در شب مشکل دارد و همچنین حالت تهوع همراه با سردرد باید به دقت بررسی شود.

سردردهای رایج در کودکان را می توان زنگ خطر دانست. چنین سردردهایی می توانند بیشتر از یک میگرن باشند.

این سردردها با گذشت زمان بدتر می شوند و بر تعداد و شدت آن افزوده می شوند. تومورهای مغزی می توانند علائم عصبی دیگری مانند مشکل در راه رفتن، صرع یا تغییرات ناگهانی در شخصیت کودک ایجاد کنند.

والدین باید از علائم و نشانه های سرطان در کودکان آگاه باشند

درد در استخوان ها یا عضلات که با آسیب خاصی همراه نیست و پس از چند هفته بهبود نمی یابد. این نوع درد عضلانی با دردی که معمولا در شب در کودکان ایجاد می شود متفاوت است.

بیشتر بخوانید  خواص گل گاوزبان چیست؟ چه موقعی بایدگل گاوزبان مصرف شود؟

دردهای شبانه معمولاً در ناحیه خاصی نیست، با ماساژ بدن نوزاد تسکین می یابد و فعالیت کودکان را محدود نمی کند. درد مزمن استخوانی که ماه ها یا حتی سال ها طول می کشد و سپس ادامه می یابد، می تواند نشانه ای از تومور نخاع باشد. البته والدین باید در نظر داشته باشند که کمردرد مزمن در کودکان زیاد شایع نیست.

سرفه مزمن یا مشکلات تنفسی که به درمان معمول عفونت یا آسم پاسخ نمی‌دهند، می‌توانند نشانه سرطان در کودکان باشند.

● پخش یک توده در شکم، گردن و بازوها

سایر علائم رایج که می تواند زنگ خطر و نشانه سرطان در کودکان باشد شامل فعالیت بسیار کم، از دست دادن اشتها، خونریزی خفیف، کبودی و بثورات قرمز، تغییرات سریع در بینایی، بزرگ شدن کبد، طحال یا کوچک شدن است.

کاهش وزن با یک هشدار جدی و پیش آگهی برای رویدادهای جدی که ممکن است در آینده رخ دهد به دنبال خواهد داشت، زیرا کودکان به طور طبیعی کاهش وزن جدی را تجربه نمی کنند. کودکان می توانند در طول بیماری، مانند آنفولانزا یا ویروس های معده، 1 یا 2 پوند وزن کم کنند، اما این کاهش وزن به سرعت به حالت عادی باز می گردد.

یکی دیگر از مواردی که والدین را نگران می کند تورم غدد یا آدنوپاتی است. با این حال، در کودکان کوچک، غدد متورم، به ویژه در ناحیه گردن، تقریبا طبیعی و بی خطر در نظر گرفته می شوند.

والدین باید از علائم و نشانه های سرطان آگاه باشند

غدد متورم که پس از چند هفته بهبود نمی یابند ممکن است نشانه سرطان باشد، اما والدین باید علائم دیگری مانند تب مداوم یا کاهش وزن یا تورم غدد در بیش از یک قسمت از بدن (مانند گردن) را نیز در نظر بگیرند. و کشاله ران).

بیشتر بخوانید  Све о хирургији вилице и браде

در غیاب علائم دیگر، تورم غده ممکن است برای نوجوانان مسن که در معرض خطر ابتلا به لنفوم هستند، نگران کننده باشد.

پزشک کودک شما می تواند علائم دیگری مانند عفونت های ناشی از بیماری خراش گربه را ارزیابی کند. او همچنین ممکن است آزمایشاتی مانند آزمایش سل، شمارش کامل خون و رادیوگرافی قفسه سینه را برای رد سایر عوامل جدی تجویز کند.

در مورد سرطان با پزشک اطفال خود صحبت کنید

هنگامی که نگران سرطان هستید، مهم است که با پزشک کودک خود در مورد علائم و نشانه های این بیماری صحبت کنید.
ممکن است دلیلی برای نگرانی داشته باشید، در این صورت پزشک شما می‌تواند با انجام معاینات فیزیکی، شناسایی سابقه زندگی شما و زندگی فرزندتان و انجام یک سری آزمایشات غربالگری، اضطراب شما را کاهش دهد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *